וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: אודי Q8 בנזין

12.2.2020 / 7:00

ה-SUV "קופה" של אודי קיבל מנוע בנזין 3.0 ליטר היברידי-קל, עם 340 כוח סוס ואוקיינוס של פינוקים. יצאנו לבחון אותו בצפון הירוק, ולא יכולנו להפסיק לנסוע

אתר יצרן

רכבי הפרימיום של אודי עושים אצלנו חייל לאחרונה, ורכב המבחן משלים את המשבצת האחרונה בפאזל של יצרנית היוקרה מגרמניה - קרוסאובר "קופה" המתוכנן להתכתש עם ב.מ.וו 6X ומרצדס GLE450 קופה. הקופה של אודי מתבסס על Q7 שעבר מתיחת פנים לפני מספר חודשים, ושניהם חולקים פלטפורמה עם קרוסאוברי יוקרה נוספים מבית פולקסוואגן - לא רק טוארג אלא גם בנטלי בנטיאגה, למבורגיני אורוס ופורשה קאיין. עם קרובי משפחה מהזן הכל כך יוקרתי, לא נתפלא על כך שמחיר הבסיס של 8Q בנזין עומד על 632,000 שקלים (בדיוק כמו מחירה של גרסת הדיזל אותה כבר בחנו), ובגרסת המבחן המתוגברת בחבילת 'לקשרי' הוא עולה 658,900 שקלים. האם הוא שווה את הכסף? לא זו השאלה, בסגמנט ההיפר-יוקרה הזה. השאלה היא אם הוא פורט על המיתרים הנכונים ועונה על הציפיות הגבוהות מאוד, של סגמנט היוקרה?

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
גם עם 2.2 טונות ורוחב של שני מטרים, ה-8Q אינו חושש מכבישים מפותלים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

לווייתן שרירי

עם הרבה רצון טוב אני מצליח לזהות בתפיחה המעודנת של הכנפיים האחוריות רסיסי DNA של אודי קוואטרו-ספורט המיתולוגית אבל עם 2.2 טון וחמישה מטרים מפגוש לפגוש, גדול ורב המרחק מה-Q8, למכונית הראלי ששינתה את ההיסטוריה. ובכל זאת ניצבת נוכח עינינו יצירה מוטורית מגולפת ושרירית למראה, רוחבה שני מטרים שלמים, והיא מפוסלת ומוקפדת עד קימור המתכת האחרון. התמונות עושות עוול עם ה-Q8, על הכביש הוא נראה הרבה יותר גדול מאשר בצילומים. אפקט ההגעה של ה-Q8 מרשים וכוחני; גריל מתומן המוקף במסגרת לבנה והחלטית, כונסי אוויר של מטוס קרב, יחידות תאורה מרשימות ומכסה מנוע אימתני...

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
במונחים של "אודי" המופנמת, ה-Q8 מוחצן וכוחני ביותר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

המראה הכוחני ממשיך גם בדופן הארוכה, שם ניתן להבחין בהבדל העיקרי בין Q8 לבין Q7, אחיו התאום למחצה. בעוד שה-7 הוא סוג של סטיישן מוגבה, ה-8 הוא מעין מכונית 'קופה' עד כמה שהמונח הזה נמתח לאחרונה, עם גג המשתפל לאחור באלכסון ספורטיבי למראה. זה לא קופה אלגנטית בסגנון A7 למשל, כי ה-Q8 רוצה להיות גם קופה וגם קרוסאובר, גם ספורטיבי וגם לימוזינה להסעת חמישה מבוגרים. כי לכן אנו מקבלים מכונית הפוסחת על שתי הסעיפים, באותה דילמה עיצובית המטרידה גם את המתחרות לבית ב.מ.וו או מרצדס. הגג של Q8 נשאר אופקי למדי עד סביבת הגלגלים האחוריים, ומשם הוא צולל מטה; זה משאיר מרווח ראש חשוב לנוסעים מאחור, אבל לא מאפשר ל-Q8 להיראות באמת ספורטיבי וזורם למראה. הספוילר האחורי סטייליסטי וצעיר למראה, יש שיאמרו שה-Q8 אפילו סקסי - ככל שלוויתן יכול להיות סקסי.

חישוקי 21 אינץ' ענקיים משלימים את האימפקט הכוחני, ולא משאירים אותך אדיש - בתחנת הריענון של כביש 6 התגודדו סביבנו צעירים ומבוגרים, תלמידי ישיבה ואופנוענים שסיימו כרגע מקצה בוץ רציני. Q8 בולט ומושך תשומת לב, קשה להישאר אליו אדיש. לעת חושך מתהדר ה-Q8 במופע אורות מרשים הכולל פס LED בוהק למלוא רוחב המרכב, מאותתי כיוון דינמיים, כל החבילה (אין תאורת לד-מטריקס).

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ספויילר אלגנטי ופס LED נרחב משלימים את חתימת הישבן. פתחי המפלטים לקישוט בלבד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סלון משפחתי

תא הנוסעים של Q8 מזכיר את ספינת הדגל A7, הוא מרווח להפליא, מעוצב-מגומר-מרופד וטכנולוגי עד השפיץ האחרון, מפנק וגדוש במנועי עזר השולטים במושבים, סגירת הדלתות ושאר תפנוקים. Q8 מביא לידי ביטוי מושלם את סיסמת היצרן "קדמה באמצעות הטכנולוגיה". חומרי הדיפון כוללים עור משובח מכמה סוגים וטקסטורות, אלומיניום ממורק, וסביבת נהג בשחור מבריק (המתכסה בטביעות אצבע לאחר כמה נגיעות).

במרכז הקונסולה המרכזית מוצבים שני צגי מולטימדיה (10.1 ו-8.6 אינץ') המנגישים את שפע הטכנולוגיה הגרמנית. הצג העליון שולט על מערכות הרכב וצימוד סמארטפון, התחתון שולט על המזגן המתוחכם - יש כאן ים של אופציות שקצת קשה להתעסק איתן, בוודאי בזמן נהיגה. מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים וירטואלי 12.3 אינץ', בעזרתו תוכל לבחור בתצוגה החביבה עלייך. רוצים עוד? תאורת אווירה מתחלפת, גג שמש פנורמי נפתח, חימום למושבים הקדמיים (אבל לא קירור או עיסוי, באסה), מצלמות היקפיות, ועוד ועוד.

עוד בוואלה!

אודי Q3 ספורטבק בישראל. החל מ-260 אלף שקלים

לכתבה המלאה

מושבי העור נרחבים ונוחים בסגנון של סלון מרווח, פחות תומכים ארגונומית. לא תקבל כאן שורת מושבים שלישית וגם תא המטען קטן יותר מאשר ב-Q7, והוא פחות שימושי; ניתן להכניס אליו 605 ליטרים מטען אבל הם נפרשים לעומק, והחלון האחורי המלוכסן מקטין רמת השימושיות. סף ההטענה גבוה יחסית, אבל ניתן להנמיך אותו בעזרת מתלי האוויר. החלונות האחוריים אינם יורדים עד למטה, לא נורא.

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המרחב והשפע מושלמים כמעט, משובצים בטכנולוגיה מתקדמת/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סטיישן או קופה?

זו השאלה העיקרית המפרידה בין Q7 ל-8 והבחירה אישית לחלוטין; אני מת על סטיישנים מהירים המעניקים לי שימושיות גבוהה עם שבעה מושבים + ניגוד מסעיר בין מידותיהם הגדולות לבין ביצועיהם המסעירים. אבל זה רק אני; הרבה לקוחות המסתובבים עם 680,000 שקלים אינם רוצים לנסוע ב"סטיישן". הם מחפשים רכב יותר סטייליסטי, ספורטיבי, ויוקרתי למראה. עבורם הציגה אודי את Q8, והאוטו עושה את מלאכתו נאמנה.

מחיר גרסאות הדיזל והבנזין זהים לחלוטין, כך שהבחירה צריכה לנבוע ממניעים אחרים. הלקוחות הפוטנציאליים אינם מוטרדים מעלויות הדלק, וגם ביצועיו של מנוע הדיזל טובים מאוד; יש לו 286 כ"ס ו-61 קג"מ בשרניים, עם תאוצה של 6.3 שניות מאפס ל-100. נתוני הבנזין מעט יותר טובים, 340 כ"ס ו-51 קג"מ, עם 5.9 שניות מאפס ל-100. הפער הדינמי בין שני המנועים אינו גדול, אבל אופיים שונה - הדיזל רגוע ודוחף בסל"ד נמוך יחסית, הבנזין חי יותר ומזנק בקלילות לסל"ד גבוה, תוך שהוא משמיע צליל ספורטיבי מהנה להפתיע.

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
Q8 מימין, שרירי ומוחצן. Q7 משמאל, מעט יותר מופנם, שימושי ונוח יותר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

דיזל או בנזין היברידי קל?

באופן אישי הייתי הולך על הדיזל כי אני מעדיף את אופיו הפחות תזזיתי, ומכיוון שהוא מעניק טווח נסיעה ארוך יותר בין התדלוקים. למרות שהוא מצוייד במערכת היברידית-קלה לא הפליא 8Q בנזין להעניק לי תצרוכת דלק טובה יותר מאשר 11 קילומטרים לליטר, בנסיעה בין עירונית לא תובענית (בנסיעה מעט יותר ספורטיבית הוא הוציא רק 6-7 קמ"ל). 8Q יעבור על מיכל בנזין 500-600 קילומטרים בינעירוניים, ובנהיגה דומה יעשה הדיזל 700-800 קילומטרים או אף יותר; זה אומר פחות ביקורים בתחנת הדלק, בוודאי אם הנהיגה כוללת נהיגה עירונית.

מי שבאמת מחפש ביצועים קיצוניים ייאלץ לייבא את גרסת SQ8 המתהדרת במנוע דיזל 430 כ"ס ומומנט מפלצתי של 90 קג"מ או את ה-8 הכי מהיר - RSQ8 עם 600 כ"ס, המאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. אם תשאלו לדעתי, שני המנועים המוצעים בישראל יספיק לכם לכל מטרה - ברוב המקרים תמצאו את עצמכם משייטים ברגיעה אריסטוקרטית עם הקרוזר המגודל, נהנים מפינוק ועידון הנמצאים מצפון לחצי מיליון שקלים. רוצים להשחיז צמיגים? זה לא האוטו בשבילכם...

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
שני המנועים חזקים ובשרניים מאוד. מנוע הבנזין מעט יותר ספורטיבי, צמא יותר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בכביש המתפתל

מידותיו הקולוסאליות של Q8, משקלו הכביר ומרכז הכובד הגבוה, אינם יוצרים ציפיות לחריכת צמיגים. הלוויתן הלבן מזנק ממקומו במכובדות מלכותית ולאחר מספר מטרים הוא מתעורר לחיים. התאוצות עד 100-120 מהירות וחזקות ביותר ומשם קצרה הדרך ל-250 קמ"ש, כך טוען העלון הרשמי. אודי Q8 הוא גרנד-טורר משובח הבולע אוטוסטרדות וכבישים הרריים בלא תחושת מאמץ, יוצא לעקיפות מהירות כברק, מעניק תחושת ביטחון גדולה.

ה-8 היה מצוין בכביש שש, ומעולה להפתיע בכבישים הרריים מהירים - עם צמיגי 285 דביקים, רוחב 2.0 מטרים והנעת קוואטרו יעילה, אפשר להכתיר אותו כאביר ההר המהיר. בכבישים טכניים והדוקים, הוא פחות מבריק; למרות הטכנולוגיה המתקדמת הוא עדיין גדול וכבד, אינו מתלהב משינויי כיוון תכופים, העברות משקל פתאומיות, וכיו"ב. תן לו לטוס בכביש הררי מהיר, זה התחום החזק של ה-Q8.

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
משטח שחור מבריק מגומר באלומיניום מרוקע, תאורת אווירה, וצגי מגע גדולים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

אודי התקינה ב-Q8 את מיטב מערכות הבטיחות; בלימה ושמירת נתיב אוטונומיות, התראה על שטחים מתים מלפנים ומאחור, המכונית אפילו נזפה בי על שנסעתי בין שני נתיבים... הופתעתי לגלות שיש כאן רק 6 כריות אוויר. עוד נציין כי בתנועה עירונית אנחנו עוסקים ברכב מגודל ביותר, צריך לדעת היכן מוצבים הגלגלים והפגושים. לישראל לא מגיעה פונקציית ההיגוי האחורי, אבל מערך מצלמות 360 מעלות מקל על התימרון בעיר.

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך אודי Q8 בנזין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מרבד הקסמים?

עד כאן לא מצאתי פגם בספינת הדגל הגרמנית מכיוון שרוב הדיון הוא על העדפות אישיות בין סטיישן לקופה, סולר או בנזין, גדול או קטן. מה שקצת איכזב אותי היא איכות הנסיעה; הייתי מצפה מרכב כזה שיהיה מגהץ כבישים משובח, בוודאי עם מתלי האוויר האקטיביים שלו. כך חשבתי, אבל גיליתי שגם במצב Comfort הוא מעביר לישבני יותר מדי שיבושי אספלט. כאמור, על כביש משובח כמו כביש 6 הוא מושלם, אבל רוב הכבישים אצלנו אינם כאלה - יש כביש גלי עד גבה-גלי, גדודיות זדוניות, וקרעי אספלט. אי אפשר לומר שה-Q8 "לא נוח", אבל הוא אינו מסנן מספיק מטלטלות הדרך. רכב המבחן הגיע עם צמיגי 285/45R21 ספורטיביים מדי, ואני ממליץ להיצמד למידה הסטנדרטית של 275/50R20; זה מספיק גדול וספורטיבי, ועשוי לבודד אתכם טוב יותר מפגעי האספלט. יש אופצייה לצמיגי 22 אינץ', לא הייתי מתקרב אליהם.

ותמיד נזכור כי האח התאום Q7 יציע לכם את כל הטוב הזה, עם נוחות נסיעה משופרת, שימושיות גבוהה ושבעה מקומות ישיבה.

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הנעת 4X4 טובה לשלג דאשתקד, אל תרדו איתו לשטח/רמי גלבוע, רמי גלבוע

המתלים האדפטיביים מציעים שתי אופציות לנהיגת שטח, אחת מהן מגביהה את המרכב בכמה סנטימטרים. יש בקרת ירידה במדרון אבל אל תחשבו על זה בכלל, אני לא מאמין שאיזה Q8 יימצא את דרכו לשטח תובעני יותר מאשר שביל קק"ל מפולס היטב. אני משער שעבירות ה-Q8 עשוייה להפתיע לטובה אבל הסיכוי הגדול לנזקי צמיגים-פלסטיקה מוציא את החשק לירידת שטח כל שהיא. אם בכל זאת החלטת לרדת מהפסים ומהאפלט, רשמו לפניכם שבעת הצורך הגלגל הרזרבי המצורף דורש ניפוח עם המדחס...

מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך אודי Q8 בנזין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סוף המסע

קשה היה לי להחזיר ליבואן את רכב המבחן שהעניק לי הנאה מרובה לאורך מאות קילומטרים גדושים.Q8 הוא קרוסאובר אקסטרוואגנטי ומיוחד במינו, בעל נוכחות מרשימה ורמת עידון מהגבוהות שבנמצא. ה-8 אינו הספורטיבי ביותר בין מתחריו הישירים אבל הוא פרקטי ומשפחתי מאוד, שוחרי המותג ימצאו בו פיתוי גדול. עבור לקוחות עירוניים המחפשים את המילה האחרונה והסטייליסטית ביותר, אודי Q8 עשוי להיות בחירה מצוינת.

על הצד הטכני: אודי Q8 בנזין

מנוע, הנעה: בנזין טורבו 3.0 ליטר, הנעה כפולה
נפח: 2,995 סמ"ק, 6V
הספק/סל"ד (כ"ס): 340/5,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 51/1,370
תיבת הילוכים: 8 הילוכים, פלנטרית

מידות
אורך (ס"מ): 498.6
רוחב (ס"מ): 199.5
גובה (ס"מ): 166.3
בסיס גלגלים (ס"מ): 299.6
נפח תא המטען (ליטרים): 605
צמיגים: 285/45 R21

ביצועים:
תאוצה 0-100: 5.9 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (קמ"ל, מבחן): 8.2

מחיר בסיס (שקלים): 632,000
מחיר רכב המבחן 'לקשרי' (שקלים): 658,900

מתחרים: ב.מ.וו 6X, מרצדס GLE קופה, פורשה קאיין קופה, ריינג' רובר ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully