וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שמירי רגב בחרה עוד משואה, זינק מספר ההרוגים בכבישים ב-10%

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 19:43

בסוף השבוע נהרגו בכבישים 7 בני אדם, ו-126 מאז תחילת השנה, אבל שרת התחבורה והבטיחות בדרכים עסוקה מדי בטקס המשואות מכדי להגיב. הקיצוץ המתמשך באגף התנועה במשטרה לא ממש מעניין את השר האחראי, איתמר בן גביר, בעצמו עבריין תנועה

מירי רגב שרת התחבורה בזירת תאונת דרכים. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רגב בזירת תאונת דרכים. לא התערבה בקיצוץ תקציב הביטחות בדרכים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

בסוף השבוע נהרגו עוד שבעה ישראלים בכבישים, שישה נפצעו קשה ועוד 20 נפצעו באורח בינוני. בזמן שתשומת הלב הלאומית הופנתה לאיספהאן, עזה ולבנון, המשיכו תאונות הדרכים לגבות את חיי ישראלים כמו שעון.

גם באמצע מלחמה, לפי נתוני הרלב"ד מתחילת השנה נהרגו בכבישים יותר ישראלים מאשר בפעולות איבה. 126 בני אדם, זינוק של 10%. מספר התאונות הקטלניות עלה בשיעור גבוה עוד יותר, 15% ל-115, שמסמן יותר תאונות עם פחות הרוגים בכל אחת.

זאת בין השאר עקב גידול של 20% במספר ההרוגים בתאונות אופנועים וקטנועים מ-18 ל-22 ושל 12% במספר הולכי הרגל שנהרגו, מ-33 ל-37.

מספר ההרוגים בתאונות קורקינטים חשמליים זינק מאפס בתקופה המקבילה אשתקד ל-2 השנה.

מספר ההרוגים בתאונות אופניים רגילים זינק מאחד לשלושה. וכך כמעט ונמחקה תוצאת הירידה הגדולה במספר ההרוגים בתאונות אופניים חשמליים, מ-7 לאחד.

גידול דרמטי נרשם במספר ההרוגים מהחברה הערבית: 32% מההרוגים, 47 בני אדם השנה, לעומת 28% ו-98 ב-2023 כולה.

תאונת דרכים בין שני רכבים  בכביש 60 סמוך לצומת העוקפים.. מד"א
זינוק במספר הולכי הרגל והרוכבים ההרוגים, ירידה קתה במספר התאונות הקשות של רכבים פרטיים/מד"א
הקטל בדרכים לא מעניין את שרת התחבורה הבטיחות בדרכים ואת השר לביטחון לאומי. אין פה הרבה ג'ובים, אין תקציבים גדולים לשלוט בהם, ואין פה פוליטיקת ימין-שמאל שאפשר לגזור עליה קופון. בכבישים מתים כולם

אלה מספרים שאם היו של חללי צה"ל, כבר היינו רואים סינקים דרמטיים של שרים וחברי אופוזיציה שדורשים מעשה וענישה של האחראים. אבל תאונות דרכים? אפילו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, כן זה שמו הרשמי של התפקיד שממלאת מירי רגב, לא טרחה לצייץ, לאיים ולהבטיח לטפל בבעיה. אחרי הכל לא מדובר בטייסים מוחים, או באפשרות של בחירות מוקדמות לכנסת. לא ניתן את הניצחון הזה לחמאס, אבל נמשיך לעצום עיניים כשיותר יהודים מתים מאחורי ההגה ובחציית כבישים מאשר בפיגועים.

בזמן שרגב מוצאת את הזמן להפיק את טקסט המשואות הקרוב, להתלבט בסוגיות הרות גורל כמו נוכחות הקהל וכיצד האירוע יצטייר בעולם, קצב ההרוגים השנתי בכבישים זינק ל-372 בני אדם, לעומת 361 שנהרגו ב-2023, ו-300 הרוגים בשנה - יעד שעוד אישרה ממשלת אולמרט.

בזמן שבאירופה מפחיתים את מספר ההרוגים, בישראל הוא רק עולה. לפי דוח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים ישראל מדורגת כמעט במקום האחרון בקצב הפחתת מספר ההרוגים.

כפי שנחשף בוואלה, השנה קוצץ תקציב הרלב"ד שבאחריותה של רגב ב-10% ל-62.5 מיליון שקל, הנמוך ביותר מאז הקמת הרשות במתכונתה הנוכחית לפני כ-15 שנה. המהלך הביא לקיצוץ דרמטי יותר בתקציב אחד מפרויקטי הדגל של הרשות, לימודי חינוך תעבורתי בתיכון, במסגרתו לומדים 100 אלף תלמידי כיתות י' על מצבי סיכון בדרכים, וניגשים יחד למבחן בגרות המשמש עבורם גם כמבחן תיאוריה. תקציב המיזם קוצץ השנה ב-40%, מבלי שרגב, שידעה להילחם על תקציבים שנראו לה חשובים יותר פוליטית כמו הרפורמה בתחבורה הציבורית, תתערב. מקס אבירם, ראש התכנית במשרד החינוך, אמר בדיון בכנסת כי משמעות הקיצוץ היא סגירת המיזם בסוף השנה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תקציב מבחני התיאוריה בתיכונים קוצץ השנה ב-40%, מבלי שרגב, שידעה להילחם על תקציבים שנראו לה חשובים יותר פוליטית כמו הרפורמה בתחבורה הציבורית, תתערב. במשרד החינוך הבהירו: בדרך לסגירת המיזם בסוף השנה

באותו דיון, בוועדת המשנה לתאונות דרכים בראשות ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), התברר גם כי
משום שאגף התנועה במשטרה לא קיבל השנה תוספת תקציב מהשר איתמר בן גביר, בכל משמרת יש בכבישים הבין עירוניים רק 60 ניידות של אגף התנועה. זאת אחרי שלפני כמעט 20 שנה אישרה הממשלה את המלצות ועדת שיינין להגדיל את מספר הניידות שהיה כבר אז כפול מזה ועד על 120 ניידות, ל-450. בן גביר עצמו הוא עבריין תנועה עם עשרות הרשעות חמורות, ולא טרח בינתיים להתערב.

מעבר לקיצוץ התקציב, הצליחה רגב להבריח מהרלב"ד עוד בשנה שעברה את היו"ר אבי נאור, איש עסקים שמותו של בנו רן ז"ל בתאונת דרכים הביאו אותו להקים את עמותת אור ירוק, ואת ד"ר ארז קיטה, לשעבר מנכ"ל העמותה. נאור הוחלף בניצב בדימוס יורם הלוי, ורגב עדיין לא הצליחה למצוא מנכ"ל חדש שיעבוד לצידו.

בינתיים הצליח הלוי במהלך תמוה לעצור את מימון מיזם שומרי הדרך, במסגרתו יכולים נהגים מתנדבים לתעד עבירות תנועה של נהגים אחרים. 38 אלף סרטונים שצילמו ב-2023 הפכו ליותר מ-19 אלף דוחות תנועה, ותיגברו את אגף התנועה המקוצץ. משרד האוצר התקציב למיזם 5.4 מיליון שקל ל-2024 בעקבות שביעות רצון של אנשי המקצוע ובמשטרה, אבל הלוי דורש שהמיזם יעסוק רק בעבירות מסכנות חיים, ויוותר על אחד מהדגלים שלו, תיעוד עבירות בריונות בכביש, שמטרידות מאוד נהגים, אבל המשטרה כמעט ולא מגיעה לאכוף.

השורה התחתונה: הקטל בדרכים לא מעניין את שרת התחבורה הבטיחות בדרכים ואת השר לביטחון לאומי איך פה הרבה ג'ובים, איך תקציבים גדולים לשלוט בהם, ואין פה פוליטיקת ימין-שמאל שאפשר לגזור עליה קופון. בכבישים מתים כולם.

נוסעים מחר לליל הסדר עם המשפחה, או לטייל בחול המועד? אל תבנו על המדינה שתבטיח לכם נסיעה בטוחה, ולא על הבורחים מאחריות. האחריות על חיי הילדים שלכם היא כולה שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully