וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי קונה 1,000 סמ"ק מוכיחה: פחות זה יותר

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 19:09

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: בזמן שהלקוחות מסתערים על הקרוסאוברים ההיברידיים, דווקא גרסת הבסיס של יונדאי קונה מציעה דיל שובר שיוויון. נהיגה בלעדית

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
חכו רגע עם ההיברידיות וחפשו את גרסאות הבנזין הזולות/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר: 155 אלף שקל
מתחרים: סקודה קאמיק, פיג'ו 2008, שברולט טראקס, סוזוקי S-קרוס
אהבנו: מחיר, מרווח, אבזור נוחות, צריכת דלק
לא אהבנו: נוחות בעיר, אבזור בטיחות שירד בגרסת הבסיס
ציון: 9/10

מילת הבאז בשוק הרכב של 2024 היא היברידי. מחירי החשמליות התייקרו, לא לכולם יש אפשרות לטעינה בבית או בעבודה, וחרדת טווח הייתה כאן עוד לפני החרדה מתקיפה איראנית. כשמחיר הדלק מזנק בתוך חודשים בודדים בכמעט שקל לליטר, קונים פרטיים וגם חברות הליסינג דוהרים לעבר הפשרה הבטוחה: גם קצת חשמלי, גם חסכוני משמעותית מדגמי הבנזין.

אפשר לראות את זה היטב במכירות יונדאי הקונה החדש, שנחת בישראל בסוף הקיץ שעבר, והשנה הוא כבר הקרוסאובר הנמכר ביותר ברמת המחיר שלו. רוב המכירות הן מהגרסאות ההיברידיות, מיעוטן בגרסת ב-1,600 סמ"ק טורבו בנזין הבנזין הבאמת חזקה (198 כ"ס). אפילו הקונה החשמלית שנותרה במלאי מהדור הקודם מכרה יותר מגרסת הבסיס של הדור החדש, 1,000 סמ"ק טורבו (120 כ"ס).

וזה כשלפחות על הנייר מדובר פה בדיל מעניין: גרסת הבסיס עולה כעת 155 אלף שקל אחרי שהתייקר ב-10,000 שקל מאז הגעתו, בזמן שההיברידית מתחילה ב-173 אלף שקל (11,000+). כשהאבזור של הבנזין קטנת הנפח וההיברידית הבסיסית זהה, האם יחידת הכוח הירוקה שווה תוספת של 18 אלף שקל למחיר? שווה בדיקה.

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
עיצוב עדכני, מעולם החשמליות/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: הקונה החדש גדל משמעותית: עם אורך של 4.35 מטר (תוספת של 15 ס"מ), רוחב של 1.82 מטר (2.5+), גובה של 1.57 מטר (1+) ובסיס גלגלים של 2.66 מטר (6+), הוא כבר כמעט בגודל של קיה נירו ויונדאי טוסון. בתי גלגלים מושחרים שקשה לזהות ברכב המבחן השחור בעצמו נועדו לחזק את הדימוי הג'יפוני, כשגרסת הבסיס מאבדת פס ניקל אחורי שנמצא במאובזרות יותר. סך הכל קרוסאובר אופנתי ובולט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
סביבת הנהג מזכירה את זו של יונדאי איוניק החדשה משמעותית/מערכת וואלה, אודי עציון

תא נוסעים: שפע משטחי הפלסטיק האפורים, אפילו סביב מסך המולטימדיה של הדור הקודם, פינו את מקומם לעיצוב היי-טקי ברוח קיה EV6 החשמלית ויונדאי איוניק 5 התאומה, עם צמד מסכי 12.3 אינץ', אחד כמסך מולטימדיה והשני כלוח מחוונים, שניהם עם תצוגות בעברית. מנגד נשתמרו הכפתורים הפיזיים לתפעול קל ונגיש של בקרת האקלים ושאר הפונקציות החשובות, בלי לשלוח את עיני הנהג הרחק מהכביש כדי לשוטט בין מסכים.

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
דגם בסיס, אבל יש יציאת מזגן וצמד שקעי USB מאחור/מערכת וואלה, אודי עציון

גרסת הבסיס שומרת על המרווח, תנוחת הנהיגה הגבוהה והשימושיות של הגרסאות המאובזרות. מאחור נותרו יציאת המזגן לספסל האחורי וגם שקעי ה-USB לטעינה, שעם רצפה כמעט שטוחה יכול להתמודד טוב יותר עם 3 נוסעים, אם כי זה לא האוטו לשלושה מבוגרים. רכב המבחן הגיע בצבעי פנים בהירים שמעניקים תחושה אוורירית, אבל יידרשו מאמץ קבוע כדי שלא לכהות במהלך השימוש המשפחתי ברכב. שימו לב.

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
תא מטען גדול יחסית, עם תאי צד ונקודות עיגון/מערכת וואלה, אודי עציון

תא המטען קצת פחות מרווח מהדגמים ההיברידים: נפח עדיין משפחתי של 406 ליטר במקום 466. אבל בתמורה מקבלים גם גלגל רזרבי מתחת לרצפה, תוספת שעדיין חשובה לטעמנו, ויצרני הרכב מתחמקים באישור הרשויות מלהתקין ברוב ההיברידיות והחשמליות. פתח הטעינה גדול ויש טבעות עיגון למטען, ותאים בצד. ויש גם מקום אחסנה ייעודי למדף שמעל תא המטען, לפעמים שתרצו למלא אותו כמעט עד הסוף. חכם.

אבזור: למרות שמדובר בגרסת בסיס, לא מדובר באחת עירומה. אין אמנם טעינה אלחוטית לנייד, מושבים קדמיים חשמליים, חלון שמש או פתיחת תא מטען חשמלית שיש בחלק מהגרסאות ההיברידיות שכבר עולות מעל 180 אלף שקל. אבל יש חישוקי 17 אינץ' קלים, בקרת אקלים, מפתח חכם, צימוד אלחוטי לאנדרואיד ואייפון למולטימדיה ושליטה על ההילוכים מההגה.

בטיחות: יש בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי והתרעה משכחת ילדים. רמה גבוה, ועדיין חבל שירדו מהמפרט שיש בגרסאות היקרות יותר בלימת חירום גם בנסיעה לאחור, התרעה על רכב בשטח מת עם מניעת סטייה והתרעה על רכב מתקרב לפני פתיחת דלת, ומניעת פתיחתה.

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
הפשרה היא בביצועים: הם בסדר, לא יותר/מערכת וואלה, אודי עציון

ביצועים: גרסת הבסיס מגיעה עם מנוע 1,000 סמ"ק טורבו בנזין בהספק של 120 כ"ס, ותיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. זה פחות מההיברידית (139 כ"ס) אבל לזכות הבנזין הבסיסית עומד משקל נמוך בכ-100 ק"ג. התאוצות בסדר, לא תתקשו לעקוף, בטח במצב ספורט שחולב מיחידת הכוח הצנועה קצת יותר, ואם תעזרו במשוטים שמאחורי ההגה להעלות ולהוריד הילוכים כדי לצאת לעקיפה בהילוך הנכון.

צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. זה לא מתקרב לנתוני היצרן, אבל זה לא רע לקרוסאובר משפחתי, בעלי טוסון וקיה ספורטאז' 2,000 סמ"ק יכולים לפנטז על מספרים כאלה, והאוטו שלהם לא ממש זריז יותר מהקונה 1,000 סמ"ק. נכון שקונה היברידית תתקרב יותר ל-20 קמ"ל, אבל אפילו מי שנוסע בשנה 20 אלף ק"מ, שזה מעל לממוצע, יחסוך בזכותה כ-3,500 שקל בשנה במחירי הדלק הנוכחיים. אפילו אם נשקלל פנימה צריכה נמוכה יותר של דיסקיות בלימה בהיברידית, גם שלוש שנות אחזקה יחסכו לכם רק כמחצית מפער המחיר.

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
התנהגות ספורטיבית? חכו לקונה N. זאת באה להביא את המשפחה הביתה בשלום, לא ליהנות מהדרך/מערכת וואלה, אודי עציון

נוחות והתנהגות: הקונה בנזין הבסיסי מצויד בחישוקי 16 אינץ' בלבד לעומת 18 אינץ' בהיברידי. זה מסייע לנוחות הנסיעה, אבל הוא עדיין לא במיטבו בכבישים משובשים בעיר, ופעולת המתלים גם לא ממש שקטה. אבל סך הכל הנוחות בסדר - כמו התנהגות. האחיזה גבוהה, נטיית הגוף בעיקולים מינימלית, ההגה קל ומדויק. הוא לא ממש עושה חשק לנהיגה מאתגרת, אבל גם לא עושה בושות.

יונדאי קונה. אודי עציון, מערכת וואלה
לא מרגישה כמו גרסת בסיס, ובמחיר סביר יחסית לזינוק בשוק בשנה האחרונה/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: אם הקונה ההיברידית היא עסקה טובה, גרסת הבסיס היא המציאה האמיתית. בתקופה של מאבק ביוקר המחייה הוא מציע את אותם ממדים, כמעט אותו אבזור, ביצועים נאותים וצריכה דלק סבירה, במחיר זול בכמעט 20 אלף שקל. הוא לא מרגיש כמו דגם ליסינג כמו דגמי בסיס אחרים, אולי כי חברות הליסינג עצמן מסתערות על ההיברידי. אבל בהפרש המחירים ביניהם, אם אתם לא נוסעים יותר מ-15-20 אלף ק"מ, מדובר באחד הרכבים המומלצים בשוק למשפחה.

יונדאי קונה 1,000 סמ"ק פרימיום | על הצד הטכני

מנוע: טורבו-בנזין 998 סמ"ק, 120 כ"ס, 20.4 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט' רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
11.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 180
צריכת דלק משולבת (קמ"ל): 16.9
צריכת דלק מבחן (קמ"ל): 13.5

ממדים:
אורך (מטר):
4.35
רוחב (מטר): 1.825
גובה (מטר): 1.57
בסיס גלגלים (מטר): 2.66
מרווח גחון (ס"מ): 16
תא מטען (ליטר): 406
משקל (ק"ג): 1,320
צמיגים: 205/65R16

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
4 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תנועה חוצה בצומת

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully