וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב של פורשה, שם של ב.מ.וו: בסין יודעים לאן לשאוף

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 2:15

שנה אחרי שנחת כאן מקבל הקרוסאובר הסיני מתיחת פנים, שמצליחה להרע את מצבו במקומות מסויימים ולשפר באחרים. האם יוכל לשמור על רמת המכירות הגבוהה מול תחרות גוברת

סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
M5. יש קצת רמיזות לפורשה מקאן, אבל לפחות הוא נראה אחרת מסיניות אחרות/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר (בסיס/מבחן): 225 / 245 אלף שקל
מתחרים: אקספנג G6, טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5
אהבנו: עיצוב, אבזור, אופי
לא אהבנו: הורדת אבזור, התנהגות כביש, קצב טעינה מהירה
ציון: 8/10

רצים מהר הסינים האלה. ברבעון האחרון של 2023 הושק אצלנו סרס 5, עוד קרוסאובר פרימיום טק סיני, שמכוון קצת מעל לטסלה מודל Y. כאן הוא נמכר כדגם בודד של המותג, ששייך לדונגפנג ולחברת התקשורת והסלולר וואווי.

בסין הוא משווק תחת שם המותג AITO, כשבהיצע יש גם דגמים גדולים ויקרים יותר, M7 ו-M9, כולל בגרסאות 7 מקומות שחסרות בארץ. סרס 3 שקדם לו, קרוסאובר חשמלי זול ופשוט מדי כבר לא בהיצע, כשהמותג עבר מיתוג לצד היוקרתי יותר של השוק.

AITO מוכרת יותר מרוב סטאראפי החשמליות הסיניים, כ-300 אלף מכוניות היא מכרה בסין מינואר ועד סוף ספטמבר השנה, וכדי לשמור על הקצב עבר ה-5 מתיחת פנים, שכללה החלפה לשם מחייב - M5, שימוש נרחב יותר ברכיבי וואווי, שינויי אבזור, ואיך לא, גם התייקרות קלה

בתוך שנה נמכרו כאן כ-1,500 יחידות, מספר נאה, הרבה יותר מסקודה אניאק או פולקסווגן ID.4, ורק מעט פחות מיונדאי איוניק 5. טסלה מודל Y מכרה יותר, ובחודשים האחרונים תופס תאוצה גם אקספנג G6.

AITO מוכרת יותר מרוב סטאראפי החשמליות הסיניים, כ-300 אלף מכוניות היא מכרה בסין מינואר ועד סוף ספטמבר השנה, וכדי לשמור על הקצב עבר ה-5 מתיחת פנים, שכללה החלפה לשם מחייב - M5, שימוש נרחב יותר ברכיבי וואווי, שינויי אבזור, ואיך לא, גם התייקרות קלה.

איך הוא עומד כעת בתחרות הגוברת?

סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
החזית החדשה, עיצוב קצת יותר נקי/מערכת וואלה, אודי עציון
שינויים המקובלים בחזית ובחלק האחורי לא שינו את הצורה הכללית, אם כי כן הוסיפו לאורך כמה סנטימטרים שיתנקמו בכם בחנייה. העיצוב עדיין ב"השראת" פורשה, מקאן בנזין מלפנים ומהפרופיל, מקאן חשמלי מאחור. לפחות לא מדובר בעוד בעתק עיצובי של מודל Y

עיצוב: השינויים המקובלים בחזית ובחלק האחורי לא שינו את הצורה הכללית, אם כי כן הוסיפו לאורך כמה סנטימטרים שיתנקמו בכם בחנייה. העיצוב עדיין ב"השראת" פורשה, מקאן בנזין מלפנים ומהפרופיל, מקאן חשמלי מאחור. לפחות לא מדובר בעוד בעתק עיצובי של מודל Y.

סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
מסך המולטימדיה קיבל טכנולוגיה יעילה יותר של וואווי, ושורת אייקונים קבועים לבקרת האקלים בתחתיתו/מערכת וואלה, אודי עציון
בצד החיובי, מסך המולטימדיה עבר לגמרי לטכנולוגיה של וואווי, שעשתה סדר בגרפיקה, חלוקת מסכים יעילה יותר, והוסיפה שורת מקשי מגע בתחתית לטובת בקרת האקלים. עדיין היינו מעדיפים כמה כפתורים פיזיים למשימה הזו, אבל הפתרון הזה הוא הרע במיעוטו

תא הנוסעים: מתיחות פנים אמורות לשדרג. כאן מישהו עבר על המפרט עם מחק. לוח המחוונים הדיגיטלי קטן מ-12.3 אינץ' ל-10.25 אינץ', מושבי המסאז' והתצוגה העילית מוצעים כעת רק בגרסת ההנעה הכפולה היקרה יותר, והטעינה האלחוטית הצטמצמה משני סלולרים בו זמנית, לאחד. נוספו מצלמה לבקרת עירונית נהג שמאפשרת לאוטו לצעוק עליכם לעצור להתרעננות אחרי כל פיהוק, וגם מבשם.

בצד החיובי, מסך המולטימדיה עבר לגמרי לטכנולוגיה של וואווי, שעשתה סדר בגרפיקה, חלוקת מסכים יעילה יותר, והוסיפה שורת מקשי מגע בתחתית לטובת בקרת האקלים. עדיין היינו מעדיפים כמה כפתורים פיזיים למשימה הזו, אבל הפתרון הזה הוא הרע במיעוטו.

סביבת הנהג עדיין איכותית מהממוצע הסיני, כשהעור הכתום והפלסטיק שמתחזה לעץ מנסים ליצור תחושה יוקרתית. מרצדס זה לא, אבל זה נראה טוב.

לוח המחוונים הדיגיטלי אמנם קטן מבעבר אך ברור, בקרת השיוט קיבלה כפתורי הפעלה מההגה, אבל להוסיף ולהוריד מהירות אפשר עדיין רק מהידית שמוסתרת מאחורי ההגה ונסמכת על חוש המישוש.

סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
מושב אחורי מרווח לשניים, פחות לשלישי. ולמה לא נוסף כיסוי מקורי לגג הזכוכית, שיחסום אור וחום?/מערכת וואלה, אודי עציון

ועדיין, האבזור נדיב: המסך המרכזי הוא בגודל 15.6 אינץ', עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי 20 אינץ' קלים, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי, עם חימום ואוורור, ריפודי עור נאפה, מפתח חכם, מצלמת 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי וחיישני חנייה מלפנים ומאחור. דגם ההנעה הכפולה מוסיף כאמור תצוגה עילית ועיסוי למושבים הקדמיים.

בטיחות: הסרס 5 טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי, אבל במבחן הסיני המקביל קיבל 5 מ-5 כוכבים. 3 רדארים, שניים מאחור ואחד מלפנים, לצד 6 מצלמות, מאפשרים בלימת חירום אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב זחילה ושמירת נתיב, מערכת התראה על עירנות נהג, אזהרה על פתיחת דלת כאשר רכב חולף, ועוד. לרכב 6 כריות אוויר.

סרס 5. אודי עציון, מערכת וואלה
תא מטען בנפח של 367 ליטר אינו מרשים לרכב בממדים כאלה/מערכת וואלה, אודי עציון
סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
לפחות יש תא מטען קדמי, שהנפח שלו גדל מ-67 ל-80 ליטר/מערכת וואלה, אודי עציון
מה שעוד יש זה הרבה אור, ובימים שמשיים גם חום. חלון השמש הפנורמי עדיין מגיע ללא וילון החשכה כסטנדרט, לא ברור למה כולם צריכים להעתיק את הפאשלה של טסלה ולמה סרס לא השתמשה במתיחת הפנים כדי לטפל בנושא

הממדים תחרותיים לקבוצה, עם אורך שצמח ל-4.78 מטר בגלל הפגושים החדשים, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.875 מטר. כך שלא פלא שהמרווח טוב מאוד, מלפנים כמו מאחור, שם הרצפה שטוחה, המושב לא נמוך מדי ויש יציאת מזגן ושקעי USB. למרות שיש מקום תכנון המושב מצופף את המקום לנוסע האמצעי.

מה שעוד יש זה הרבה אור, ובימים שמשיים גם חום. חלון השמש הפנורמי עדיין מגיע ללא וילון החשכה כסטנדרט, לא ברור למה כולם צריכים להעתיק את הפאשלה של טסלה ולמה סרס לא השתמשה במתיחת הפנים כדי לטפל בנושא.

תא המטען, כמו ברכבים סיניים רבים, צנוע יחסית לגודל הרכב, עם נפח של 367 ליטר בלבד, ותא קדמי בנפח 80 ליטר. וגלגל רזרבי לא היי-טקי מספיק גם עבורו.

סרס M5. אודי עציון, משרד הביטחון
סרס M5/משרד הביטחון, אודי עציון

ביצועים: מתיחת הפנים העלימה גם כמה כוחות סוס. לגרסת ההנעה האחורית שבה נהגנו יש כעת 268 במקום 295 כ"ס, אך זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש התארך רק ב-3 עשיריות שנייה ל-7.1 שניות. להנעה הכפולה יש כעת 489 כ"ס במקום 576 כ"ס, וגם כאן נתון היצרן ספג רק 3 עשיריות, עולה ל-4.5 שניות מ-0 ל-100.

גם כאן נובע השינוי מהחלפת ספקים, אבל נראה שגם תקינה מציאותית יותר. כך או כך, גרסת ההנעה האחורית עדיין זריזה למדי אפילו במצב חסכון, ומהירה בספורט. תמיד אפשר יותר, אבל התוספת הזאת לא באמת חסרה בחיים האמיתיים, אלא אם אתם נהגי M5 בגרסה הבווארית.

סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
למרות שנתון הטווח התקצר, זה לא מורגש במציאות. קצב הטעינה עדיין איטי יחסית/מערכת וואלה, אודי עציון

טווח וטעינה: סוללת 80 קוט"ש בשץח הגרסאות הייתה גדולה מהמקובל רק לפני שנה, אבל מאז נחתו כאן עוד כמה קרוסאוברים עם סוללות כאלה.

נתון הטווח הרשמי התקצר מ-480 ל-450 ק"מ, אבל גם כאן נראה שמדובר יותר על תקינה מציאותית יותר. את ימי המבחן סיימה ה-M5 עם טווח מעשי של 370-380 ק"מ. סביר, אם כי יונדאי איוניק 5 המחודשת טוענת להרבה יותר באותו מחיר.

מה שחבל שבמסגרת מתיחת הפנים לא שודרג קצב הטעינה: עם 100 קילוואט מירביים הסרס פותחת פער מהמתחרים, ובטעינה מ-20% ל-80% תתעכב בעשר דקות נוספות לעומת המתחרות במקרה שתפסתם עמדה אולטרה מהירה תקינה שגם מספקת את העוצמה המןבטחת.

נוחות והתנהגות: ללא שינוי. האחיזה גבוהה אבל כיול המתלים נותר רך, רחוק מהרמיזות הספורטיביות בעיצוב ובשם. הסרס נוח יחסית בעיר, אבל מטלטל בכביש גלי ובכל פעם שלוחצים אותו בסיבובים. לפחות הנסיעה שקטה.

סרס M5. אודי עציון, מערכת וואלה
המדינה מנסה לכבות את האור על החשמליות. האם סרס תוכל להצליח ככה גם בשנה הבאה?/מערכת וואלה, אודי עציון
הנדסת האנוש שופרה וה-M5 הוא עדיין קרוסאובר מוצלח ובעל אופי, שמצליח לשמר איזו תחושת פרימיום שחסרה למתחרים. תמורה נאה גם במחיר הנוכחי, שכנראה שלא יישמר עוד הרבה זמן

השורה התחתונה: מאז שנחת בארץ הסרס 5 הוזל מודל Y, הושק אקספנג G6 במחירים תחרותיים, וכעת בא משרד האוצר ומבקש להקפיץ את שיעורי המס על חשמליות מה-1 בינואר, מה שייקר את כולם בעשרות אלפי שקלים.

הורדת האבזור מגרסת הבסיס מעצבנת, אך משמעותית יותר משינויי ההספק והטווח שפחות מורגשים במציאות. התייקרות של 5,000 שקל בגרסה הבסיסית לא מסייעת, אבל יש חשמליות שהתייקרו יותר והמחיר המקורי היה זול יחסית. הנדסת האנוש שופרה וה-M5 הוא עדיין קרוסאובר מוצלח ובעל אופי, שמצליח לשמר איזו תחושת פרימיום שחסרה למתחרים. תמורה נאה גם במחיר הנוכחי, שכנראה שלא יישמר עוד הרבה זמן. בעיקר זקוק ה-M5 לעוד דגמים של היצרן שיקבלו תקינה אירופית וינחתו כאן, כדי להפוך דגם מוצלח אבל בודד, למותג שלם.

על הצד הטכני: סרס 5

מנוע: חשמלי, הספק 268 כ"ס, מומנט 36.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה. הנעה אחורית
סוללה: 80 קוט"ש
מהירות טעינה מהירה מירבית: 100 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.78
רוחב (מטר): 1.93
גובה (מטר): 1.62
בסיס גלגלים: 2.875
נפח תא מטען (ליטר): 367 באחורי, 80 ליטר באחורי

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
71
מהירות מרבית (קמ"ש): 200
טווח משולב (יצרן, ק"מ): 480
טווח משולב (מבחן, ק"מ): 370-380

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
לא נבחן. במבחן הריסוק הסיני קיבל 5/5 כוכבים

בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה על תנועה מאחור, בקרת עירנות נהג

אחריות:
4 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully