וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איווייז חזרה לייצר, ועשויה לשוב ולמכור חשמליות בישראל ב-2025

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 19:10

לאחר הפסקה של שנה וקריסה כלכלית, סטארט אפ החשמליות הסיני שמכרה בארץ כ-2,000 מכוניות מקבל הזרמת הון, שווי של 400 מיליון דולר ומסמן את אירופה כשוק המרכזי שלו

AIWAYS U5/יצרן
איוויז U6. קינן כהן
איווייז U6. הדגם המתקדם יותר הושק בארץ רגע לפני הפסקת הייצור/קינן כהן

איווייז חוזרת, אולי גם לישראל: כפי שפורסם בוואלה, סטארט אפ החשמליות הסיני שעצר את הייצור לפני כשנה בגלל חובות שב לפעילות.

איווייז והספאק האמריקאי האדסון הודיעו על מיזוג לפי שווי של 400 מיליון דולר, ועל חידוש הייצור במפעל החברה בשנגראו. ספאק הוא תאגיד שנרשם בבורסה ומגייס כסף לרכישת חברת קיימת, וכך מנפיק אותה למסחר. כך צפויה איווייז להיסחר בנאסד"ק בניו יורק, לאחר הנפקה מוצלחת של זיקר בשבוע שעבר, שביומה הראשון למסחר זינק ב-35% לשווי של 6.8 מיליארד דולר.

לאור מלחמת המחירים בשוק הסיני מסמנת איווייז את השוק האירופי כיעד המרכזי שלה מעתה, למרות שאירופה כבר מטילה על חשמליות סיניות מס בשווי 10%, וצפויה להעלותו עוד יותר, אם כי לא לרמת ה-100% מס שהטיל השבוע הנשיא ג'ו ביידן על חשמליות סיניות שנמכרות בארה"ב. החברה כבר החלה להכנות להתאמת שני הדגמים לתקן האירופי המעודכן, המחייב הוספת ניטור רכב בשטח מת במראות, הכנה למנעול אלכוהול, הגנת סייבר ועוד.

איווייז תערוך את הקאמבק עם שני הדגמים שהשיקה עוד לפני הקריסה, הקרוסאובר U5 וגרסת הקופה שלו, U6. לפי דיווחים בסין החברה עובדת גם על חשמלית קטנה יותר.

חידוש הייצור הוא חדשות טובות לבעלי רכבי איווייז, שסבלו מירידת ערך מואצת מאז נקלעה החברה לקשיים, מחשש שהיבואן, קבוצת בליליוס, יתקשה לספק להם שירות. למרות זאת נמשך מאז השירות כרגיל, עם מלאי חלפים שנצבר מראש, חיבור ישיר לספקים בסין, ואף רכישות של מכוניות שעברו תאונות, לטובת חלקי הפח שלהן. כעת יהיה קל אף יותר להבטיח זמינות חלפים.

איוויז הודיעה כי היא נערכת לחידוש המכירה באירופה בתחילת 2025. ישראל הייתה אחד השווקים הגדולים של החברה בעולם, וסביר שתקדם ייצוא מחודש גם לארץ. שוק החשמליות תחרותי בהרבה משהיה ב-2021 כאשר הושקה ה-U5 לראשונה בארץ, אך היא נמצאת מבחינת ממדיה בין BYD אטו 3 לחשמליות כמו טסלה מודל Y ויונדאי איוניק 5, נישה שנותרה די ריקה מאז, ואליה אמור להיכנס BYD סיל U החדש בסוף השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully