וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותה BYD חשמלית: 20 אלף דולר בסין, 40 אלף בברלין, 44 אלף כאן

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 20:07

הישראלים משלמים אחד המחירים הגבוהים בעולם על חשמליות סיניות. וזה לא רק בגלל המסים והחות'ים: הסינים פשוט החליטו שהעולם יסבסד את החשמליות שהם קונים בשוק הביתי

וידאו השוואתי BYD דולפין מול MG4/קינן כהן, אודי עציון

יצרנים סיניים מואשמים פעמים רבות במכירה בהיצף בחו"ל, כלומר מתחת למחירי העלות, כדי להשתלט במהירות על נתחי שוק ולדחוק את המתחרים. אבל בתחום הרכב התמונה שונה: מכוניות סיניות חשמליות עולות באירופה פי 2 ממחירם של דגמים זהים בסין עצמה.

בדיקה שערכה סוכנות רויטרס, ושלה הוספנו כמה דגמים סיניים פופולריים בארץ, חושפת את ההפרשים. BYD אטו 3, למשל, הקרוסאובר הסיני שהפך לרכב הנמכר בארץ, עולה בסין לפי רויטרס 19,280 אלף דולר, לעומת 40,670 אלף דולר בגרמניה.

BYD לא לבד עם הפערים האלה: MG4 הקומפקטית עולה בסין בגרסת הבסיס (סוללת 51 קוט"ש) 15.2 אלף דולר, לעומת 37 אלף דולר.

ORA 03 (לשעבר פאנקי קאט) עולה בסין 18,700 אלף דולר בגרסת הסוללה הגדולה (63 קוט"ש) ובגרמניה מטפסת ל-35.4 אלף דולר.

אבל גם טסלה מציגה פער מחיר משמעותי: לפי רויטרס מודל 3 הבסיסית שעולה בסין 32 אלף דולר, נמכרת בגרמניה ב-44 אלף דולר.

מבחן השוואתי
BYD סיל, טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6. קינן כהן, מערכת וואלה
גם טסלה יותר זולה בסין מאשר באירופה: מודל 3 במבחן ההשוואתי שלנו מול BYD סיל ויונדאי איוניק 6/מערכת וואלה, קינן כהן

קצת רקע: חשמליות שעולות בסין פחות מ-40 אלף דולר פטורות ממס הקנייה המקומי של 10% על רכב חדש, ואילו בגרמניה כולן מחויבות ב-19% מס וגם ב-10% מס המוטלים על מכוניות שמיוצרות מחוץ לאיחוד האירופי. משלוח ימי של רכב משפחתי או קרוסאובר בינוני מסין לאירופה עולה כיום כ-2,000 דולר לרכב, בעקבות התקפות החות'ים שאילצו את הספנות העולמית להפליג לאירופה במסלול עוקף אפריקה דרך כף התקווה הטובה, במקום במסלול הקצר יותר דרך תעלת סואץ.

ועדיין תוספת העלויות האלה לא מסבירה את כל פער המחיר. לפי רויטרס עלויות הייצור בסין זולות משמעותית, בזכות עלויות שכר וחשמל נמוכות ביותר, ובעיקר השליטה של חברות סיניות כמו BYD ו- CATL בכל תהליך ייצור הסוללות, מכריית חומרי הגלם ועד ייצור הסוללה הסופית. למעשה שתי החברות מייצרות את רוב הסוללות של החשמליות האירופיות.

וכך מאפשרים לעצמם היצרנים הסינים לנהל מלחמת מחירים בשוק המקומי, וליהנות מרווחים גדולים יותר בייצוא לשווקים זרים. לכן גם טסלה מודל 3, שמיוצרת בשנגחאי, זולה יותר בסין מאשר באירופה.
הם יכולים לעשות זאת, כי גם במחירים הנוכחיים הם זולים יותר מחשמליות של יצרנים אירופים, וגם של יצרנים קוריאנים כמו קיה, שמייצרת את הקונה החשמלית באירופה כדי לשלם פחות מס.

ובישראל? ארבע החשמליות האלה יקרות עוד יותר, אחרי שבתחילת השנה הועלה מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35% ואליו מצטרף גם מע"מ, שנגבה גם על עלות ההובלה הימית. אטו 3 עולה בארץ מ-168.5 אלף שקל (44.2 אלף דולר), אורה 03 400 פרו 164 אלף שקל (43 אלף דולר) וטסלה מודל 3 סטנדרט הוזלה בשבוע שעבר ל-211 אלף שקל (55.4 אלף דולר). MG4 עם הסוללה הקטנה לא נמכרת עוד בארץ, אבל מחירה האחרון היה 145 אלף שקל (38 אלף דולר). לנו זה באמת עולה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully