וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט טרייל בלייזר בישראל: מפגש ראשון

קינן כהן, צילום: תומר פדר

3.12.2020 / 11:21

שנה אחרי תחילת השיווק שלו, נוחת בישראל הטרייל בלייזר של שברולט. מול מי הוא מתחרה? מה הוא מציע? כמה עולה? ומה ההתרשמות הראשונית ממנו? כל התשובות בפנים

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
נכנס בין הטראקס הקטן ממנו לאקווינוקס הגדול - טרייל בלייזר/תומר פדר

נתחיל מהשם, בשני הקרוסאוברים האחרונים שלה, שברולט עשתה לנו קצת סלט עם השמות ההיסטוריים שלהם. את הבלייזר הרבוע והקשוח היא הפכה לקרוסאובר גדול בהשראת העיצוב של קמארו. לגבי טרייל בלייזר, אם השם הזה נשמע לכם מוכר, זה בסדר גמור היה להם SUV מגודל בדיוק באותו שם בתחילת שנות ה-2000 וגם הוא הופך לקרוסאובר, עם מאפייני עיצוב של קמארו בחזית. המהלכים שם במחלקת השיווק מעניינים, מצד אחד גם פורד שחטה את המוסטאנג עם המאך E מצד שני הציגה ברונקו, למה "בזבזה" שברולט שני שמות שטח חזקים על קרוסאוברים? שאלה לדיון אחר.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
גדול יותר במציאות מאשר בתמונות, במימדים המציבים אותו לצד סקודה קארוק ומיצובישי אקליפס קרוס/תומר פדר

נמשיך במידות, הטרייל בלייזר שמתבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית המודולרית של ג'נרל מוטורס ה-VSS-F, נכנס לאחת הקבוצות הצפופות ביותר בשוק המקומי. קבוצה שבאופן הרשמי נקראת SUV C ואשר משתרעת בין כלים כמו סקודה קארוק, מיצובישי אקליפס קרוס, ניסאן קשקאי וגם כאלו פחות מוכרים כמו סאנגיונג קורנדו. טכנית גם קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ופיג'ו 3008 בחבורה הזו. את הקבוצה הזו מאתגרים גם כלים כמו מאזדה CX30 או קיה סלטוס, הראשון מלמעלה במחירו והשני מתחתיה. אגב, זו רשימה חלקית מאוד של המתמודדים - צפוף, אמרתי.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: שברולט בלייזר 2.0 ליטר RS

לכתבה המלאה
שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
כמו בבלייזר, גם פה החזית רומזת לקמארו באופן רופף מאוד/תומר פדר

התמונות מטעות בשל הצורה הרבועה שלו, אבל עם 441 ס"מ לאורך, רוחב של 181 ס"מ וגובה של 166 ס"מ הוא במימדים החיצוניים של מיצובישי אקליפס קרוס, ניסאן קשקאי וסקודה קארוק. גם בסיס הגלגלים של 264 ס"מ מציב אותו בתחרות ישירה איתם. הנפח המוצהר של 716 ליטרים בתא המטען בעייתי בשל שיטת המדידה של שברולט המחשיבה את כלל הנפח מאחורי המושבים האחוריים עד הגג ולא עד גובה המדף כמקובל. אגב תא מטען, אין פה ווי תליה או פטנטים של עיגון, יש רצפה שניתן להתאים בשני מפלסי גובה ולאחסן תחתיה דברים. אה כן, אין בשלב זה גם מדף כיסוי קשיח או נגלל, אולם לדברי היבואנית אלו הוזמנו בנפרד ויותקנו בהמשך.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
ברגע שצולחים את רמת הגימור LS הבסיסית יש פה המון אבזור/תומר פדר

אז אחרי המידות, אפשר לעבור לדבר על תא הנוסעים והאבזור שלו. הטרייל בלייזר ישווק בארבע רמות גימור, החל ב-LS של רמת הכניסה, LT פלוס, LTZ ו"אקטיב" הבכירה. המשותף לכולן: רשימה נכבדת ומכובדת של מערכות בטיחות מעבר ל-10 כריות אוויר תמצאו זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטומטית במהירות של עד 80 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה ועוד. תוספת ייחודית לו היא מערכת ה-Teen Driver המאפשרת הגבלה (מהירות, עוצמת שמע) ובקרה על מאפייני הנהיגה של המכונית (באמצעות דו"ח נהיגה שמסכם אירועי הפעלת התרעות וחריגות).

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
שיטת המדידה האמריקנית לא מאפשרת נתון תא מטען אמיתי, השימושיות נפגעת מעט בשל בתי הגלגלים/תומר פדר

מבחינת האבזור, ב-LS הבסיסית יש דברים ובכן, בסיסיים. בין השאר מסך 7 אינץ' למולטימדיה, בלם חניה חשמלי, תאורת יום לד באגף הלא בסיסיים יש קישוריות אפל ואנדרואיד ואפשרות צימוד של שני מכשירים ניידים. ה-LT פלוס מאריכה משמעותית את הרשימה, מערכת המולטימדיה גדלה ל-8 אינץ', שני שקעי USB ליושבים מאחור, בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי כולל תמיכת גב תחתון, מושבים מחוממים, מראה אחורית מתכהה אוטומטית, פנסי לד, מפתח חכם, הנעה מרחוק, פסי גגון ועוד. על זה מוסיפה ה-LTZ חלון פנורמי ודלת תא מטען חשמלית עם הפעלה באמצעות הרגל. וב"אקטיב" יש גם ריפודי עור, מערכת ביטול רעשים אקטיבית, התאורה האחורית גם היא מסוג לד, צביעה בשני גוונים יציאות אגזוז כפולות ועוד.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
ברמת הגימור הגבוהה והיקרה ביותר "אקטיב" שילובי גוונים סמי יוקרתיים בתא הנוסעים/תומר פדר

מבחינת ההנעה ומכלוליה, הטרייל בלייזר מגיע עם מנוע 1.35 ליטר בתצורת שלושה צילינדרים מוגדש טורבו. ההספק נאה מאוד של 155 סוסים ב-5,600 סל"ד והמומנט נאה אף הוא - 24.2 ב-1,600 סל"ד. מכאן נפרדות דרכי שלוש רמות הגימור שמתחת לאקטיב בכך שהן עושות שימוש בתיבה רציפה והנעה קדמית ואילו האקטיב עם הנעה כפולה ותיבת 9 הילוכים פלנטרית. הבדל נוסף הוא בתצורת המתלה האחורי - באקטיב נוסף לקורת המתח גם חיבור וואטס (פרקטיקה לא נדירה במוצרי GM של ציוד הגרסאות הבכירות בתוספת הזו) שאמור להעניק לקורת המתח הפשוטה יכולת שליטה טובה יותר על גלגול הגוף והריסון. ההבדל השלישי הוא במרווח הגחון, מ-19.1 ס"מ בגרסאות ההנעה הקדמית ל-20.3 באקטיב. הביצועים גם הם שונים, 8.5 שניות לגרסת ההנעה הקדמית ו-9.1 שניות בכפולה - לא מכונית ספורט אבל מהזריזים בקבוצתו. שניהם יגיעו ל-200 קמ"ש.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
19.1 ס"מ של מרווח גחון בגרסת ההנעה הקדמית ו-20.3 בכפולה/תומר פדר

מחירי הטרייל בלייזר מתחילים ב-149 אלף שקלים ל-LS, עבור ב-154 אלף שקלים ל-LT+, משם ל-162 אלף שקלים ועד 174 אלף שקלים לאקטיב. הפער הזה של 25 אלף שקלים בין רמת הגימור הזולה ביותר ליקרה ביותר מביאה אותו לאגף יפה את שתי קצוות טווחי המחירים של הקבוצה, כאשר אלו של שתי רמות הגימור הרלוונטיות ביותר - ה-LT+ וה-LTZ נמצאות בטווח התחרותי של גרסאות אמצע הדרך והמאובזרות של המתחרות, אבל עם יתרון אבזור לא מבוטל לטרייל בלייזר ברוב המקרים. זה לא אומר חיים קלים, הציפוף של הקבוצה הזו ונוכחות של כלים מצוינים העדיפים במימדיהם ונתוניהם במחירים אטרקטביים כמו סיטרואן C5 איירקרוס שעולה 160 אלף שקלים לגרסת ה-1.6 עם 180 כ"ס יגרמו לו להתחרות על לקוחות ולא להסתמך רק על משדרגי טראקס שירצו לטפס במדרגת הגודל ממנו, או בעלי אקווינוקס שלא זקוקוים עוד למרווח שלו.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
טרייל בלייזר, פעם רכב שטח מגודל, היום קרוסאובר אופנתי/תומר פדר

על הכביש

במהלך יום הנהיגה שלנו, הזדמן לנו לעשות את הדרך צפונה בגרסת האקטיב ואת החזרה ממנה ברמת הגימור LTZ. זהו לא מבחן דרכים, אלא התרשמות ראשונה על קצה המזלג. מעבר להופעה המוחצנת והשונה מאוד משאר המתחרים, תא הנוסעים לפחות ברמות הגימור הגבוהות בהחלט מעתיר עושר אבזור והמון צעצועים לשחק בהם. איכות החומרים לא אחידה, מפלסטיק קשיח בחלק העליון של הדשבורד ועד רכות נעימה במקומות אליהם נודדות הידיים. שילובי הגוונים נאים מאוד, הכפתורים ברורים וקלים לתפעול והראות החוצה טובה גם היא.

בגרסת האקטיב כפולת ההנעה בולטים שני דברים, האופן בו תיבת ההילוכים הפלנטרית הזריזה מאפשרת מיצוי מעולה של כוח המנוע ותרגום העסק לתאוצות קלילות מהמקום ובמהירות ביניים והדבר השני הוא השקט והנסיעה הנעימה, גם במהירות גבוהה וגם בתאוצות, מערכת ביטול הרעשים האקטיבית מאפשרת לנהל שיחה נינוחה ברכב. ב-LTZ בעל תיבת ההילוכים הרציפה שומעים יותר את המנוע בעיקר במאמץ, וזו באמת תיבת הילוכים רציפה טובה יחסית לעובדה שתיבה רציפה בבסיסה היא כיף כמו להתגולל בגדר תיל. אגב מנוע, זה בהחלט אחד ממנועי שלושה הצילינדרים המתורבתים יותר שהתנסיתי בהם.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
נוחות נסיעה טובה וביצועים זריזים של המנוע, תיבת ההילוכים הפלנטרית עדיפה משמעותית על זו הרציפה/תומר פדר

עם כיול שנוטה הרבה יותר לנוחות מאשר להתנהגות, הטרייל בלייזר מספק נוחות נסיעה טובה מאוד ביחס למכוניות בקבוצה שלו, רק מעבר על גדודיות אספלט או רצף שברים מאוד אלים מכניסים רעידות פנימה. בסיבובים ניכרת תחילת זווית גלגול של הגוף, אבל ברגע שהוא "נכנס" לפניה העסק יציב ומשרה ביטחון. בדיקה יסודית יותר הוא יעבור במבחן הדרכים המלא. מה שבטוח, גם שם תשמעו אותי מתלונן על דוושת הבלם האלקטרונית. העיקרון של סוג הבלמים האלו: חיישן לחץ שמתרגם את עוצמת הלחיצה לתגבור החשמלי. רמת התרגום: גוגל טרנסלייט של סינית לגיאורגית, משם לסנסקריט ואז לעברית - המשמעות: תחושה מאוד לא מעוררת ביטחון ודורשת הסתגלות לא מבוטלת לכך שהרכב באמת מאט למרות היעדר התחושה מהדוושה.

שברולט טרייל בלייזר החדש בישראל. תומר פדר,
מנוע שלושה צילינדרים אבל חזק, גמיש ונטול רעידות/תומר פדר

סיכום לא סופי

טרייל בלייזר הוא מצטרף מתבקש מצד שברולט למכונת המזומנים של הקרוסאוברים והג'יפונים הקומפקטיים. העובדה שהמימדים שלו מאפשרים לו לשחק על טווח רחב יחסית של צרכים, יחידת הכוח וכמובן האבזור שלו הם מוקדי משיכה מאוד חזקים, נוחות הנסיעה היא בונוס ומאפייני ההנהגות באמת שלא מהווים פקטור מרכזי ברשימת הדרישות. איך הוא מתמודד עם המתחרים? בהמשך נבדוק ונחזור עם תשובות מפורטות.

בינתיים ועל פניו נראה שמבין ארבע רמות הגימור שלו, אלו האטרקטיביות, הרלוונטיות ובסבירות גבוהה יהוו את עיקר המכירות הן ה-LT+ וה-LTZ הן גרסאות עשויות נכון, מאובזרות נכון ועם מספיק מיקוח גם במחיר שיעשו אותן תחרותיות אפילו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully