וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"שית הכנסת מאשרת: נתניהו בורח מאחריות גם לתאונות הדרכים

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 19:57

בתגובה לפניית ח"כ בועז טופורובסקי, קובעת עו"ד שגית אפיק: נתניהו ורגב לא ממלאים את חובתם החוקית לדווח לכנסת על המאבק בתאונות הדרכים. האם הזינוק במספר ההרוגים בכבישים הוא הסיבה?

נתניהו דלק מתדלק. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיי אדם זולים יותר: על הבטיחות בדרכים נתניהו כבר לא יצלם סרטון, בניגוד להתייקרות הדלק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב לא מקיימים את חובתם החוקית לדווח לכנסת על מצב המלחמה בתאונות הדרכים.

במכתב ששיגרה למזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס, מזכירה היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק, כי ראש הממשלה מחויב לדווח לכנסת עד ה-31 במרץ בכל שנה על ביצוע התכנית הרב שנתית של הרלב"ד, ועל ההתקדמות בעמידה ביעד התכנית. שרת התחבורה מירי רגב מחויבת להגיש דיווח דומה לממשלה ולוועדת הכלכלה של הכנסת, באותו לוח זמנים.

מדובר בחובה לא שגרתית, בטח בהקשר של ראש הממשלה, והיא הוספה על ידי ועדת הכלכלה בעת הכנת הצעת חוק הרלב"ד לקריאה השנייה והשלישית במליאה בשנת 2006, לאור החשיבות שחברי הכנסת שהשתתפו בדיוני הוועדה ראו במאבק בתאונות הדרכים, כדי להבהיר שלרה"מ ולשרי התחבורה יש אחריות אישית בנושא.

הרשות והחוק שהסדיר את מעמדה נולדו בעקבות ועדת החקירה הפרלמנטרית לתאונות הדרכים שיזם ראש הממשלה דאז אריאל שרון, וקודמו בידי מחליפו, ראש הממשלה אהוד אולמרט. "אודה אם הדיווחים המחייבים על פי החוק יונחו בהקדם על שולחן הכנסת", מסכמת עו"ד אפק באיפוק משפטי את מכתבה.

לנתניהו ולרגב יש סיבה טובה להתחמק ממסירת הדיווח: ב-2023 נהרגו בכבישי ישראל 361 בני אדם, עלייה של 3%, ביניהם היו 101 הולכי רגל, 42 נהגים צעירים ו-29 ילדים בני תשע שנים ומטה. השנה, אגב, המצב רק החמיר: 129 הרוגים בכבישים מתחילת 2024, עלייה של 10%.

מירי רגב שרת התחבורה בזירת תאונת דרכים. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רגב. לא התערבה בקיצוץ תקיב הרלב"ד, וטרם הצליחה למנות לה מנכ"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

ח"כ בועז טופורבסקי, שבעקבות פנייה שלו שיגרה עו"ד אפק את מכתבה, אמר בתגובה כי "361 הרוגים בתאונות דרכים ב-2023, 129 מתחילת השנה שמסתמנת כשנה של שיא כואב בתאונות הדרכים וראש הממשלה לא מוצא את הזמן להגיע לכנסת ולמלא את חובתו על פי חוק, לדווח לכנסת על התקדמות ביצוע התוכנית הרב שנתית להגברת הבטיחות הדרכים. כנראה שאין לראש הממשלה באמת על מה לדווח, כי בשנה וחצי האחרונות לא רק שמספר התאונות וההרוגים עלה, אלא שההשקעה בבטיחות בדרכים ירדה, פחות השקעה בתשתיות, פחות השקעה בחינוך לבטיחות בדרכים, הרבה יותר אדישות למוות הנוראי והמיותר בדרכים. מצפה מראש הממשלה שגם אם הדיווח לא יחמיא לממשלתו, יכבד את הכנסת ואת הוראות החוק".

כפי שפורסם בוואלה, בשנה האחרונה הביאה רגב להתפטרותם של יו"ר הרלב"ד אבי נאור והמנכ"ל ד"ר ארז קיטה, שניהם בעלי שנים של ניסיון בתחום. רגב לא מנעה את סגירתה הקרובה של אחת התכניות החשובות של הרלב"ד, חינוך תעבורתי בתיכון, במסגרתו ניגשים תלמידי כיתות י' במאורגן למבחן התיאוריה ויו"ר הרלב"ד שמינתה עצר את המימון לפרויקט "שומרי הדרך", שמפיק כ-20 אלף דוחות בשנה מדיווחי נהגים על עבירות תנועה בכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully