וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק רוצה נתח מב.מ.וו סדרה 3

ירון אדרי

8.8.2011 / 14:44

קדילאק תשיק את מכונית הסלון הקומפקטית ATS והפאר XTS במהלך שנת 2012 כמתחרות למכוניות היוקרה הגרמניות. אמריקה חוזרת לשלוט?

בשנתיים האחרונות קדילאק נמצאת במסע חידושים עצמי, כמו כל קונצרן ג'נרל מוטורס אליו היא משתייכת, אלא שלה יש מטרה מאוד מוגדרת – לחזור ולהיות סוללת הדרך בקרב יצרניות היוקרה בעולם. אלא שהכל טוב ויפה ובלי מזומנים ממש לא יהיה לה קל לעשות זאת. ומאיפה יבוא הכסף? בעיקר ממכוניות שנמכרות בכמויות גדולות למכנה המשותף הרחב ביותר, יחסית לפרימיום כמובן.

אם נשים לרגע בצד את סגמנט הפנאי, קדילאק מציעה לעולם רק דגם אחד ממשי בדמות ה-CTS כמתחרה לב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ודומותיהן. ה-CTS מוצעת בגרסת סדאן, סטיישן ובגרסת קופה כולל גרסת V שרירית. השלב הבא הוא להפוך אותה לסנדוויץ' עם אחות גדולה בדמות ה-XTS שנחשפה כבר בגרסת קונספט בתערוכת דטרויט 2010 (מתחרה לב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס) ו-ATS שסקיצה ראשונה שלה נחשפת כעת.

ATS תמלא את חסרונה של ארה"ב בסגמנט מכוניות הסלון הקומפקטיות, הרווחית ביותר של יצרניות הפרימיום. היעד כמובן אודי A4, מרצדס C קלאס וב.מ.וו סדרה 3, נקודה כואבת אצל קדילאק. בעבר ניסתה היצרנית האמריקנית את כוחה באירופה מול הגרמניות המובילות באמצעות ה-BLS, סאאב 9-3 בתחפושת, אולם ללא הצלחה יתרה והפרויקט נגנז אחרי שלוש שנים.

קדילאק בונה על ATS כאמור, והשקעתה בפרויקט נאמדת ב-190 מיליון דולרים. היא תזכה להנעה אחורית וסביר להניח שבהמשך תושק גם לה גרסת V שרירית שתתחרה ב-M3 של ב.מ.וו ו-C63 AMG. ה-ATS תיוצר לצד ה-CTS במפעל קדילאק במישיגן ארה"ב והשקתה צפויה לקיץ 2012. מעל לפניה בחודשי האביב תושק ה-XTS שתוצע בגרסת הנעה קדמית או הנעה כפולה בהשקעה של 117 מיליון דולרים.

קונצרן ג'נרל מוטורס חזר לאחרונה למעמדו כיצרן הרכב הגדול בעולם לאחר שהדיח את טויוטה בסיכום המכירות למחצית הראשונה של 2011. עובדה זאת תעזור לקדילאק כמו גם ליתר המותגים להשקיע יותר בפיתוח דגמים חדשים כשהעיד הבא של יצרנית היוקרה האמריקנית אולי יהיה מכונית קומפקטית שתתחרה באודי A3, מרצדס B קלאס החדשה וב.מ.וו סדרה 3. וזה לא ממש רחוק, גרסת הקונספט שלה כבר נחשפה זה מזמן.


עוד על קדילאק בוואלה! רכב

בואו לדבר על קדילאק בפורום וואלה! רכב

ממשיכים לדבר על זה גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully