וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: ניסאן קשקאי החדש

18.2.2021 / 18:06

הדור השלישי של הקרוסאובר של ניסאן גדל לכל הכיוונים, מתאבזר בתא נוסעים מודרני, אבל למערכת הנעה היברידית נצטרך לחכות עוד הרבה זמן

הוצג: ניסאן קשקאי החדש. אתר יצרן
מחדד הופעה בחרטום/אתר יצרן

הוא פחות או יותר המציא את מה שאנחנו מכירים היום כ"קרוסאובר" - משפחתית האצ'בק שהוגבהה כדי לקבל מראה של כאילו רכב שטח. ההצלחה לא איחרה לבוא, אבל עכשיו הוא חוזר לסיבוב שלישי עם תחרות הרבה יותר צפופה וקשה. מה יש לו כדי להתמודד איתה?

כמו הדור היוצא והמון מכוניות אחרות של קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי הוא יושב על פלטפורמת CMF-C הקומפקטית אבל בדור חדש שלה (בונוס: גרסאות ההנעה הכפולה יגיעו עם מתלה אחורי רב חיבורי, ההנעה הקדמית עם קורת מתח). שלא כמו הדור הנוכחי החרטום והקווים הכלליים מאוד מודרניים וחדים, עם יחידות תאורה LED צרות מלפנים ומאחור וגריל גדול.

הוצג: ניסאן קשקאי החדש. אתר יצרן
טביעת האצבע של סטודיו העיצוב האירופי של ניסאן ניכרת/אתר יצרן

המימדים גדלו כצפוי וכמתבקש. עם 443 ס"מ לאורך (תוספת של 3 ס"מ), רוחב של 184 ס"מ (3.2 ס"מ תוספת), גובה של 164 ס"מ (4.5 ס"מ תוספת). בבסיס הגלגלים הצמיחה צנועה יותר ועומדת על תוספת של 2 ס"מ ל-267 ס"מ. את נפח תא המטען ניסאן לא מוסרת, אבל אומרת שהוא גדל ב"יותר מ-50 ליטרים" בהתחשב שנפח התא בדור היוצא הוא 430 ליטרים מדובר במספר יפה בכל מקרה. איך זה קרה? לפי ניסאן הנמכה של רצפת התא ואריזה קומפקטית יותר של יחדת המתלים מאחור.

עוד בוואלה!

ניסאן ג'וק: עשור לדמותו

לכתבה המלאה
הוצג: ניסאן קשקאי החדש. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה צף וג'ויסטיק במקום ידית ההילוכים/אתר יצרן

בתא הנוסעים נשמר משהו מהעיצוב העגלגל של הקשקאי היוצא. השינויים הבולטים מאוד הם החלפת המקומות של מסך המולטימדיה ופתחי המיזוג. הראשון טיפס למעלה וצמח לגודל של 9 אינץ' ויציע תאימות לאפל ואנדרואיד. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ולדברי ניסאן גם תצוגה עילית בגודל 10.8 אינץ' - הגדולה ביותר בקטגוריה לא ברור אם זו תהייה תקנית או אופציונלית. ליושבים מאחור פתחי מיזוג נפרדים ושקעי טעינה.

מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת", סיוע בהיגוי למניעת תאונה, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, כרית אוויר נוספה בין הנהג לנוסע ובקרת השיוט האדפטיבית מסונכרנת עם מערכת זיהוי תמרורי מהירות.

הוצג: ניסאן קשקאי החדש. אתר יצרן
עוד 50 ליטרים לתא המטען/אתר יצרן

כמו הדור הנוכחי, גם בקשקאי החדש ממשיך לשרת מנוע ה-1.3 ליטר של רנו-ניסאן. הפעם הוא מגיע בשתי רמות הספק 138 ו-156 כ"ס (160 כ"ס בדור היוצא) עם 27.5 קג"מ במנוע החזק, ואליהם תשודך מערכת היברידית קלה העושה שימוש במערכת 12V כדי לאפשר פרקי זמן ארוכים יותר של דימום מנוע. תיבת הילוכים אוטומטית רציפה משודכת רק למנוע החזק יותר ולכן הוא זה שכנראה יגיע גם אלינו.
ההנעה היא קדמית בשתי גרסאות המנוע, כאשר לזו החזקה יותר יש אפשרות להנעה כפולה.

יחידת הנעה מעניינת יותר היא ה-e-POWER שהקשקאי הוא הופעת הבכורה שלה באירופה. היא מורכבת ממנוע בנזין 1.5 ליטר מרתק שהינו בעל יחס דחיסה משתנה ובהספק 154 כ"ס, אולם זה אינו מניע את הגלגלים אלא משמש כגנרטור למנועים החשמליים. היתרונות הם האפשרות לפעול בתחום היעיל של מנוע הבנזין ללא קשר לעומס הנהיגה, לשמור על רמת פליטת CO2 נמוכה ומצד שני להינות מהיכולות של זמינות הכוח בהנעה חשמלית.

לא נמסרו נתוני ביצועים של מי מהגרסאות.

הוצג: ניסאן קשקאי החדש. אתר יצרן
יונדאי טוסון, קיה ספורטאג', סקודה קארוק על הכוונת/אתר יצרן

מ"קרסו מוטורס" יבואנית ניסאן לישראל נמסר כי צפי ההגעה של הקשקאי החדש לישראל יהיה בחציון השני של השנה, כאשר גרסת ה-e-POWER תגיע בתחילת שנת 2022. סמוך להשקת הדגם המקומי גם נדע באילו מפרטים מדויקים מגיע הרכב וכמובן את טווח המחירים בהם ישתלב בקטגוריה התחרותית.

זו קבוצה שבה טווח המחירים העדכני, הרלוונטי והתחרותי משתרע מכ-150 אלף שקלים עד גזרת ה-200 אלף שקלים ומאוכלס בשלל מתחרים כמו סקודה קארוק, פיג'ו 3008, יונדאי טוסון (העומד בפני החלפה), קיה ספורטאז', שברולט טרייל בלייזר ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully