וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגישה כל כך שונה: נחשף קופרה טראמר

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 12:40

גם קופרה משהה את הריצה לחשמל, מציגה את הטראמר בגרסאות בנזין והיברידיות עם מכלולים מחברת האם פולקסווגן אבל עיצוב ייחודי לה. מתי יגיע לישראל ולמה לצפות?

קופרה טראמר. אתר יצרן
עם דימיון לדגם התצוגה והחזית העדכנית של קופרה/אתר יצרן

ממרחק של שש שנים מהפיכתה משם של גרסאות קצה למותג עצמאי, פולקסווגן כבר יכולה להביט בסיפוק בדרך שעשתה קופרה. ההתחלה הייתה מהוססת משהו, עם לא מעט עיניים עקומות וגבות מורמות כלפי המכוניות שהיו פשוט דגמי סיאט עם לוגו אחר על מכסה המנוע. זה התחיל להשתנות עם הפורמנטור ואז המשיך בהצגת דגמים נפרדים כמו הבורן, רבל והטווסקאן. נכון, המכלולים המרכזיים הגיעו מהמלאי של פולקסווגן, אבל ההגשה, הייתה שונה לגמרי. וגם המכירות התרוממו: ב-2023 נמכרו 230 אלף דגמי קופרה, זינוק של 35%.

הטראמר (Terramar) הקרוי על שם מסלול מירוצים אובאלי בפרברי ברצלונה, גם בו ביקרנו בעבר, קרוסאובר בינוני על בסיס פולקסווגן טיגואן הנוכחי שכבר הגיע לישראל ונבחן אצלנו לראשונה לאחרונה. בסיס הגלגלים עומד על 2.68 מטר והאורך הכללי הוא 4.52 מטר.

קופרה טראמר. אתר יצרן
שני מושבים עמוקים וסביבת נהג ספורטיבית/אתר יצרן

העיצוב החיצוני מיישר קו עם החזית המחודדת של קופרה, אותה קיבלה גם הלאון במתיחת הפנים האחרונה שלה ובאופן כללי הוא מזכיר את דגם הקונספט שהציגה היצרנית בעבר. בתא הנוסעים לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ' ומסך מגע של 12.9 אינץ'. לפי התמונות נראה שגם פה נמצאת מערכת המולטימדיה הנשלטת כולה מהמסך בלי פתרון החוגה שכבר הוטמע בטיגואן החדש. לפחות משטח המגע של עוצמת השמע מואר. האווירה הכללית ספורטיבית עם מושבים עמוקים, קונסולה גבוהה שיוצרת הפרדה בין היושבים מלפנים, בורר הילוכים על מוט ההגה והגה עם כפתור הנעה ובורר מצבי נהיגה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
קופרה טראמר. אתר יצרן
כרגע רק עם נתוני הספק, ללא פירוט על הביצועים/אתר יצרן

ההבטחה של קופרה להיות מותג ספורטיבי לחובבי נהיגה מתבטא פחות ביחידת ההנעה הבסיסיות בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס עם הנעה קדמית ו-2.0 ליטרים בהספק 204 כ"ס והנעה כפולה. זה כן מתחיל להישמע מעניין בגרסה החזקה של המנוע הזה - 265 כ"ס של גרסת ה-VZ. מנוע 2.0 הליטרים יגיע גם בגרסת פלאג אין בהספק 204 כ"ס או גרסה מחוזקת של 272 כ"ס, ההבטחה היא לטווח חשמלי של עד 100 ק"מ. כל המנועים משודכים לתיבת מצמד כפול עם 7 הילוכים. בשלב זה לא פורסמו ביצועים רשמיים.

בקופרה כן מכוונים להתנהגות כביש מערבת יותר עם הנמכה של 10 מ"מ ביחס לדגמים האחרים המבוססים על הפלטפורמה שלו, הדור החדש של בקרת השלדה הדינאמית (DCC) שכבר הוצגה ומוסיפה שסתום שני לבולמים האדפטיביים, ותצורת מתלה רב חיבורי מאחור.

לישראל צפוי הדגם להגיע במחצית השנייה של שנת 2025. הוא צפוי להיות יקר יותר מהטיגואן התאום, אבל זול משמעותית מאודי Q3 הבא שיחלוק עימו רכיבים רבים, מב.מ.וו X1 ומרצדס GLA המתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully