וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מערכות בטיחות, עם טווח מרשים: מי אתה פרות'ינג פריידי?

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 21:08

UMI התחילה בשיווק השקט של הפרות'ינג פריידי, קרוסאובר חשמלי שלצד טווח חשמלי מרשים רושם מחסור במערכות בטיחות מתקדמות

פורת'ינג פרידיי. קינן כהן
התחיל כבנזין ב-2020, עכשיו פה על חשמל/קינן כהן

רק בשבוע שעבר הבשרנו על הגעתם הצפויה של מותגי ג'אקו ואומודה הסיניים לישראל, והיום אפשר כבר להודיע על מותג נוסף חדש-ישן בישראל שהחל להימכר פה. מדובר בפורת'ינג, עוד תת מותג של דונגפנג, יצרנית הרכב בבעלות ממשלת סין. זהו למעשה "שם הייצוא" של החברה שנקראה במקור פנגשינג עם הצגתה ב-2001.

הדגם שישווק פה על ידי UMI, יבואנית שברולט וקאדילק נקרא פרידיי הוצג ב-2020 עם מנוע בנזין במקור ואלינו מגיעה הגרסה המוסבת להנעה חשמלית. למעשה, גם המכונית הזו לא ממש חדשה בישראל וכבר יותר מחצי שנה ממתינה לתחילת השיווק הרשמית שמגיעה עכשיו בהשקה שקטה, מתחת לרדאר.

פורת'ינג פרידיי. קינן כהן
שני מסכי 10.25 אינץ', תאימות לאפל ואנדרואיד/קינן כהן

מבחינת מימדים, עם 4.6 מטרים מקצה לקצה הוא ממוקם באמצע הדרך בין BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C ובין MG מארוול R וסקייוול ET5. אבל בכל הקשור לבסיס גלגלים ממנו נגזר מרווח הפנים הוא קרוב יותר לקטנים בחבורה עם 272 ס"מ. תא המטען עומד על 480 ליטרים. נתון אחר שלכד את העין הוא המשקל העצמי של הרכב שעומד על כ-2 טון.

מבט נוסף על המפרט הטכני הסביר כנראה מאיפה מגיע הנתון הזה, הפרידיי מצויד בסוללה בנפח חריג - 85.9 קוט"ש (53 קוט"ש בג'ילי ו-70 במארוול R לצורך ההשוואה). היא גם אחראית לטווח מוצהר מרשים של 510 ק"מ.

הסוללה מניעה מנוע חשמלי בודד, הנעה קדמית, בהספק של 200 כ"ס, 31.6 קג"מ. הביצועים הם 8 שניות ל-100 קמ"ש, אין נתון מהירות מירבית ובטעינת DC מהירה הוא יקבל חשמל בקצב של 80 קילוואט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פורת'ינג פרידיי. קינן כהן
טווח מוצהר של 510 ק"מ הודות לסוללה גדולה מהמקובל בקטגוריה/קינן כהן

הדגם מגיע ברמת גימור אחת, הכוללת בין השאר מפתח חכם, תאורת לד, דלת תא מטען חשמלית, ריפודים דמוי עור על מושבים חשמליים, זה של הנהג כולל עיסוי ואוורור, גג פנורמי, תאימות אנדרואיד ואפל, לוח מחוונים ומסך מגע בגודל 10.25 אינץ'. מערכות הבטיחות כוללות התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור. לאל בלימה, ללא תיקון סטייה מנתיב ובהחלט לא ב"תקן" העדכני, במיוחד כאשר הרוב המוחלט של היצרניות הסיניות מציעות אותו וחלקן גם בצירוף ציון ריסוק של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

שיווק הדגם בישראל ייעשה תחת תקינת "סדרות קטנות" והוא מוגבל ל-400 יחידות בהיעדר תקינה אירופית. בעתיד, כך אומרים אצל היבואנית הוא יגיע במפרט בטיחות מלא, כמה מלא ומתי בעתיד? אין תשובה ברורה.

כמו במימדים החיצוניים שלו, גם במחיר המוצהר לפחות, הוא מתמקם בין הקרוסאוברים הסיניים הקומפקטיים לבין אחיהם הגדולים יותר -175,557 שקל לעומת 168 אלף שקל לגרסה המקבילה לו בטווח בג'ילי וגרסת הכניסה של BYD אטו 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully