וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופרה מעניקה חזית חדשה ללאון ולפורמנטור, והיא מאוד מוכרת לנו

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 18:18

בקופרה מנסים לבזוק "אבקת חשמל" על הדגמים הוותיקים שלה באמצעות עיצוב חזית בסגנון החשמליות שלה. אבל המהלך המעניין הוא הרבה יותר מאסטטיקה, אלא טקטיקה

קופרה מחליפה מראה. אתר יצרן
פורמנטור, לאון עם החזית החדשה, למטה: טווסקאן/אתר יצרן

קדחת החשמול שאוחזת בתעשיית הרכב מתפשטת הרבה מעבר לטכנולוגיית ההנעה של המכוניות החדשות. הפעם אלו צמד הדגמים של קופרה הלאון והפורמנטור שמנסים לעשות סיבוב חשמלי על המראה המזוהה עם מכוניות בהן מנוע חשמלי מחליף את זה שורף הבנזין וסוללה את המיכל.

במקרה שלהן, מנצלת קופרה שהינה המותג ה"ספורטיבי עוד יותר" של המותג ה"ספורטיבי עד כה" סיאט את המראה של "אף הכריש" בטווסקאן החשמלי ומעמיסה אותו על שני הדגמים הוותיקים יחסית במסגרת מתיחת הפנים שלהם.

במראה החדש מוותרות שתי המכוניות על הגריל בחזית לטובת חזית חדשה לגמרי כאשר חלקה העליון אטום ומחודד וחלקה התחתון למעשה מחליף את הגריל על מנת לאפשר כניסת אוויר, יחד עם יחידות תאורה חדשות. שאר המרכב לא עובר שינוי של ממש.

קופרה מחליפה מראה. אתר יצרן
הגריל בוטל והחולף בחצאית חזית גדולה יותר ואף הכריש/אתר יצרן

בתא הנוסעים החידוש העיקרי הוא מסך 12.9 אינץ' שמחליף את זה בגודל 12 אינץ' בעבר. למרבה הצער, סידור השליטה על עוצמת השמע והמיזוג נותר באמצעות "סליידר" המגע הלא מוצלח של קבוצת פולקסווגן, זה שהוחלף בדגמים אחרים. עוד במסגרת החידוש שלה אפשרות לעדכוני OTA למערכת המולטימדיה, צימוד אנדרואיד ואפל אלחוטיים וכמו בסקודה קודיאק משטח טעינה בהספק 15 וואט.

מנוע ה-2.0 ליטרים בגרסאות ה-VZ מתחזק מ-310 ל-333 כ"ס, בדומה לאודי S3 וגם בגולף R אבל אלו יגיעו רק לפורמנטור ולגרסת הסטיישן של הלאון, הקופרה לאון VZ תמשיך עם המנוע בעל ההספק של 300 כ"ס. לא נרשמו שינויים במנועי ה-1.5 עם 150 הסוסים למעט אפשרות לקבל אותם עם תגבור של מצבר 48V להנעה היברידית קלה. גרסאות הפלאג אין עוברות ממנוע ה-1.4 ל-1.5 ליטר, ההספק הוא 204 בגרסאות הרגילות ו-272 ב-VZ פלאג אין (245 כ"ס כיום). הטווח החשמלי הוארך ל"יותר מ-100 ק"מ" לפי היצרנית.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
קופרה מחליפה מראה. אתר יצרן
תא הנוסעים החדש בפורמנטור, השינוי החזותי העיקרי, מסך 12.9 אינץ'/אתר יצרן

אבל המהלך המעניין יותר מאשר מתיחת פנים לרענון המכונית, הוא כאמור הניסיון להעניק לה מראה זהה לזה של הטווסקאן החשמלית החדשה של קופרה. והנושא הזה נוגע למה שנראה כמו מאמץ של פולקסווגן חברת האם לייצר בידול מובחן עוד יותר בין סיאט לבין קופרה.

אחרי הרמיזות על הפסקת הייצור של סיאט לטובת מותג הספין אוף ואחר כך ההבהרה כי סיאט תמשיך להימכר גם בשנים הבאות, היצרנית צריכה ליצור מצב בו שני המותגים האלו מופרדים זה מזה, אם לא ברמת הפלטפורמות והמנועים - אזי לפחות בתחום המראה החיצוני. שכן כאמור, עם אותם מנועים, תיבות הילוכים ואבזור דומה בסך הכל, לוגו שונה ומראה ספורטיבי יכולים להצדיק פער מחירים עד גבול מסוים.

שני הדגמים יגיעו לארץ ב-2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully