וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כולם: מפגש ראשון עם ב.מ.וו סדרה 7 החדשה

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 10:15

סדרה 7 החדשה מסמנת מטרות סביב מרצדס S קלאס ובמיוחד סביב העליונות של EQS. "מכונית הפאר שלנו עדיפה!" הם אומרים. אנחנו היינו בחשיפה העולמית כדי לבדוק במה

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
ב.מ.וו ציירה מטרה סביב מרצדס S קלאס והפעם היא הולכת עד הסוף/אתר יצרן

הפעם ב.מ.וו עשו את שיעורי הבית. האמת שלרוב הם עושים את השיעורים, אלא שבמקרה של ספינת הדגל זה כמעט אף פעם לא מספיק. זה הרבה, זה מרשים אבל זו תמיד מרצדס S קלאס שזוכה באור הזרקורים ובהערכה האצילית. הפעם המצב נראה שונה. בערך. נסביר.

באופן מסורתי, ב.מ.וו סדרה 7 יוצאת לעולם אחרי מרצדס S קלאס. אפשר לדון באיך הכל התחיל וממה נובע הפער, אבל בואו נשאיר את זה פשוט: החשיפה "אחרי" מאפשר לב.מ.וו ללמוד את המתחרים בניסיון להציג מוצר מתקדם יותר, רלוונטי יותר, נחשק יותר. עד עתה זה כמעט ולא הוכיח את עצמו. הבעיה אף פעם לא הייתה ב.מ.וו. זו פשוט הייתה מרצדס שהתעלתה מעל עצמה כל פעם מחדש. יצרה את ההילה הנכונה סביב S קלאס עד שזו הפכה להיות מכונית היוקרה הנמכרת ביותר, וזו שנתפסת כאמת המידה בתחום.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
בחירה בין שפע של אפשרויות גימור ליצירת חלל אישי, חמים וביתי/אתר יצרן

אבל עם המעבר לעידן החשמלי, מרצדס לא הציגה S קלאס חשמלית, אלא את מרצדס EQS, מכונית פאר חדשה, שמעוצבת באופן שונה, על בסיס פלטפורמה חדשה וייעודית. גם אצלנו וגם בכל מדיית רכב רצינית, הביקורות טוענות ש-EQS היא ספינת דגל חשמלית מופלאה, אבל היא עדיין לא S קלאס. במיוחד בכל הקשור למרחב ובדגש על זה מאחור, ולתחושת הטרקלין על גלגלים.

ההדהוד הכלל עולמי הזה לא פסח על אנשי ב.מ.וו שעלו להתקפה עם ניגוח יריבתה בדיוק היכן שכואב. לכל אורך חשיפת סדרה 7 החדשה, טענו אנשי ב.מ.וו לעליונות חדשה בתחום היוקרה. זה היה מעבר לממבו-ג'מבו השיווקי הרגיל. הם מאוד השתדלו שלא לציין את השם EQS בנאומים, אבל כשנשאלו ובהמשך גם בשיחות אישיות, הם יותר משמחו לעשות השוואות ישירות, גם כאשר חלק מהסעיפים לא היו לטובתם.

עוד בוואלה!

ב.מ.וו i4 בישראל: חשמל ביוקרה

לכתבה המלאה
ב.מ.וו סדרה 7 2022. יואל שוורץ,
הפלטפורמה משלבת פלדה ואלומיניום, ללא קרבון, ועדיין 735 בסיסית שוקל 2,075 ק"ג. הגרסה החשמלית i7 שוקלת 2,680 ק"ג כשמשקל הסוללות לבדן הוא 700 ק"ג/יואל שוורץ

לפני שניגע במה יש בב.מ.וו סדרה 7 החדשה, נשים על השולחן את מה שאין. אין לה מראה עתידני מיוחד כמו שיש ל-EQS, אין לה פלטפורמה חשמלית ייעודית כמו ל-EQS, אין לה את הטווח החשמלי שיש ל-EQS, אין לה מגוון גרסאות הספק כמו ב-EQS (בינתיים) והביצועים המעולים שלה - פחות זריזים מאלה של EQS.

לכאורה ניצחון חדשנות נוסף ומפואר של מרצדס. אבל השאלה מה הלקוחות הפוטנציאלים מחפשים? לטענת ב.מ.וו הם מחפשים חבילה. חבילה שמורכבת מאותה חדשנות, אבל גם מהיצע רחב של גרסאות מנוע אחרות, מהתנהגות ונוחות, ובעיקר ממרחב, פאר והידור ללא פשרות. ולאור הביקורת על מרצדס EQS, יש לב.מ.וו כאן נקודה.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. יואל שוורץ,
איזה מנכ"ל אתה? כזה שמחפש איכות קולנוע בכל מקום או דיון 'זום' ברזולוציה גבוהה? ספוילר: כל התשובות נכונות/יואל שוורץ

אז מה יש בדור ה-7 והחדש של סדרה 7 שגורם לאנשי ב.מ.וו לחשוב שיש להם קלף כל כך חזק ביד, ובמיוחד מול EQS? אה, טוב ששאלתם.

ונתחיל איך לא, מאחור. יש כאן מסך מגע בגודל "31.3 ענק בפורמט של עד 32:9 וברזולוציית 8K, עם חיבורי HDMI ובלוטות'. כי בעידן ישיבות 'זום', לא באמת צריך להגיע למשרד, מספיק שאת הדיון שהתחיל בבית, אפשר יהיה להמשיך גם ברכב. וכשזה סוף-סוף יסתיים אפשר יהיה להתחבר לפלייסטיישן לצליפה בחייזרים או לצפות נניח באמזון TV (כל שוק יעד והממשקים הרלוונטיים לו). יש כאן מושבי קפטן עטופים בחומרים ממוחזרים, נשכבים, עם הדום לרגליים. מערכת שמע משובחת של W&B עם רמקולים בתוך משענות הראש לקבלת סאונד קריספי-קטיפתי. בידיות הדלתות מוטמע טאבלט "5.5 לשליטה על בקרת האקלים, על ההצללות השונות, והטיית הכורסה. מעל - גג זכוכית ששזור בפסי לד שמאפשרים מעבר בין שקיפות להצללה מוחלטת. זו לא אווירה של מחלקה ראשונה, זו כבר תחושה של מטוס פרטי.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
ככה זה נראה ממושב הדירקטור/אתר יצרן

מגשר הפיקוד מלפנים המראה דומה לזה שכבר נצפה ב-iX עם סביבה נקייה מכפתורים, לוח מחוונים מוקרן בגודל "12.3 שאליו צמוד מסך מגע גדול "14.9. כמובן שגם בגזרה זו כמה חידושים כמו מערכת ניווט חדשה עם מציאות רבודה שגם יכולה לקחת פיקוד ולבלום את המכונית לקראת צומת או מעגל תנועה כדי לאחזר את אנרגיית הבלימה בצורה מיטבית. זיכרון הדרך הורחב וכעת המכונית יודעת לחזור 200 מטר על עקבותיה ללא סיוע נהג (50 מטר בעבר). יש עוד שלל מערכות סיוע אחרות שמסדרות לסדרה 7 נהיגה אוטונומית ברמה 3.

יש גם כמה הבדלי עיצוב קטנים בין גרסאות מנועי הבעירה הפנימית של סדרה 7, לגרסה החשמלית בסדרה שמכונה i7, כמו עיצוב גלגל ההגה. אבל סה"כ מדובר בזוטות ובבחירה אישית. וזו נקודה נוספת שב.מ.וו מדגישה בהרחבה. סדרה 7 החדשה, על שלל גרסאותיה מציעה ערב-רב של אפשרויות בחירה כמו ריפודי צמר קשמיר, גימורי קריסטל, עץ ואלומיניום, והמון שילובי צבעים מבחוץ ומבפנים. לטענתם יש להם הכי הרבה שילובים שמאפשרים תפירה אישית אמיתית לכל לקוח. "רצינו שהלקוח ירגיש בבית". הם אומרים. מזל שהם לא יודעים כמה קרוב הייתי להוריד נעליים, להטות לאחור את המושב האחורי, ולספוג מהמסך הענק עוד מתרבות הפנאי העשירה שיש לאנושות להציע.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
שליטה על הפונקציות באמצעות מיני טאבלט 5.5 אינץ'/אתר יצרן

בעבר ב.מ.וו היתה מחלוצות החשמול. היא היצרנית האירופית הראשונה שהציגה הנעה חשמלית - עם i3 שהוצגה לפני כעשור. מאז נראה שהאינטרסים שלה השתנו, כי היא פשוט אפשרה לכל העולם, ובעיקר למרצדס ולאודי, לחלוף על פניה במהירות. אבל סדרה 7 החדשה באה להודיעה שהפער הושלם (ללא הצגת רף חדש בתחום), ולהדגיש כי להבדיל מהמתחרות, היעדים שלה שונים.

"המוכנות לחשמל לא זהה בכל העולם." הם אומרים. "אפילו באירופה התשתית שונה ממדינה למדינה כשגם הפקת החשמל לא ממש נקיה בכל מדינות אירופה. יעד המכירות שלנו היה ונותר על 50% דגמים חשמליים עד 2030. אולי נגיע לשם מוקדם יותר, אבל ייקח עוד זמן עד שהעולם יחושמל, ולכן בשלב זה אנחנו מתכננים להציג גרסאות חשמליות בסדרות קימות ולא גרסאות חשמליות ייעודיות." ואיך זה מסתדר עם ix שהוא חריג מבחינה זו: גם דגם חדש, גם נטול ספרה וגם חשמלי בלבד. על כך הם לא מוכנים כעת להרחיב.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
כל מנועי הבעירה הפנימית מוגדשי טורבו, ולכולם, פרט ל-PHEV, מערכת סיוע חשמלית 48 וולט, ותיבת הילוכים חדשה/אתר יצרן

במקרה של סדרה 7 מדובר על היצע נרחב של מנועים שישולבו בהתאם לשווקי היעד. מבנזין 6 צילינדרים ו-V8 כפול מגדשים לשווקים כמו ארה"ב והמזרח התיכון, בו אין רגולציה נוקשה של זיהום אוויר, דרך גרסאות טורבו-דיזל, פלאג-אין וחשמליות לשווקים עם אוריינטציה סביבתית יותר. וכמובן המשך פיתוח גרסת המימן, כטכנולוגיה עתידית אפשרית.

כל המנועים החדשים או המחודשים, כוללים סיוע של 48 וולט, משולבים בתיבת 8 הילוכים חדשה של ZF וגרסת הפלאג-אין היא כבר דור 5. המנוע החשמלי זהה לקיים ב-ix, אבל לא מארז הסוללות. ב-i7 הוא פחוס יותר, רק 11 ס"מ, דבר שאפשר לב.מ.וו להגדיל את המרחב בתא הנוסעים. הטווח החשמלי הוא 625 ק"מ ובב.מ.וו מספרים שבחיים האמיתיים הנתון אפילו טוב יותר. זה הזכיר לי שגם מרצדס הצהירה זאת בזמנו על EQS. בפועל ההצהרה לא מומשה.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
ככה זה נראה כשסין היא השוק הגדול ביותר/אתר יצרן

כל גרסאות ההנעה בסדרה מבוססות על אותה פלטפורמת CLAR ששירתה את הדור הקודם, לאחר שעברה שידרוגים משמעותיים. היא משלבת פלדה ואלומיניום, ללא קרבון, ובניגוד לעבר, אין קשר עם רולס רויס. המרכב מגיע באורך אחד - ארוך - ולא תהיה גרסת מרכב קצרה. ממילא עיקר המכירות היו מהארוכה, בין היתר כי השוק הגדול ביותר הוא סין.

המרכב ארוך וגדול משמעותי מזה של הגרסה הארוכה הקודמת, עם תוספת של 13 ס"מ לאורך הכללי, חצי ס"מ לבסיס הגלגלים, וצמיחה משמעותית של 5 ס"מ הן ברוחב והן בגובה. הממדים הגדולים יותר ובמיוחד הרוחב והגובה משפעים לרעה על האווירודינמיות, אבל לעזאזל צריכת האנרגיה והטווח. ב.מ.וו באו להרשים עם מכונית פאר כמעט בגובה של רכב פנאי (154.4 ס"מ) כדי לספק את הנוכחות הראויה מבחוץ ואת המרחב האקסקלוסיבי מבפנים.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
חרטום ייחודי עם יחידות תאורה מפוצלות וגריל כליות ענק, דואג שלא תטעו בזיהוי/אתר יצרן

"עיצבנו את הרכב בצורה כזו שתראה גבוהה. מספר לי בשיחה אישית דומאגוג' דוקק (Dukec), ראש מחלקת העיצוב ב.מ.וו, "בחלק מהמדינות זו תפיסה של יוקרה. בהיותך מלך, אתה רוצה לשלב נוכחות עם צניעות. אנחנו כמותג יוקרה רוצים בדיוק את השילוב הזה, לכן הרכב שלנו גדול ומופגן ועם זאת אסטטי ולא מנקר עיניים. כך משדרים סטטוס ויוקרה.

- מה האלמנט הבולט ביותר בדגם מבחינתך?
אני רוצה שיזהו שזו ב.מ.וו. לכן התאורה בתוך גריל "הכליות". לא משנה מתי ובאילו תנאי ראות, תמיד תדע מה מתקרב אליך. תאורת החזית תרמוז לך באיזו סדרה, ולכן ההפרדה המפלסית. זה מוצג בשלושה דגמים: ב-iX, XM קונספט ובסדרה 7, כי גם בתוך המותג אנחנו רוצים ליצור הבחנה בין הסדרות. כשהחשמלית תחלוף לידך בעיר, תדע שזו החשמלית, כי עבורה גם פותח צליל ייחודי.

- הדגשתם את חשיבות המרווח הפנימי עבור המותג, האם זה אומר שנראה צמיחה בממדים בשאר הדגמים?
המרווח בפנים חשוב אבל אין צורך בעוד מקום. כרגע נראה שהגענו למיצוי מבחינת גודל נכון עבור כל אחד מהדגמים שלנו וגם הלקוחות. כזה שמתאים להתנהלות עירונית, כביש מהיר ואיזורים כפריים.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
גם קודם סדרה 7 היתה ענקית. עכשיו היא גדולה עוד יותר, לטענת ב.מ.וו זו התפיסה של יוקרה בחלק מהמדינות/אתר יצרן

סדרה 7 החדשה: המספרים

מבחינת מימדים, הדור החדש צומח לאורך של 539 ס"מ (תוספת של 13 ס"מ), מתרחבת ל-195 ס"מ וגבהה ל-154.5 ס"מ (בשני המקרים תוספת של 5.5 ס"מ), בסיס הגלגלים הוא 321.5 ס"מ (תוספת של חצי ס"מ ביחס לגרסה הארוכה היוצאת). נפח תא המטען נע בין 525 ליטרים בגרסה ההיברידית ל-540 ברגילה.

מבחינת מנועים, בגזרת הבנזין יהיו את גרסאות ה-735 וה-740 שיעשו שימוש במנועי 3.0 ליטרים, שישה צילינדרים בטור בהספק של 272 כ"ס או 380 כ"ס. את גרסת ה-750 שסימנה את הבכירה בגרסאות הבנזין מחליפה ה-760, גם הפעם עם מנוע V8 בנפח 4.4 ליטרים, שני מגדשי טורבו ועליה של 14 כ"ס ל-544 כ"ס. גרסת דיזל יחידה עם מנוע 6 צילינדרים טורי מספקת 300 כ"ס.
היברידית נטענת? אין בעיה. יש את ה-750e ואת ה-760e לאלו תגבור חשמלי שמביא ל-490 כ"ס בראשונה ו-571 כ"ס בשניה. שתיהן ינועו למרחק של 80 ק"מ חשמליים מוצהרים בכוח סוללות 18.7 קוט"ש.

ב.מ.וו סדרה 7 2022. אתר יצרן
הכיוון הוא חשמל אבל הקצב שונה בכל מקום בעולם, לכן יש ספינת דגל אחת – סדרה 7 – עם מגוון מנועים: דיזל, בנזין, פלאג אין וחשמל. כל לקוח יבחר את מה שמתאים לו/אתר יצרן

באגף הבשורה החשמלית על פי ב.מ.וו, ה-i7 נשענת כאמור על מערכת ההנעה של ה-iX. שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 544 כ"ס מספקים הנעה כפולה וניזונים מסוללות ענק של 101.7 קוט"ש. מבחינת הביצועים היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות, מגיעה ל-240 קמ"ש מירביים והטווח המוצהר עומד על 625 ק"מ. בעתיד יצטרפו גרסאות M חזקות עם מספרים שכרגע סובבים באיזורי ה-600 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש מתחת ל-4 שניות.

לדברי "דלק מוטורס" היבואנית, אנחנו צפויים לראות את הסדרה 7 החדשה בישראל בראשית 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully