וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו פורסטר החדש בישראל: החל מ-206 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 11:31

הדגם החדש בשושלת סובארו פורסטר הגיע לישראל, שומר על הנעה כפולה ושימוש במנוע הבוקסר 2.5 ליטרים, אבל עם התקדמות משמעותית בתא הנוסעים ובתחום מערכות הבטיחות

סובארו פורסטר החדש/סובארו

אין הרבה מותגים בעלי פער משמעותי כל כך בין התפיסה הכללית של התדמית שלהם בישראל לבין מעמדם בעולם כולו. בתור היצרנית שהגדירה מאז סוף שנות ה-70 ולאורך שני עשורים לאחר מכן את "המכונית הישראלית", היא בהחלט זכתה למוניטין של רכב אמין ועמיד, אבל גם לתדמית עממית למדי, בטח לא אנינה במיוחד.

אלא שברחבי העולם, היצרנית הקטנה הזו עשתה לעצמה שם בזכות מסורת ארוכה של בניית מכוניות שהיו אכן עמידות ואמינות, אבל גם עם מומחיות להנעה כפולה. אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר שלה מאז הוצג לראשונה ב-1997 היה הפורסטר. עם שילוב של כל אותם מאפיינים יחד עם שימושיות ויכולות שטח לא מבוטלות, כאלו שעם השנים וויתרו עליהן גם מי שנחשבו פעם למתחרים שלו.

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
מרווח הגחון נותר מצוין ועומד על 22 ס"מ/סובארו

כעת, עם הצגת הדור השישי של הפורסטר בנובמבר 2023, היא מתכוונת להמשיך בגישת "זה עובד, אל תשנה כלום" של הדגם הזה. הבסיס, נותר אותה פלטפורמת SGP (Subaru global platform) בה היא עושה שימוש בכמעט כל הדגמים שלה מאז 2016, אבל המרכב עצמו הוקשח בדור הנוכחי עם שימוש בטכניקות ריתוך והדבקה חדשות שגם חוסכות במשקל.

מבחינת מימדים, הדור החדש עם 4.66 מטר לאורך, רוחב של 1.83, גובה של 1.73 ובסיס גלגלים של 2.67 מטר מציג צמיחה מתונה מאוד במימדים, תוספת של 2 ס"מ לאורך בלבד, כאשר שאר המידות נותרו ללא שינוי של ממש.

גם נפח תא המטען שעומד על 779 ליטרים (בשיטת המדידה האמריקנית המפרגנת, המודדת את הנפח עד גובה הגג ולא רק עד גובה המושבים) לא שונה משמעותית מזה של הדור הנוכחי. זווית הגישה היא כעת 19 מעלות (20 ביוצא) וזווית הנטישה נותרה זהה - 24.6 מעלות. מרווח הגחון הנדיב שלו שעומד על 22 ס"מ נותר ללא שינוי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סובארו פורסטר 2024. סובארו,
השינוי המשמעותי יותר נמצא בתא הנוסעים המודרני בהרבה מזה של הדור היוצא/סובארו

יחד עם הפלטפורמה והמידות, ממשיך גם מנוע הבוקסר 2.5 ליטרים הוותיק בדור הנוכחי. כאן הוא מאבד שני סוסים ועומד על 180 כ"ס ונתון המומנט משתפר מעט ל-24.6 קג"מ (24.3 בדור היוצא) אבל הם מגיעים נמוך יותר ב-3,700 סל"ד במקום 4,400 סל"ד. הביצועים גם הם דומים, 9.4 שניות ל-100 (9.3 בעבר) ו-204 קמ"ש מירביים (207 בעבר).

ממשיכה איתו גם תיבת ההילוכים הרציפה עם "יחסי העברה" מתוכנתים לטובת תחושה טבעית יותר. כאן היא עם 8 לעומת 7 בדור היוצא. גם צריכת הדלק, לפחות זו המוצהרת, לא שונה מאוד עם 12.5 ק"מ לליטר לעומת 12.2 בדור היוצא.

לפי דיווחים בארה"ב בשנה הבאה תתווסף למבחר גם גרסה היברידית.

בקרת נסיעת השטח X MODE גם היא ממשיכה, אבל לטענת היצרנית קיבלה כיול חדש שכולל זמני תגובה קצרים יותר לזיהוי וטיפול באובדן אחיזה בשטח.

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
תא המטען גם הוא במידות דומות לזה של הדור הקודם/סובארו

בתא הנוסעים רשימת השינויים והחידושים היא המשמעותית יותר. הוא מיישר קו עם המראה אותו כבר קיבל הקרוסטרק (סובארו XV בעבר), כולל בין השאר מסך 11.6 אינץ' אנכי, צימוד למכשירי אנדרואיד ואפל, טעינה אלחוטית לנייד, שקעי USB למושבים האחוריים כמו גם יציאות מיזוג, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים מחוממים יגיע כסטנדרט בכל רמות הגימור ואלו האחוריים ברמות הגימור הגבוהות, כיוון חשמלי למושבים יוצע גם הוא ברמות הגימור הגבוהות ואוורור שמור לרמת הגימור הגבוהה ביותר.

מערכות הבטיחות של סובארו ה-EyeSight ממשיכות לעשות שימוש במצלמות ללא רדאר, הפעם עם שלוש מהן. המערכת כוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה לאחור ובלימה. ברמת הגימור "אקזקיוטיב" יש גם תצוגת 360 מעלות.

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
רמת הגימור Z הבסיסית והזולה נעלמה מההיצע/סובארו

- מבחן דרכים: סובארו פורסטר ספורט
- למה החלפתי את הכרכרה הבריטית בג'יפון יפני?

החדשות הרעות הן שהפורסטר ממשיך להתייקר, ולךאשונה לא תהיה גרסת בסיס בפחות מ-200 אלף שקל.

עם הגעת הדור החדש משתנות גם רמות הגימור של הדגם. גרסת הכניסה שנקראה Z והוצעה במחיר של 170 אלף שקל כבר לא בהיצע בעוד רמות הגימור ה-X וה-XS שינו שמות ועל כנה נותרה רמת הגימור "ספורט" בלבד.

השמות החדשים הם "פרימיום" שתהייה הזולה ביותר ומחירה יעמוד על 206 אלף שקל, מעליה ה"ספורט" ב-219 אלף שקל, ה"לימיטד" תעלה 235 אלף שקלים וה"לימיטד פלוס" תעלה 250 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully