וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה באירופה: החשמליות של ב.מ.וו עקפו את טסלה

עודכן לאחרונה: 24.8.2024 / 16:41

אחרי שבע שנות עלייה רצופות במכירות ביבשת, כולל פתיחת מפעל בברלין, טסלה מציגה השנה ירידה. ב.מ.וו מנגד עקפה לא רק את אודי ומרצדס, אלא גם את פולקסווגן

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

לראשונה מזה שנתיים, היצרן שמוכר הכי הרבה חשמליות באירופה אינו טסלה.

ביולי נרשמו ב-28 מדינות האיחוד האירופי 14,869 חשמליות של ב.מ.וו, לעומת 14,561 של טסלה ורק 12,213 מתוצרת פולקסווגן. כך עולה מנתוני חברת המחקר JATO דיינמיקס.

טסלה רשמה האטה במסירות באירופה כבר במחצית הראשונה של השנה, ואילו ב.מ.וו נהנית כרגע מסדרת חשמליות חדשה יחסית, עם ה-i5 הסאלונית וצמד הקרוסאוברים iX1 ו-iX2, לצד ה-i4 סדאן הוותיקה, ורשמה זינוק של 35% במכירות החשמליות, לעומת ירידה של 16% בטסלה, שלפחות שמרה על תואר החשמלית הנמכרת באירופה עם המודל Y.

ב.מ.וו iX1 מוזל. ב.מ.וו,
iX1 החדש היה אחד הדגמים שמשכו את מכירות הב.מ.וו החשמליות כלפי מעלה/ב.מ.וו

המתחרות הגדולות של ב.מ.וו נמצאות הרחק מאחור: אודי מסרה 8,618 מכוניות ומרצדס 8,365.

ביולי נרשמה ירידה של 6% ל-139,900 מכוניות, בזמן שהשוק כולו גדל ב-2% ל-1.03 מיליון מכונית. על המכירות השפיעו ביטול הסובסידיות על חשמליות לשוק הפרטי בגרמניה, המשך עליות המחירים והעובדה שמכירות גל החשמליות האירופיות הזולות נמצא רק בתחילתו.

טסלה יכולה להתנחם בהחלטה של האיחוד האירופי להפחית את המס שיטיל על מודל 3 שמיובאת ליבשת מסין ל-9% בלבד, נמוך בהרבה משאר הסיניות, ובמקום 21% שתוכננו בתחילה. BYD זכתה להפחתה מזערית של 0.4% ל-17%, ו-SAIC, חברת האם של MG ומקסוס, תחויב ב-36.3% במקום 38.1%, מה שיחייב אותה להעביר יצור לאירופה. ג'ילי קיבלה הפחתה של 0.7% ל-19.3%.

גם היצרנית האירופים שמייצרים בסין ומייצאים ממנה ליבשת קיבלו הנחה במס: ב.מ.וו תחויב על דגמי מיני שהיא מייצרת ביחד עם גרייט וול ב-21.3% במקום 37.6% קופרה, חטיבת היוקרה שבבעלות סיאט, קיבלה הפחתה זהה על דגמי הטווסקאן שהיא מייצרת בסין.

מנגד הבהירה ממשלת סין כי התגובה בדרך: מס מוגדל על מכוניות אירופיות המיובאות לסין, בינתיים רק על היקרות שבהן, עם מנועים בנפח 2.5 ליטר ומעלה, מה שיפגע בעיקר ביצרניות הגרמניות, בלמבורגיני ובפרארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully