וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפורשה ישראל אופטימיים: "לפנינו גל של רכישות פורשה"

21.6.2020 / 10:01

טאייקן, המכונית החשמלית הראשונה של פורשה הושקה רשמית בישראל. מעבר למאורע שכבר סופר קודם, מתגלגלים מספרים מאוד מעניינים והערכה למבול רכישות של דגמי פורשה נוספים

פורשה טאייקן בישראל. יח"צ,
פורשה טאייקן, חשמלית טהורה ראשונה למותג/יח"צ

פורשה טאייקן הושקה בישראל באופן רשמי - המכונית החשמלית הראשונה של פורשה. למעשה ההודעה על תחילת שיווקה בישראל כבר נמסרה בסוף מרץ עם כל הפרטים המלאים וגם המחירים. כיוון שאין ממש מה לחדש בנושא, ניקח זווית אחרת ונציץ בפעילות היבואנית בתקופה האחרונה בצל משבר הקורונה.

עתות משבר יכולות לרסק כלכלות של אנשים פרטיים, עסקים ואף מדינות. יש בינינו לא מעט שעדיין לא יודעים כיצד ייצאו מהמשבר, כשאחרים מנסים למצוא הזדמנויות לביצוע מהלך שיכול להקפיץ אותם. לאור ההחלטות וביצועי המכירות של יבואנית פורשה, 'אוריכיד ספורטס קארס', נראה שהיא שייכת לקבוצה השנייה.

פורשה טאייקן בישראל. יח"צ,
עיכוב בצל הקורונה, אבל העתיד לפי אנשי היבואנית ורוד/יח"צ

שינוי נוסחת המס הירוק בתחילת ינואר השנה, גרם לביטול הטבות המס על דגמי יוקרה היברידיים והקפיץ את מחיר חלק מהדגמים. יבואניות הרכב הציגו מחירונים חדשים וכך גם יבואנית פורשה. המחירון החדש הציג התייקרות משמעותית של גרסאות הפלאג-אין הייבריד, ואפילו התייקרות של טאייקן החשמלית (שאז עדיין לא הגיעה). אבל לצד ההתייקרות של הגרסאות נטענות-משקע ושל החשמלית החדשה, הודיעה היבואנית על שינוי מיקוד והוזלה דגמי בנזין רגילים. כחודש אחר כך הודיעה היבואנית על הוזלה של דגמים נוספים, בעיקר דגמי הספורט כמו קאיימן ו-911. לטענת יבואנית פורשה, הוזלות המחיר הושגו גם בזכות שיפור שערי ההמרה של יורו-שקל, וגם בזכות מו"מ מחודש מול היצרנית. נזכיר כי אוריכיד ספורטס קארס היא גם יבואנית פורשה בכמה אזורים באירופה ובהן: ז'נבה, לוצרן, ברן ובולגריה. כך שכוחה גדול ממה שעשוי להצטייר מהיקף המכירות המקומי.

עוד בוואלה!

פורשה ישראל: הפתעות במחירון על רקע תקנות המיסוי

לכתבה המלאה
פורשה טאייקן בישראל. יח"צ,
שי דואני, מנכ"ל אורכיד ספורטס קארס: "מבול דגמי הספורט שנמכרו בחודשים האחרונים צפוי להוביל לגל נוסף של רכישות"/יח"צ

המהלך הזה של היבואנית, יחד עם לקוחות האלפיון העליון שחיפשו הזדמנות להתחדש בפורשה בצל תקופת משבר, הוביל לגל של רכישות. בחמשת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 88 יח' לעומת 38 אשתקד - עליה של 132%. וזה כאשר רוב שוק היוקרה מציג באותה תקופה ירידה, או לכל היותר עליה מתונה של אחוזים בודדים.

לדברי שי דואני, מנכ"ל אוריכיד ספורטס קארס, בתקופת הקורונה החלה פריחה דווקא במכירת דגמי הספורט של פורשה. "מכרנו בעיקר קאיימן ו-911 שתפסו 45% מהמכירות במהלך התקופה." אומר דואני. "אם נתבסס על נתוני העבר, מבול דגמי הספורט שנמכרו בחודשים האחרונים צפוי להוביל לגל נוסף של רכישות - הפעם של דגמים 'משפחתיים' אחרים כמו מקאן, קאיין פאנאמרה. ולרוב על כל מכונית ספורט אחת, נמכרות 3 'משפחתיות' של המותג."

פורשה טאייקן בישראל. יח"צ,
פורשה טאייקן בישראל/יח"צ

לרשימת ה"משפחתיות" צריך להוסיף מעכשיו גם את טאייקן, שפונה גם ללקוח שרוצה להתחדש בתכשיט חדש, ולא משנה מה, וגם ללקוח שרוצה רכב חשמלי. "בשנה רגילה סביר שהיינו מוכרים מעל 100 מדגמי טאייקן בשנה." אומר דואני, "אבל אני מעריך שהמשבר יוביל לכך שנמכור השנה מעט פחות מ-100 יח'. כך או אחרת אנחנו מצפים לקפיצת מכירות משמעותית."

עבור אלה הרוצים ריענון נזכיר שטאייקן מגיעה לישראל בשתי גרסאות: טורבו וטורבו S. וכן זה מוזר להעניק כינויים שכאלה למכונית חשמלית. בהמשך השנה תגיע גרסת 4S שתהיה גרסת הבסיס לדגם כשהמחירים מתחילים ב-875,000 שקלים לגרסת ה-4S, כ-1.3 מיליון לטורבו ו-1.6 מיליון שקלים לטורבו S.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully