וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון חשמל: ב.מ.וו iX1 במבחן ראשון

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 8:28

הכניסה של ב.מ.וו לעולם החשמלי נעשית בתנועת מלקחיים של הצעת דגמים חשמליים יעודיים לצד כאלו שהן גרסאות חשמליות של דגמי הבנזין. זה גם הסיפור של ה-iX1 החדש. איך הוא על הכביש

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
המראה נאה, הצבע הכחול של מכונית המבחן הוא מה שסובב ראשים באמת/קינן כהן

מחיר: 360 אלף שקלים (מבחן), 340 אלף שקלים (בסיס)

מתחרות: ג'נסיס GV60, טסלה מודל Y, וולוו XC40, מרצדס EQA, אודי Q4 E TRON

אהבנו: ביצועים, התנהגות, תא נוסעים, אבזור
לא אהבנו: ממשק משתמש, בלמים

ציון: 8.5

המעבר להנעה חשמלית מביא איתו שינויי סדרי עולם בתעשיית הרכב. גם מעבר לתרומה לצמצום פליטת המזהמים, הוא גם משנה תפיסות שהתקבעו במשך שנים, אלו שהציבו גרסאות עם מנועי בנזין גדולים וחזקים בפסגת ההיצע. ב.מ.וו של העשור האחרון היא דוגמה מצוינת לשינוי הזה. קחו את טבילת האש הראשונה שלה בעולם החשמל - ה-i3 שכוונה ליעילות מקסימלית ולמרות שהייתה מכונית מקסימה, לא ייצרה לא סחף בכיוון הזה ובטח שלא הועילה לתדמית החברה. אבל מאז, אם שמים בצד את תוצרי חטיבת ה-M הייעודית, היו אלו דווקא גרסאות הפלאג אין שהציעו את ההספקים הגבוהים יותר. גם היום כאשר ההיצע שלה כולל חשמליות ייעודיות ומוסבות כמו i7 בקטגוריית הפאר, i4 בספורט סדאן או iX3 ו-iX בעולמות הקרוסאוברים - אם כוח זמין זה מה שאתם מחפשים, זה המקום ללכת אליו.
זה גם המקרה של הדור השלישי של הקרוסאובר הקטן במשפחה שלה ה-iX1 - הגרסה החשמלית של ה-X1 הנוכחי. אחרי הנהיגה בגרסת הבנזין ממנה חזרנו מלאי הערכה ולמכונית ומלאי ביקורת לגבי החוליה החלשה בה - המנוע, הוא קיבל הזדמנות לתקן את הרושם עם הגרסה החשמלית שלו.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
הגריל האטום הוא זה שמסגיר את העובדה שזו הגרסה החשמלית, מלבד השקט כמובן/קינן כהן

עיצוב: המראה החיצוני זהה לזה של ה-X1, למעט כמה עיטורים כחלחלים והכיתוב בשם הדגם וכמובן גריל אטום, במבט ראשון קשה להבחין שמדובר באחד עם הנעה חשמלית. זה עשוי לעבוד פחות על הלקוחות שמחפשים להצהיר ויזואלית לסביבה על הדאגה שלהם לסביבה.

תא נוסעים: גם תא הנוסעים נראה בדיוק כמו זה של גרסת הבנזין. הרכיב הבולט ביותר בו הוא ניקיון של כל המפלס העליון שלו מכפתורים ופריסה של התצוגות על לוח מחוונים דיגיטלי עם שלל תצוגות (עד כדי עומס) ולצידו מסך מולטימדיה שמרכז את השליטה ברוב מערכות הרכב. במסגרת המינימליזים בתא הוא מוותר על חוגת ה-i Drive ההיסטורית מהקונסולה המרכזית שהופכת לכזו "צפה" עם שטח אחסון מתחתיה. איכות החומרים וההרכב מצוינים, מושבי הספורט משלבים תמיכה ונוחות יוצאים מן הכלל ותנוחת הנהיגה גבוהה והראות החוצה טובה מאוד. הביקורת העיקרית לגבי תא הנוסעים מתמקדת בממשק המשתמש שדורש יותר מדי תשומת לב לתפעול בקרת האקלים וסמלילים קטנים מדי בתצוגה. פונקציות כמו שליטה בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית למשל שצריכה להיות בכפתור נגיש מהיר וייעודי קבורה בתפריטים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ב.מ.וו iX1. קינן כהן
איכות החומרים מעולה, מערכת התפעול של מערכות הרכב מסורבלת שלא לצורך לפעמים/קינן כהן

עוד משהו ברמת ממשק המשתמש הוא ברירת המחדל של המכונית להתחיל לנגן מוזיקה מהטלפון המחובר ישר עם פתיחת המכונית והמשך השמעה שלה גם כאשר הגענו, יצאנו מהרכב וגם סגרנו את הדלת והיא תפסיק רק כאשר תנעלו אותה. הוא גם מכבה את עצמו בכל פעם שיוצאים מהמכונית, גם אם זה רק כדי לשלוף משהו רגע מתא המטען או לקחת משהו מהמושב האחורי.

המושב האחורי מתאים לשני מבוגרים בלבד, גם בשל הרוחב, אבל גם בגלל שארית מגרסת הבנזין - בליטה ברצפה שמנוצלת פה לתא אחסון קטן, מעליו יציאות מיזוג ושקעי טעינה. המרווח עצמו טוב מאוד למי שהוא בסופו של דבר קרוסאובר קומפקטי.

תא מטען: תא המטען שומר על התצורה הנוחה לשימוש שלו ועל פתח ההטענה הרחב. הוא כן מקריב 50 ליטרים מהנפח שלו ויורד ל-490 ליטרים בשל הצורך למקם שם מנוע וגם הגלגל החלופי מפנה את מקומו לתא אחסון תחתון.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
מרווח טוב לשני נוסעים מאחור/קינן כהן

אבזור: מכונית המבחן הגיעה ברמת הגימור M ספורט, שכוללת שלל קישוטים ועיטורים ברוח חטיבת הביצועים. מעבר לאלו יש פה בסך הכל רשימה יפה של אבזור נוחות כמו כיוון חשמלי למושבים הקדמיים עם חימום ועיסוי לגב התחתון, חלון שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע של Harman Kardon , משטח טעינה אלחוטי לנייד. משתמשי אנדרואיד, תנחומי, בב.מ.וו עדיין לא מציעים קישוריות למכשיר שלכם, בעלי אייפון - תחגגו עם אפל קאר פליי. ויש גם את חבילת החניה המורחבת עם סייען הנסיעה לאחור שמסוגל לנהוג בהילוך אחורי את 50 המטרים האחרונים לסיוע ביציאה מחניות סבוכות.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" עם תיקון הגה למניעת סטייה מנתיב ומצלמות היקפיות.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
50 ליטרים פחות מאשר בגרסת הבנזין/קינן כהן

ביצועים: בנסיעת המבחן שלנו בגרסת הבנזין של ה-X1 נגענו בכך שמנוע ה-1.5 ליטרים עם 136 הסוסים שלו הוא החוליה החלשה תרתי משמע של המכונית. ובכן, ה-iX1 בהחלט משנה את התמונה. שני מנועים חשמליים זורקים על שני צירי הגלגלים 313 סוסים ו-50.4 קג"מ. וזה אומר שגם עם משקל עצמי של 2 טונות, הוא נבעט מהמקום בעוצמה, ולא רק מהמקום, גם בתאוצות ביניים. הוא מתרגם כל הגברת לחיצה על המצערת במהירות הבזק. וזה עוד לפני שעברנו למצב הספורט שמחדד את כל העסק אפילו יותר.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
מזוהה מיד כב.מ.וו גם במבט מהיר מהצד/קינן כהן

צריכת חשמל וטווח: בסיום נסיעת המבחן, עמדה צריכת החשמל על 5.5 ק"מ לקילוואט שעה, או 18.2 קילוואט שעה ל-100 ק"מ. צריכה סבירה, נתקלנו במכוניות חסכוניות יותר, אבל בהתחשב בביצועים, ביכולות וביעוד שלו זה לא חריג. הטווח בתנאים אלו עמד על 356 ק"מ. במקטעי נהיגה מנהלתיים הצריכה הייתה כזו שתאפשר לו להגיע בלי מאמץ ל-400 קילומטרים בתנאי עולם אמיתי.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
גם בלי אגזוזים, הוא זוכר איך זזים/קינן כהן

נוחות והתנהגות: במצבי הנהיגה הרגילים שלו, נוחות הנסיעה של ה- iX1טובה מאוד. הבולמים האדפטיביים שלו מצליחים לשלב בין ריסון של המרכב לבין ספיגה של טלטלות הכביש. בידוד הרעשים טוב מאוד ואפילו עם צמיגים בחתך 45 על חישוק 19, למעט הבעיה הקבועה של מידות כאלו בבלימה של השיבושים הקטנים הרושם הכללי טוב מאוד.

ככל ב.מ.וו, הציפייה ממנו בכביש המפותל הוא להיות אמת המידה של הקבוצה. הגרסה החשמלית בהחלט עושה את העבודה בסעיף הזה. ההגה חד ומאוד מדויק, המשקל שלו טוב ואפשר לדייק את הכניסה לפניה בתיקונים קלים. גם פה הבולמים מצליחים לרסן את המרכב ולשמור על זוויות גלגול מתונות מאוד ועל שני אלו יש את מערכת העברת הכוח המעולה של ב.מ.וו. בכל יציאה מפניה אפשר ממש להרגיש איך הסוסים יורדים לגלגלים בדיוק מתי ולאן שצריך אותם. זה לא מספק כמו חווית נהיגה אמיתית של שליטה מדויקת ברמת הכוח, אבל זה מספק לו קצב תפירה מהיר מאוד בכביש מפותל. מי שלא עמדו בציפיות וברמה הגבוהה של שאר המכלולים הם הבלמים. מהלך לא פרוגרסיבי שלהם מקשה על בלימה מדויקת.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
לא שוכח מאיפה הוא בא גם בעולם החשמל/קינן כהן

השורה התחתונה

ה- iX1 הוא נציג ב.מ.וו בקבוצה הסוערת ביותר בשוק היוקרה, מלקסוס ועד ג'נסיס, מוולוו ועד אודי, מרצדס וטסלה, לכולן יש מתחרה בקטגוריה. המשחק פה הוא לא רק במונחים של טווח ויעילות, אלא גם על תדמית וההצדקה שלה. בתבחינים האלו, ה- iX1 עומד במשימה הזו בהצטיינות יתרה. הוא משלב בין תא נוסעים מצוין, שימושיות ראויה בקרוסאובר קטן, אבזור יפה מאוד ועל אלו הערך המוסף של ב.מ.וו - ביצועים והתנהגות כביש. מבין הגרסאות המוסבות כמו מרצדס EQA, וולוו XC40 הוא מהווה סמן ימני ביכולות שלו, מול דגמים ייעודיים כמו ג'נסיס GV60 או אודי Q4 E TRON הוא עשוי לשלם מחיר בהיבט המרווח, השימושיות והיעילות החשמלית, כמה מחיר ואיפה בדיוק? המבחן ההשוואתי יענה על השאלה הזו.

אגב מחיר, זה של מכונית המבחן עומד על 360 אלף שקלים, לא תשמעו אותנו אומרים שזה מחיר שווה לכל נפש, אבל הוא מציב אותו במרכז השדה של התחרות, ובהשוואה שלו למתחרות מבחינת מימדים, ביצועים ואבזור, אפשר לומר שהוא אפילו הוגן לגמרי למכונית שאף שאינה חפה ממגרעות (ומי לא), מצליחה לשבת באופן מוצלח וראוי להערכה על קו התפר בין העולם הישן של ב.מ.וו, זה שממנו היא צמחה והעידן החדש אליו היא צועדת.

ב.מ.וו iX1. קינן כהן
הקידומת iX מלווה את כל החשמליות-שטח של ב.מ.וו/קינן כהן

על הצד הטכני: ב.מ.וו iX1

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
סוללה: 64.7 קוט"ש (נטו)
הספק (כ"ס): 313
מומנט (קג"מ): 50.4
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (מ'): 4.5
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 269
תא מטען (ליטרים): 490

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 5.6
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
טווח (מבחן): 355 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא בוצע

בטיחות אקטיבית:
בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" עם התערבות בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה

זיהום אוויר:
קבוצה 1 מ-15

אחריות:
3 שנים/ 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully