וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף הג'יפון החשמלי הקטן של יונדאי, שיעלה כמו דגמי בנזין

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 15:21

האינסטר מציע טווח של עד 355 ק"מ, מערכות בטיחות של מכוניות גדולות יותר, ומחיר פוטנציאלי של 130-140 אלף שקל. בדרך: גם גרסאות של קיה. מתי אפשר יהיה לקנות אותו בישראל?

יונדאי אינסטר. יונדאי,
גדול יותר מסוזוקי איגניס, ובחלק מהפרמטרים גם מיונדאי וניו/יונדאי

ההנעה החשמלית ממשיכה לחלחל לפלחי השוק העממיים. סיטרואן השיקה את ה-e-C3, פיאט חשפה את הגרנדה פנדה, פולקסווגן עובדת על ה-ID.2.

הקוריאנים לא מתכוונים להשאיר אותם שם לבד. יונדאי חשפה היום את האינסטר ((Inster, המבוסס על הקספר בנזין, כקרוסאובר חשמלי קטן וזול יחסית, אך עדיין מרווח יותר ממכוניות מיני, וגם קיה צפויה להשיק אחד בעתיד.

מבחוץ אפשר לפגוש את כל סממני ה"שטח", כולל בחירה בין חישוקי 15 ו-17 אינץ'. ולמי שזה לא מספיק תושק בהמשך גרסה קרבית יותר, אינסטר קרוס. יש פנסי לד ראשיים ואופציה לגג שחור, בצבע שונה משאר הרכב.

וואלה רכב בוחן
נהיגה ראשונה בקאספר החשמלי של יונדאי, שעליו מבוסס האינסטר

יונדאי אינסטר. יונדאי,
פנסים גדולים וחזית ג'יפונית מבדילים בין האינסטר לקאספר בנזין שעליו הוא מבוסס/יונדאי

עם אורך של 3.83 מטר, רוחב של 1.61 מטר, גובה של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 2.58 מטר האינסטר גדול יותר מ-i10, וממוקם בממדיו בין שני קרוסאוברי בנזין מוכרים, סוזוקי איגניס ויונדאי וניו, הוא צר יותר, אבל בסיס הגלגלים שלו ארוך יחסית, וכך גם תא המטען שגודלו נע בין 280 ל-351 ליטר, בהתאם למיקום שורת המושבים השנייה שנעה על מסילה. הוא גם צר אך בעל בסיס גלגלים ארוך מהסיטרואן והפיאט החשמליות התאומות.

סביבת הנהג היא גרסה מוקטנת של האיוניק 5 החשמלית, עם צג 10.25 אינץ' המשמש כמסך מולטימדיה וצג 10.25 אינץ' נוסף המשמש כלוח מחוונים. בניגוד לרוב יצרני החשמליות, יונדאי ממשיכה גם באינסטר להציע כפתורי תפעול פיזיים לבקרת האקלים, תאורה ועוד, ולא שולחת את הנהגים לשוטט בין מסכים בזמן שהם נאלצים להוריד את העיניים מהכביש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יונדאי אינסטר. יונדאי,
סביבת נהג מתקדמת, עם צמד מסכי 10.25 אינץ'/יונדאי

באופציה שתהיה תלויה רמת גימור אפשר לבחור בצבע שונה לחלק מלוח המחוונים, לקבל משטח טעינה לסלולרי, חלון שמש חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים והגה מחומם. המושב האחורי מציע 2 מקומות בלבד, כך שלאינסטר 4 מושבים. כרגיל כיום יש שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, כולל שימוש בחלקי פנים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים ובחומר טבעי המופק מקנה סוכר.

האינסטר יוצע עם שני גדלי סוללות: 42 קילוואט-שעה וטווח של כ-300 ק"מ, ו-49 קוט"ש ו-355 ק"מ. הראשונה תגיע עם מנוע 97 כ"ס, 11.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-140 קמ"ש מהירות מרבית, השנייה עם 115 כ"ס, 10.6 שניות ו-150 קמ"ש כשלשניהם מומנט מרבי של 14.7 קג"מ.

טעינה איטית תתאפשר במהירות של עד 11 קילווואט ומהירה ב-120 קילוואט. יש גם יכולת V2L, לטעון מכשירי חשמל מסוללת הרכב.

יונדאי איסנטר. יונדאי,
רק שני מקומות מאחור, אך המושבים נעים על מסילה להגדלת נפח תא המטען עד ל-351 ליטר נאים/יונדאי

מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום אוטונומית לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, מניעת סטייה מנתיב, שמירת נתיב, ועוד.

האינסטר אמור להיות אחד מכלי הרכב הזולים מסוגו בשוק, ומחירו באירופה אמור התחיל סביב 22 אלף יורו, מה שרומז למחיר ישראלי של 130-140 אלף שקל, תלוי ברמת המיסוי בתחילת 2025, כאשר יגיע לארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully