וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחתם את הילד באוטו? טויוטה סיינה ישלח לכם הודעה לנייד

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 8:47

המיני-ואן ההיברידי של טויוטה, הסיינה, מוסיף רכיב בטיחות חדש שכולל רדאר המאתר ילדים ברכב ושולח הודעה לנייד של הבעלים. האם הוא יגיע גם לפה?

טויוטה סיינה המחודש 2024. אתר יצרן
טויוטה סיינה, מיני-ואן בגודל מלא עם מנוע היברידי/אתר יצרן

טויוטה סיינה, המיני-ואן המצליח שמגיע לארץ רק בייבוא מקביל, עבר מתיחת פנים צנועה, שכוללת הגדלה של מסך המולטימדיה, סייעת קולית ועוד, לא משהו שלא ראינו בעבר. יש גם שואב אבק מובנה שהופיע כבר לפני שנים מתחרה שלו ההונדה אודיסיי וגם מקרר מובנה.

אבל יש חידוש חדש משמעותי באמת. מדובר במערכת מובנית למניעת שכחת ילדים במכונית. זו הופעה ראשונה של המערכת במכוניות טויוטה, והיא קיימת אצל מספר יצרניות אחרות כמו יונדאי וקיה, אם כי כאן יש לה יישום מורחב יותר.

טויוטה סיינה המחודש 2024. אתר יצרן
סט "מקרים ותגובות" למקרה שכחת ילדים/אתר יצרן

לאחר שהרכב כובה וננעל, המערכת מבוססת הרדאר בתדר נמוך שאינו מסוכן לאדם, סורקת את מושבי השורה השנייה והשלישית. במידה והיא מזהה תנועה במושבים היא מפעילה אורות הרכב כדי למשוך את תשומת הלב של הבעלים או עוברי אורח. לאחר 90 שניות במידה ואין תגובה, היא גם תצפור ובהמשך גם שולחת הודעה למכשיר הנייד של בעלי הרכב.

כאשר במידה והרכב כובה אך לא ננעל, המערכת לא מפעילה את האמצעים האלו, אלא ברגע שהיא מזהה תנועה היא תמתין 10 דקות ואז תשלח הודעה לטלפון הנייד של הבעלים. כנראה מתוך הבנה שיש סיטואציות בהן הרכב מכובה, אבל אנשים נשארים לשבת בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טויוטה סיינה המחודש 2024. אתר יצרן
טויוטה לא ראשונה לשלב שואב אבק, אבל עדיין גאוני ושימושי/אתר יצרן

טויוטה סיינה אמנם לא מיובא לישראל על ידי יוניון מוטורס, היבואנית הרשמית, אלא על ידי יבואנים מקבילים. 161 יחידות ממנו עלו על הכבישים מאז ראשית 2024, שזה הרבה מאוד ביחס להונדה אודיסי המתחרה שמגיע ביבוא מקביל, אבל ממנו הגיעה יחידה בודדת ושני אלו הרחק מאחורי קיה קרניבל עם 441 יחידות בישראל מתחילת השנה. אבל זה כן אומר שאם אתם מתעניינים באחד, דרשו לקבל את הגרסה המחודשת בעלת המערכת.

ובינתיים בישראל: זוכרים את פארסת חובת התקנת מערכות למניעת שכחת ילדים? כן, זו ששרת התחבורה מירי רגב דחפה בכל הכוח, נבלמה על ידי השרה לשעבר מרב מיכאלי וחזרה למסלול חקיקה עם שובה של רגב למשרד? ואף מילה על מחירי המערכות האלו שעלו וירדו על פי מדד הדחיפה הפוליטית שלהן?

שרת התחבורה מירי רגב, השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
אף אחד לא רוצה לגעת בתקנות שקידמה השרה רגב/ראובן קסטרו

תופתעו לשמוע, אבל רשמית התקנה עדיין קיימת בספרים, ולמשך תקופה לא מבוטלת גם הייתה מחייבת, כך שבפועל הסתובבו פה עשרות אלפי עבריינים, אבל למעשה היא מעולם לא נאכפה. בפברואר השנה תוקף התקנה פג, אך במשרד התחבורה ובוועדת הכלכלה לא ממהרים להאריך את התוקף שלה. מי שאכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מהעיר לא מוכנים להסתכן ולגעת בה. אחת הטענות שהועלו אז כנגד החיוב הייתה שמדובר במערכות שיהפכו ממילא בתוך מספר שנים לחלק בלתי נפרד מהמכוניות החדשות בתפוצה רחבה יותר ויותר, מה שאכן הולך ומתרחב בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully