וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פריוס שקע-תקע בארץ

21.6.2011 / 10:58

יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל מציגה את פריוס 'פלאג-אין' הנטענת מרשת החשמל. שיווק צפוי רק בשנה הבאה ומחיר של 200 אלף שקלים

טויוטה פריוס המסוגלת להיטען מרשת החשמל הביתית הגיעה לישראל. יוניון מוטורס משיקה היום (שלישי) את טויוטה פריוס 'פלג-אין', גרסת השקע-תקע החדשה לדור השלישי של ההיברידית והסנונית הראשונה של החברה בתוואי הדרך לייצר כלי רכב חשמליים. טויוטה מצהירה כי העתיד מבחינתם מצוי באנרגיות חלופיות לרכב וטעינה מרשת החשמל הביתית.

טויוטה מצהירה כי טכנולוגיית הפלאג-אין תהיה שיטת ההנעה המובילה מבחינתם בתקופה של 10 ועד 20 השנים הקרובות. במהלך 2012 תשיק החברה מכונית עירונית חשמלית, ה-IQ, ואת הפריוס וואן למשפחות מורחבות. עוד שוקלת טויוטה רכב פנאי‏ שיעזר בטכנולוגיית תא דלק (הפקת חשמל ממימן).

מה הם יתרונות הפלאג-אין?

הגרסה החדשה של טויוטה פריוס מציעה את אותו מפרט טכני כשל הפריוס הרגילה – שילוב של מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המפיק 99 כ"ס ב- 5,200 סל"ד ו-14.4 קג"מ ואלה משולבים למנוע חשמלי בהספק של 82 כ"ס. שילוב זה מניב תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 10.2 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 2.1 ליטר ל-100 ק"מ (47.6 ק"מ לליטר). זאת בעזרת היכולת לנסוע למרחק של 24 ק"מ במהירות של עד 100 קמ"ש במצב החשמלי בלבד.

מערך הסוללות של טויוטה פריוס פלג-אין מחולק לשני רכיבים נפרדים כ-60 אחוזים מהסוללה מיועד לנסיעה חשמלית טהורה וטעינה מרשת החשמל הביתית ואילו 40 אחוז מהסוללה מיועד לשימוש ההיברידי וטעינת רה-גנרציה מהמנוע ותנועת הרכב. אולם, את סוללת הנסיעה החשמלית לא ניתן להטעין בזמן נסיעה ואת הסוללה המשמשת לתנועה ההיברידית לא ניתן להטעין מרשת החשמל הביתית.

טויוטה מסבירים את בחירתם בשיטת הנעה זו בסקרי שוק שנערכו על ידם. בסקרים אלו השיבו 50 אחוזים מהנשאלים כי הם לא מעוניינים בשום פשרה בטווח הנסיעה אל מול מנוע בערה פנימית. 25 אחוזים מהם מוכנים להסתפק בטווח של מינימום 200 ק"מ, 11 אחוזים יסתפקו בטווח של 100 ק"מ ורק 3 אחוזים יתפשרו על טווח של 60 ק"מ. במשאל שני, הצביעו 69 אחוזים מהנשאלים כי הם צריכים ארבעה מושבים ותא מטען נדיב ורק חמישה אחוזים מהם יסתפקו בשלושה מושבים ותא מטען מצומצם.

ההיבט הישראלי

פריוס פלג-אין תשהה בישראל למשך שלושה חודשים לצורכי ניסוי כאשר השיווק המלא (צפי למאות יחידות בשנה במקביל לפריוס הרגילה) יחל ברבעון השני של 2012 והמחיר ינוע בין 170 אלף ל-200 אלף שקלים, בהתאם לדרגת המיסוי שזו תקבל אם תוגדר כמכונית חשמלית או כמכונית היברידית בהתאמה.

לשאלת כוונת המדינה שלא לאשר טעינה ביתית ולחייב שימוש במערכת טעינה מנוהלת (כמו עמדות הטעינה של בטר פלייס) ענה רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס כי "עלות טעינה מלאה של פריוס פלג-אין מרשת החשמל הביתית היא 1.7 שקל בלבד בהתאם למחיר החשמל כיום בישראל. כל סטיה ממחיר זה כתוצאה ממיסוי או גוף שמנהל את הטעינה לצורך גריפת רווח כלכלי, פוגע בכלי רכב אלו. אנחנו מעוניינים שלקוחותינו יהנו משימוש חופשי, מטעינה חופשית, משימוש ומכירת הרכב כמשומש ללא הגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully