וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה קאיין קופה בישראל

21.7.2019 / 12:40

עם הקאיין קופה מצטרפת פורשה לטרנד הפורח של קרוסאוברים יוקרתיים בניחוח ספורטיבי. ישווק בשלוש גרסאות רגילה, S וטורבו. שלכם תמורת החל מ-769 אלף שקלים

פורשה קאיין קופה בישראל. יצרן, אתר יצרן
קאיין קופה, הגג נחתך המרווח נשמר/אתר יצרן, יצרן

זה לא משנה אם אתם אוהבים את זה או לא, זה לא משנה אם אני אוהב את זה או לא, המספרים מדברים בעד עצמם - כאשר כולם נוהרים לג'יפונים, הקרוסאוברים וה-SUV למינם, גרסאות ה"קופה" לקרוסאוברים היוקרתיים הם המקום בו אנשים מוכנים להעמיס ערימות של כסף בשביל המראה הייחודי.

אז אחרי ב.מ.וו X6, אחרי GLE קופה, אודי Q8, למבורגיני אורוס ואחרים שבדרך כמו פרארי - גם פורשה רוצה חתיכה מהכיף הזה. רוצה, עושה מעשה ומציגה את הקאיין קופה. הבסיס הוא כמובן פורשה קאיין בדור השלישי שלו, שממשיך להיות הסמן הימני של SUV שנוסע כמו מכונית ספורט אמיתית.

פורשה קאיין קופה בישראל. יצרן, אתר יצרן
קורות קדמיות וגג מונמכים וחלק אחורי משתפל בחדות/אתר יצרן, יצרן

כאן, בהופעה האופנתית הוא מנמיך את הקורות הקדמיות, הגג והחלק האחורי כדי לייצר את הצללית דמויית הקופה. אבל לא רק הגג, גם בתי הגלגלים מאחור הורחבו והפגוש האחורי מקבל עיצוב חדש כדי לארוז את הכל במראה ספורטיבי יותר.

על מנת לשמור על מרווח הפנים הונמכו המושבים האחוריים ב-3 ס"מ. תא המטען עומד על 625 ליטרים כך שגם שם השימושיות לא נפגעת במיוחד, בגרסת הטורבו עומד הנפח על 600 ליטרים. קאיין קופה יוצע בתצורת הושבה של חמישה או ארבעה מושבים.

לקאיין קופה גג זכוכית פנורמי כסטנדרט, וגג סיבי פחמן יוצע כאופציה בתוספת תשלום כחלק מחבילות Lightweight Sports הכוללות גם מאפייני עיצוב נוספים וחישוקי 22 אינץ', ריפוד משבצות קלאסי למושבים, סיבי פחמן ואלקנטרה בתא הנוסעים ובגרסת הטורבו גם מערכת פליטה ייחודית לו. בקצה הגג משולב ספוילר אקטיבי, שבולט החוצה ב-13.5 ס"מ במהירות של 90 קמ"ש ומעלה כדי לשפר את ההצמדה של החלק האחורי לקרקע.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: פורשה 911 החדשה

לכתבה המלאה
פורשה קאיין קופה בישראל. יצרן, אתר יצרן
רמת אבזור גבוהה כבר כסטנדרט ומשם השמיים ומסגרת העו"ש הם הגבול/אתר יצרן, יצרן

קאיין קופה מגיע מצויד בהיגוי תלוי המהירות של פורשה המשנה את יחס ההעברה של ההגה בהתאם למהירות הנסיעה, חישוק 20 אינץ', חיישני חניה ומצלמות היקפיות, סגירת וואקום לדלתות, קישוריות למכשירים של אפל, מתלים אקטיביים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת רכב ב"שטח מת".

כאמור, קאיין קופה ישווק בשלוש גרסאות. כולן כמובן עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה והנעה כפולה קבועה.
גרסת הכניסה עושה שימוש במנוע 3.0 ליטרים, שישה צילינדרים בהספק 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות וציוד הרכב בחבילת ספורט כרונו תחסוך לכם עשירית שניה. המהירות המירבית היא 243 קמ"ש. המחיר: 769 אלף שקלים.

מעליה נמצאת גרסת ה-S, עם מנוע 2.9 ליטרים, גם הוא עם שישה צילינדרים ו-440 כ"ס, התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 5 שניות והמהירות המירבית עולה ל-263 קמ"ש. מחיר הקאיין קופה S הוא 969 אלף שקלים.

בפסגת ההיצע נמצא הקאיין טורבו, כאן יש כבר מנוע V8, בנפח 4.0 ליטרים ו-550 כ"ס, בלמים מוגדלים, צמיגים רחבים יותר והתאוצה ל-100 קמ"ש יורדת ועומדת על 3.9 שניות ועד 286 קמ"ש מירביים. המחיר: 1,395,000 שקלים.

פורשה קאיין קופה בישראל. אורי שדה,
פורשה קאיין קופה במרכז השירות החדש של פורשה ישראל בהרצליה/אורי שדה

מרכז שירות מקומי ופעילוית מיוחדות בעולם

ברקע השקת הקאיין קופה בשוק המקומי, חנכה אורכיד ספורטס קארס היבואנית גם את מרכז השירות החדש שלה הממוקם מול הסוכנות בהרצליה. המקום מאפשר שירות וטיפול במכוניות הקבוצה והוקם בסמיכות לאולם התצוגה, על מנת לאפשר ללקוחות המעוניינים בכך לשהות במתחם מיוחד המאפשר עבודה בזמן שהמכונית שלהם בעבודה. לא מופרך להניח שהמטרה היא שגם על הדרך, המראה של פורשה חדשה יביא כמה מהם גם להמשיך הלאה ולפתוח הזמנה באותה הזדמנות.

במהלך המפגש, בו נכחו בנוסף לשי דואני מנהל המותג גם בעלי זיכיון היבוא גיא מיוחס ופטריק לוש, דווח גם על הפעילות הנוספת של החברה שמחזיקה בזיכיונות ההפצה של פורשה במדינות אחרות. מזה מספר שנים הרחיבה החברה את פעילותה גם לתחום של שחזור מכוניות קלאסיות והשתתפות בליגות מקומיות של מירוצי מסלול.

פורשה קאיין קופה בישראל. אורי שדה,
מימין: פטריק לוש, גיא מיוחס ושי דואני במסיבת העיתונאים/אורי שדה

גיא מיוחס מסביר כי ההחלטה לפתח את שני התחומים, נובעת מההבנה שגם שימור המורשת וגם הישגים על מסלול המירוצים מכתיבים שניהם סטנדרטים גבוהים של עבודה, דיוק, מצוינות ואפס פשרות בדרך לתוצאה.

על ההשקעה בתחומים האלו מעידות שלוש זכיות של סדנת השחזור בתחרות למכוניות קלאסיות, האחרונה בהן בשנת 2018 עם ה-911S משנת 1971 שאותה הביאו לישראל לרגל פתיחת מרכז השירות.

בתחום המירוצים, הקבוצה שהוקמה בשנת 2011 משתתפת בקביעות במספר סבבי מירוצים מקומיים בשוויץ וצרפת. כאשר כבר בשנת הפעילות הראשונה תמכה הקבוצה בלא פחות מ-100 מכוניות מדגמי ה-911 על נגזרותיה והקאימן GT4. בשנת 2016 חגגה הקבוצה פודיום ראשון עם הקאיימן GT4 בגרסת הקאפ ובשנה שאחריה זכתה במקום השני בסבב מירוצי הסיבולת. השנה מריצה החברה גם מכונית אחת מדגם ה-911 שתשתתף במירוץ 24 השעות של ברצלונה בסוף אוגוסט.

פורשה קאיין קופה בישראל. אורי שדה,
פורשה 911S מבציר 1971 ששוחזרה על ידי הסדנה של החברה וזכתה במקום הראשון/אורי שדה
5
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully