וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו באקספנג G6 החשמלית: הצלחה בניסיון הראשון

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 16:37

המחיר תחרותי והמפרט נדיב, אבל איך מתמודד הקרוסאובר הסיני החדש וכבר מבוקש בכבישי ישראל המאתגרים באוגוסט? בדקנו

אקספנג G6/אודי עציון
מאז טסלה לא היה מותג ברמת המחירים שלה שזכה לכזאת קבלת פנים בישראל, עם 1,500 מסירות בתוך כשנה, עבור מותג סיני לא מוכר שמחירו מתחיל ב-200 אלף שקל. זיקר מסרה כבר 1,800 יחידות, אבל לה יש גם דגם בסיס ב-185 אלף שקל

מחיר (בסיס/מבחן): 230/225 אלף שקל
מתחרים: טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סרס 5, קיה EV6
אהבנו: עיצוב, איכות, מרווח, טווח, אחריות
לא אהבנו: הנדסת אנוש ותפעול, נוחות בעיר
ציון: 8.5/10

במתחם פריסבי בראשון לציון הוסב בימים האחרונים אחד האולמות לעמדת מסירה. ארבעה אקספנג G6 ניצבים שם מכוסים ומתחלפים מידי כשעה, במסגרת מבצע למסירת כ-900 דגמי G6 שהוזמנו בחודש שחלף מאז תחילת המכירות בארץ.

מאז טסלה לא היה מותג ברמת המחירים שלה שזה לכזאת קבלת פנים בישראל, עם 1,500 מסירות בתוך כשנה, עבור מותג סיני לא מוכר שמחירו מתחיל ב-200 אלף שקל. זיקר מסרה כבר 1,800 יחידות, אבל לה יש גם דגם בסיס ב-185 אלף שקל.

אקספנג עשתה את זה עם סדאן תואמת טסלה מודל 3, ה-P7, ועם קרוסאובר 5 מושבים גדול שנמכר בעיקר סביב 300 אלף שקל. ה-G6 מכניסה את אקספנג לפלח שוק הרבה יותר גדול, שבה היא מוצאת את עצמה מול שורה ארוכה של מתחרים, מטסלה מודל Y, שמסרה כבר 2,162 יחידות מתחילת
השנה, סרס 5 שמסרה 961, יונדאי איוניק 5 שמסרה 860 ועוד.

לפני חודשיים פגשנו אותו לראשונה בהולנד, וכעת, כשמחיר והמפרט המקומי ידועים, למבחן ראשון בארץ.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
עיצוב מאופק וסולידי, לא מסובב ראשים אבל גם בלי מוזרויות שיש לעתים בסיניות/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: בקבוצת פולקסווגן משיקים קודם גרסת קרוסאובר, ואז גרסת קופה שלו, לטובת שיפור מקדם הגרר. אקספנג, כמו טסלה, הלכה כאן ישר על הקופה, עם עיצוב מאופק, גריל שחסר למודל Y, והגבהה קלה בחלקה האחורי מעבר לקו המרכב לטובת שיפור המרווח. רכב נאה, לא מסובב ראשים, אבל לא מכיל גם כל מיני תאונות עיצוביות שפוקדות לעיתים סיניות אחרות.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
החומרים איכותיים, אבל כמעט כל התפעול, כולל בקרת האקלים מהמסך. לא נוח/מערכת וואלה, אודי עציון
בדיוק כשאספנו את רכב המבחן הוא הוריד עדכון תוכנה, שהוסיף לו צימוד אנדרואיד וקארפליי, לצד שדרוג מערכות הבטיחות, דוגמא לעידן החדש של עדכוני OTA "מהאוויר", של שדרוג מתמשך של הרכב. טכנולוגיה שטסלה הובילה, ויצרנים אחרים מיישרים קו

תא נוסעים: גם כאן העיצוב נקי ומאופק, עם חומרים איכותיים יחסית, וצמד מסכים, 14.9 אינץ' גדול למולטימדיה ולתפעול, ומסך 10.2 אינץ' רחב המשמש כלוח מחוונים.

בדיוק כשאספנו את רכב המבחן הוא הוריד עדכון תוכנה, שהוסיף לו צימוד אנדרואיד וקארפליי, לצד שדרוג מערכות הבטיחות, דוגמא לעידן החדש של עדכוני OTA "מהאוויר", של שדרוג מתמשך של הרכב. טכנולוגיה שטסלה הובילה, ויצרנים אחרים מיישרים קו.

זה מרשים, אבל לא מונע מאספנג לאמץ גם טעויות של טסלה: אין כמעט מתגי תפעול פיזיים, ומסכי המגע פחות נוחים. אין פס קבוע בתחתית המסך של כפתורי תפעול המיזוג, רק לחיצה שתוביל למסך נפרד, כאשר אפשר להשתמש לכך בכפתורים שעל ההגה, מה שמחייב הסתגלות. כדי להדליק את אורות הדרך צריך לבצע שלוש פעולות במקום פשוט לסובב מתג או ידית. אין תא ככפות, אין וילון לכיסוי הגג הפנורמי שיקטין את כניסת החום בקיץ והראות לאחור כמעט לא קיימת, אתם לגמרי בידיים של מצלמת וחיישני החנייה.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
מושב אחורי מרוח מאוד, כולל רצפה שטוחה, יציאת מזגן ושקעי טעינה. חבל שאין כיסוי לגג הפנורמי/מערכת וואלה, אודי עציון
המרווח מצוין, בעיקר מאחור, שם נראה שהוא נדיב יותר ממודל Y, וגדול משמעותית מחשמליות כמו BYD אטו 3 וקיה נירו. ויש גם יציאת מזגן ושקעי USB

מצד שני יש כאמור לוח מחוונים קטן לנהג שאין בטסלה, הרכב משקף היטב לנהג את ההבנה של סביבתו בתצוגה. בקרת השיוט האדפטיבית עובדות ביעילות, ובחנייה הרכב מזהה ומסמן בקלות מקומות חנייה פוטנציאלים ומחכה להוראה לחניה אוטומטית יעילה בהם. יש טעינה אלחוטית מהירה לסמארטפונים תומכים, כולל קירור לסוללה שלהם. יש גם וו גרירה מתקפל.

המרווח מצוין, בעיקר מאחור, שם נראה שהוא נדיב יותר ממודל Y, וגדול משמעותית מחשמליות כמו BYD אטו 3 וקיה נירו. ויש גם יציאת מזגן ושקעי USB.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
הנפח מצוין ושימושי, חבל שאין גם תא מטען קדמי קטן לכבל הטעינה/מערכת וואלה, אודי עציון
אספנג הוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי, אבל לא נמנעה מאימוץ טעויות של טסלה: אין כמעט מתגי תפעול פיזיים, אפילו המזגן מתופעל מהמסך. אין גם תא ככפות ואין וילון לכיסוי הגג הפנורמי שיקטין את כניסת החום בקיץ

תא המטען, בנפח 571 ליטר, מרווח מאוד, אם כי שפת ההטענה קצת גבוהה. המרווח מספיק נדיב שכאשר קיפלנו את הספסל האחורי כדי להוביל אופניים, היה מספיק רוחב וגובה להכניסם מבלי לפרק את הגלגל הקדמי. מה שחסר הוא תא מטען קדמי קטן, לטובת אחסנת כבל הטעינה.

אבזור: לכל הדגמים חישוקי 20 אינץ' קלים, מסך מולטימדיה 15 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', אנדרואיד וקאפליי, משטח טעינה אלחוטית מהירה לסלולרי עם קרור לסוללה שנוטה להתחמם בטעינה כזאת, שקעי USB מלפנים ומאחור, שקע V12, מושב נהג בכוונון חשמלי עם זיכרונות, כוונון חשמלי להגה, גג פנורמי ובקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי. המכוניות מסופקות עם כבל טעינה איטית. תוספת צבע מטאלי (כל הדגמים מלבד לבן) מחייבת ב-5,000 שקל ואפשר להזמין גם וו גרירה נשלף חשמלית בעלות של 6,000 שקל.

בטיחות: ה-G6 טרם השתתף במבחן הריסוק האירופי. הוא מצויד בכל היצע הבטיחות האקטיבית המקובל: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת עירנות נהג, וגם זיהוי תמרורים והתרעה בכל פעם שאתם עוברים את המהירות המותרת, שאפשר לנתק בלחיצה על ההודעה שקופצת על המסך. עדכון התוכנה השבוע הוסיף מערכת למניעת סטייה מנתיב כאשר יש רכב בשטח מת, וסיוע בהיגוי כאשר הנהג מאותת ומבקש לעבור נתיב.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
הביצועים טובים מאוד, בלי כאבי צוואר מהתאוצות/מערכת וואלה, אודי עציון
הביצועים של הלונג ריינג' טובים מאוד, עדיפים במקצת מאלה של איוניק 5 אבל איטיים משל מודל Y. אפשר לבחור בין שלושה מצבי נהיגה, חסכוני, רגיל וספורטיבי, ויש גם שליטה טובה בעוצמת הטעינה תוך כדי נסיעה, עד יכולת לנהוג בדוושה אחת

ביצועים: אנחנו נהגנו בגרסת הבינים, הלונג ריינג'. ל-G6 הבסיסית (מ-200 אלף שקל) יש הנעה אחורית, 258 כ"ס, סוללת 67.8 קוט"ש (66 נטו) וטווח משולב של 435 ק"מ. ביצועים: 6.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ו-200 קמ"ש מהירות מרבית שזהה בכל הדגמים.

ללונג ריינג' (מ-225 אלף שקל) יש הנעה אחורית גם כן, 286 כ"ס, סוללת 91.4 ק"א (נטו 87.5) וטווח משולב של 570 ק"מ. התאוצה מתקצרת ל-6.7 שניות.

ויש גם את הפרפורמנס, (מ-255 אלף שקל) עם הנעה כפולה, 476 כ"ס, אותה סוללה מוגדלת של הלונג ריינג', וטווח משולב של 550 ק"מ. התאוצה מתקצרת ל-4.1 שניות.

הביצועים של הלונג ריינג' טובים מאוד, קצת יותר טובים משל איוניק 5 ואיטיים משל מודל Y. אפשר לבחור בין שלושה מצבי נהיגה, חסכוני, רגיל וספורטיבי, ויש גם שליטה טובה בעוצמת הטעינה תוך כדי נסיעה, עד יכולת לנהוג בדוושה אחת. קל לעקוף ולהיות ראשונים ברמזור, אבל אין הבעיטה בגב שיש במודל Y לונג ריינג'.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
בעיר ה-G6 מתקשה עם שיבושים קטנים בכביש, אבל מטפל היטב בפסי האטה/מערכת וואלה, אודי עציון
הסוללה הגדולה מאפשרת טווח רשמי ארוך יחסית של 570 ק"מ ברכב המבחן, אנחנו מדדנו טווח מעשי של כ-500 ק"מ, בנסיעה שרובה התבצעה במצב החסכוני, מספיק בשביל שקט נפשי בדרך לאילת

טווח וטעינה: ה-G6 הבסיסית מגיעה עם טעינה מהירה בקצב של עד 215 קילוואט ואיטית של 11. הלונג ריינג' והפרורמנס משדרגות לטעינה מהירה בקצב של 280 ק"א, שדי תיאורטית כעת בארץ, ורוב עמדות הטעינה המהירה מציעות בין 150 ל-180 ק"א. כך או כך, עם סוללת 91.4 קוט"ש 87 נטו) גדולה משל המתחרות, תארך הטעינה מ-20% ל-80% כחצי שעה.

הסוללה הגדולה מאפשרת טווח רשמי ארוך יחסית של 570 ק"מ ברכב המבחן, אנחנו מדדנו טווח מעשי של כ-500 ק"מ, בנסיעה שרובה התבצעה במצב החסכוני, מספיק בשביל שקט נפשי בדרך לאילת.

נוחות והתנהגות: הנהיגה בכבישים הישראלים רק הדגישה את הקושי של ה-G6 להתמודד עם שיבושים עירוניים, בעיקר בורות קטנים. מול פסי האטה ובנהיגה בין עירונית הנוחות השפרה.
עם משקל של 2.1 טון זה לא קרוסאובר ספורטיבי. ההתנהגות בטוחה וצפויה, ואין כמעט רכינת גוף בסיבובים.

השורה התחתונה: ה-G6 הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון שבאמת יכול לאיים על מודל Y המזדקן, שצפוי לקבל מתיחת פנים בשנה הקרובה. הוא איכותי יותר, נעים יותר לנהיגה, ושימושי יותר עם אנדרואיד וקארפליי. הוא מתקן את רוב הטעויות של טסלה, ומציע תמורה טובה מאוד לכסף. אין לו את רשת הטעינה המהירה שפרס היצרן בארץ, ומציעה גם זמינות וגם את מחירי החשמל הזולים בשוק, אבל היבואנית פריסבי רכשה לאחרונה את חברת הטעינה ג'ינרג'י, שאמורה להתפתח ולהציג לה תחליף ראוי, כולל בטעינה בבתים.

G6 תהיה אתגר משמעותי לכל קרוסאובר חשמלי חדש שיושק בקרוב, ויש כמה כלים מעניינים של BYD, ג'ילי ואחרים. יהיה מעניין.

אקספנג G6 לונג ריינג': על הצד הטכני

מנוע: חשמלי, 286 כ"ס.
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה, הנעה אחורית

חשמל:
סוללה (קוט"ש): 91.4 (87 נטו)
טעינה איטית (קילוואט): 11
טעינה מהירה (קילוואט): 280

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
6.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 180
טווח נסיעה משולב יצרן (ק"מ): 570
טווח נסיעה מבחן (ק"מ): 500

מידות:
אורך (מטר):
4.75
רוחב (מטר): 1.92
גובה (מטר): 1.65
בסיס גלגלים (מטר): 2.89
תא מטען (ליטר): 571
משקל: 2,048 ק"ג
צמיגים: 255/45R20

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת עירנות נהג, וגם זיהוי תמרורים

אחריות:
7 שנים או 160 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully