וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו Recharge XC40: הרכב החשמלי הראשון של וולוו

18.10.2019 / 8:20

נחושה לעמוד ביעד השאפתני שלה בנוגע למהפכה החשמלית בדגמיה, וולוו מציגה את גרסת ה-Recharge ל-XC40. עם 400 ק"מ של טווח וזינוק ב-4.9 שניות ל-100 קמ"ש

וולוו XC40 חשמלי. יצרן, אתר יצרן
הדימיון החיצוני ל-XC40 נשמר, אבל הפרטים הקטנים מביאים שינוי גדול/אתר יצרן, יצרן

כאשר היא עושה שימוש בפלטפורה המודולרית של ה-XC40 הקומפקטי, וולוו מציגה את המכונית החשמלית הראשונה שלה, סנונית המבשרת את בואם העתידי של שלל דגמים חשמליים מתוצרת החברה השוודית בבעלות סינית. דגמים שיעזרו לבסס את מעמדה כמובילה במגמת החישמול בקבוצת הפרימיום, כאשר כבר עכשיו היא היחידה להציע גרסת פלאג-אין הייבריד בכל אחד מדגמיה.


מתחת לעיצוב החיצוני ששומר על הקווים המוכרים מהגרסאות הרגילות, ה-XC40 בגרסת ה-Recharge עושה שימוש בסידור ה"סקייטבורד" מיקום הסוללות במרכז רצפת המכונית. פתרון אותו הוא חולק גם עם הפולסטאר 2 (המכונית של מותג הספורט החשמלי של וולוו) ועם מספר דגמי חברת Lynk & Co הסינית, גם היא בבעלות ג'ילי, חברת האם של וולוו.

וולוו XC40 חשמלי. יצרן, אתר יצרן
סוללת 78 קילוואט שעה ממוקמת ברצפת הרכב, המנועים על הציר הקדמי והאחורי אחראים על ההנעה/אתר יצרן, יצרן

העיצוב החיצוני, שנותר זהה לזה של ה-XC40 למעט השוני הבולט ביותר - הפאנל שמחליף את הגריל בהיעדר מכלולי קירור למנוע. אבל הוא לא אטום לגמרי, חריץ קטן בחלקו התחתון נועד להזרים אוויר למערכת הקירור של הסוללות ולקירור המנוע הקדמי. הוא תורם גם לשיפור מקדם הגרר לצד הנמכת ה-XC40, מה שמצמצם את מרווח הגחון שלו מ-21.1 ס"מ נדיבים בגרסאות הרגילות ל-17.5 בגרסה החשמלית.

למרות שהוא מבוסס על דגם בנזין, בניגוד למה שקורה מדי פעם בהסבות כאלו, מיקום הסוללות לא רק שאינו פוגע בנפח תא המטען, היעדר המנוע גם מאפשר לוולוו לייצר תא מטען קדמי קטן, בנוסף לזה האחורי הרגיל.

עוד בוואלה!

החל מ-2019, כל המכוניות של וולוו תהיינה חשמליות או היברידיות

לכתבה המלאה
וולוו XC40 חשמלי. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים דומה, אבל מערכת המולטימדיה מבוססת אנדרואיד/אתר יצרן, יצרן

הסוללה של ה-XC40 החשמלי היא של 78 קילוואט שעה, ושולחת את הכוח לשני מנועים חשמליים. אחד על הציר האחורי והשני על הציר הקדמי, כך שהרכב הינו בעל הנעה כפולה. ההספק הוא 408 כ"ס ונתון המומנט עומד על 67.3 קג"מ. זהה לחלוטין לנתון של מרצדס EQC ובכלל אלו מספרים המקבילים פחות או יותר לשני המתחרים הנוספים שלו, יגואר i-Pace ואודי e-tron.

למרות שגרסת ה-Recharge היא הכבדה ביותר מבין גרסאות ה-XC40 עם משקל של 2,150 ק"ג, הביצועים דווקא מרשימים, לפחות אלו של התאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 4.9 שניות. המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

טווח הנסיעה המוצהר הוא 400 ק"מ ועל פי פרסומי החברה, טעינה של 80 אחוזים מקיבולת הסוללה במטען מהיר תארך 40 דקות.

וולוו XC40 חשמלי. יצרן, אתר יצרן
בהיעדר מנוע, אפשר לפנות את המקום לתא מטען קדמי קטן/אתר יצרן, יצרן

הדגם שאמור לצאת לכבישים במהלך 2020, הוא כאמור יריית הפתיחה במהלך של הצגת גרסאות Recharge חשמליות טהורות לכל דגמי היצרנית. כולל ספינת הדגל XC90 שדור חדש שלו צפוי לצאת בשנת 2021. אחריו יגיעו עוד דגמים אותם וולוו מצפה להציג בקצב של מכונית אחת לשנה עד 2025.

כתמריץ לקניית המכוניות האלו, וולוו גם מצהירה על הטבת "חשמל חינם לשנה", הטבה שמתבטאת בהנחה ממחיר המכונית ששוות ערך לשימוש של שנה בחשמל.

וולוו XC40 חשמלי. יצרן, אתר יצרן
היה אגזוז?/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully