וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס משנה כיוון: תשיק S-קלאס חשמלית ותבטל את ה-EQS

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 0:33

ההאטה במכירת חשמליות בעולם תציל את מכונית הדגל של היצרן הגרמני, שתזכה ב-2030 לדור שמיני, שיימכר במקביל בדגמי בנזין וחשמל. ה-EQS שהייתה אמורה לרשת אותה תבוטל כדגם נפרד

מערכת נהיגה אוטונומית מרצדס/יצרן

כבר יותר מ-50 שנה שמרצדס S-קלאס היא מכונית הדגל של יצרנית הפאר הגרמנית, שממשיכה בקביעות להכות בטבלאות המכירות את ב.מ.וו סדרה-7 ואודי A8 המתחרות. אבל לפני שלוש שנים השיקה מרצדס חשמלית מקבילה בממדים, במחיר ובמיצוב, EQS, והכריזה שבעשור הקרוב יימכרו השתיים במקביל, ובעשור הבאה תישאר על פס הייצור רק החשמלית. תכנית סבירה לאור ההערכות דאז לאימוץ מהיר של ההנעה החשמלית במערב, בעיקר באירופה.

אבל השבוע בישר מנכ"ל מרצדס, אולה קולניוס, על מהפך: ה-EQS היא שהייצור שלה ייפסק, ה-S קלאס תמשיך, אבל תיוצר במקביל בגרסת בנזין-היברידית ובגרסה חשמלית, כמו שעושה ב.מ.וו עם ה-7 וה-i7. קולניוס אמר את הדברים בראיון לשבועון הבריטי אוטוקאר.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
מרצדס EQS/אתר יצרן

מאחורי ההחלטה עומדים השינויים בשוק. מרצדס העריכה בעבר שב-2025 כ-50% מהמכוניות שתמכור יהיו חשמליות, אבל ב-2023 הן תפסו רק 11% מהמכירות שלה, למרות מגוון דגמים רחב. באחרונה תיקנה החברה את היעד ל-50% חשמליות ב-2030, אבל במקביל הפחיתה את קצב הייצור של ה-S-קלאס בנזין למשמרת אחת ביום, לאחר ירידה של 37% במכירות השנה, שרומזת לקניבליזציה של הדגם החשמלי למכירות הבנזין.

וכך ב-2025 תעבור ה-EQS מתיחת פנים משמעותית, וב-2026 תעבור אחת ה-S-קלאס. סביב 2030 יושק הדור השמיני של ה-S-קלאס, כאשר דגם הבנזין והדגם החשמלי יבנו על פלטפורמות שונות, אבל יזכו לשם ולזהות אחידה. גם הדור הבא ימשיך עם מנוע 4,000 סמ"ק טורבו בתצורת V8, שיותאם לתקני הזיהום החדשים באירופה. הגרסה החשמלית תקבל מערכת חשמלית 800 וולט במקום 400 כדי לקצר את זמני הטעינה, סוללה שתאפשר לה טווח של כ-850 ק"מ, ומנועים חשמליים מייצור עצמי של מרצדס, במקום מנועי סימנס כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S-קלאס לאורך השנים/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully