וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אינסיגניה מתחדשת

ירון אדרי

11.8.2011 / 16:26

אופל מרעננת את היצע המנועים של אינסגניה במטרה להפוך אותם לנקיים יותר. קונצרן ג'נרל מוטורס שואף להפוך אותה ליצרנית המובילה בגרמניה

שלוש שנים לאחר השקתה זוכה אופל אינסיגניה למתיחת פנים ושדרוג היצע המנועים לקראת השקת דגמי 2012 (באירופה). אחרי מכירתן של כ-400 אלף יחידות בתקופה זו, היצרנית מגרמניה תציע אותה בגרסה אקולוגית חסכונית בדלק וכן עם גרסה משופרת של מנוע ה-2.0 ל'.

מנוע ה-1.4 ל' טורבו החדש אותו כבר פגשנו במבחן האחרון שערכנו לאסטרה, ישרת את גרסת ה'אקו פלקס' של המשפחתית הגדולה. לרשותו הספק של 140 כ"ס בדומה למנוע ה-1.8 ל' הקיים, אולם בשל טכנולוגיה עדיפה ומומנט של 20.1 קג"מ עבודתו יעילה הרבה יותר. גרסה זו תצוייד בתיבת שישה הילוכים ידנית בה יחסי ההעברה ארוכים במעט, מערכת עצור וסע ועזרים אווירודינמיים כדי להציע 17.5 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 134 גק"מ. מדובר על שיפור של כ-25 אחוזים.

בצד השני של אולם התצוגה תוצע גרסת ה-2.0 ל' הנעה כפולה עם מנוע משופר. ההספק עולה ב-30 כ"ס לכדי 250 כ"ס והמומנט צומח ל-40.8 קג"מ. בגרסה הידנית (שישה הילוכים) אורכת התאוצה ל-100 קמ"ש 7.5 שניות בעוד שהמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש (כך גם בגרסה האוטומטית). גם במקרה זה חל שיפור בצריכת הדלק למרות הצמיחה בכוח המנוע ותודות לשילוב מערכת עצור וסע היא עומדת כעת על 11.9 ל' לק"מ בממוצע.

מערכת העצור וסע תוצע מעתה גם בגרסת ה-2.0 ל' הנעה קדמית, שלא תקבל את תוספת הסוסים למנוע. צריכת הדלק במקרה שלה תשתפר במקצת ותעמוד על 13.2 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת ה-CO2 תעמוד על 179 גק"מ. נוסף על כך, אינסיגניה המחודשת תקבל רשימת אבזור משודרגת כולל עדכון למערכות הבטיחות המתקדמות שלה.

מהיבואנית לישראל נמסר למערכת וואלה! רכב כי "בקבוצת שלמה שוקלים בחיוב יבוא סדיר של מגוון דגמי 2012 של האינסיגניה". לאחרונה הודיעה היבואנית על תחילת שיווק גרסת הדיזל של המשפחתית הגדולה וכן גרסת הספורט OPC.

אופל למביני עניין, שברולט לפשוטי העם

החידושים והשדרוגים שמקבלת אופל אינסגיניה באים במקביל להצהרות בעל הבית כי המותג הגרמני עתיד לפנות לקהל המחפש מכוניות איכותיות בעוד שברולט תמלא את משבצת המותג העממי. ג'נרל מוטורס שקפץ חזרה לראשות פסגת יצרניות הרכב בעולם, מתקשה להתחזק באירופה ורק מותג אירופי עשוי לעזור לה כפי שאמר השבוע המנכ"ל דן אקרסון בכנס שנערך בדטרויט.

"אופל צריכה לצמוח באירופה, בעיקר בגרמניה שם הפסדנו הכי הרבה כסף בחמש השנים שלפני פשיטת הרגל", כך אקרסון. "נעשה עם אופל באירופה את מה שעשינו עם ביואיק בצפון אמריקה. מספיק שנשפר את המכירות באחוזים בודדים", הוא מוסיף. נציין כי ביואיק ריגל הינה אחות תאומה של אופל אינסגיניה והלה קרוס חולקת עימה מכלולים. עוד נזכיר כי לאחרונה נפוצו שמועות על כך שקונצרן פולקסווגן כמו גם יונדאי רוצים לרכוש את אופל, אולם אקרסון הבהיר חד משמעית כי המותג הגרמני (כולל ווקסהול בבריטניה) אינו עומד למכירה.

את ההיצע לרמות הבסיס תציע כאמור ג'נרל מוטורס עם שברולט, ובעיקר בזכות המכוניות המיוצרות בחטיבה הדרום קוריאנית. נכון לכעת, קרוז האצ'בק היא המכונית המתאימה ביותר לאירופה והשקתה לאחרונה אמורה לשפר את מכירות המותג שירדו במקצת מתחילת השנה. בתוכניות הקונצרן להציג היקף מכירות של מיליון מכוניות למותג האמריקני באירופה עד שנת 2016, זאת לעומת כ-90 אלף במחצית הראשונה של 2011.


עוד על אופל בוואלה! רכב

בואו לדבר על אופל בפורום וואלה! רכב

ממשיכים לדבר על זה גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully