וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי טוסון החדש בישראל. מתאבזר ומתייקר

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 17:08

הדור הרביעי של יונדאי טוסון הגיע לישראל. הגדילה במימדים החיצוניים מתונה, אבל המרווח בתא הנוסעים שופר. המנועים נותרו זהים לאלו של הדור היוצא והמחיר מתחיל ב-160 אלף שקלים

יונדאי טוסון החדש בישראל. אתר יצרן
קווים חדים וזוויות דרמטיות בעיצוב החיצוני/אתר יצרן

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל החלה היום בשיווק הדור הרביעי של יונדאי טוסון, אחד ממניחי היסודות לפופולריות הגואה של הג'יפונים בישראל והפך לפחות בפי חלק מהקהל המקומי לשם גנרי לרכב מסוגו. לפחות על פי הצהרת היבואנית, המתחרים שנוספו לא ממש טשטשו את המשיכה של הקהל המקומי אליו עם 2,800 יחידות שהוזמנו מראש - בלי לדעת את המחיר ורמות הגימור.

מבט מהיר בדור החדש לצד השושלת של שלושת הדורות שקדמו לו מבהירה על מה שמו ביונדאי דגש בהצגת הדגם הנוכחי. בתמונות וגם במפגש פנים אל פנסים הרכב בולט מאוד מכל מה שמסתובב לידו, בעיקר יחידות התאורה ה"נסתרות" בתוך הגריל התלת מימדי.

יונדאי טוסון החדש בישראל. אתר יצרן
הדור הרביעי חותך מהמראה של כל הקודמים/אתר יצרן

המימדים החיצוניים גדלו בדור הנוכחי, אם כי לא באופן קיצוני. 450 ס"מ לאורך הכללי (תוספת של 2 ס"מ), הרוחב הוא 187 ס"מ (תוספת של 1.5 ס"מ), הגובה הוא 165 ס"מ (+ חצי ס"מ) ובסיס גלגלים של 268 ס"מ (תוספת של ס"מ). גדילה נרשמת גם בתא המטען שעולה ל-515 ליטרים.

התכנון החדש של תא הנוסעים משפר את מרווח הרגליים ליושבים מאחור ב-2.6 ס"מ ואלו מקבלים גם יציאות מיזוג למושבים האחוריים עם שליטה נפרדת.

עוד בוואלה!

יונדאי סנטה קרוז: לוקח בקלות

לכתבה המלאה
יונדאי טוסון החדש בישראל. אתר יצרן
עוד ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

את הטוסון יוסיפו להניע שני המנועים איתם הוצע גם בדור היוצא, אם כי אלו עברו טיפול טכנולוגי וממותגים תחת סדרת מנועי ה-SmartStream של היצרנית. מנוע ה-2.0 ליטרים האטמוספרי ישרת את גרסת הבסיס ואילו מנוע ה-1.6 טורבו יהיה באחרות.

האטמוספרי מפיק 156 כ"ס ו-19.6 קג"מ, לגרסה זו תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת שישה יחסי העברה וביצועים של 11.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-181 קמ"ש מירביים.

מנוע הטורבו, עם 180 כ"ס מקבל את מערכת תזמון השסתומים האלקטרונית ומערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה של סדרת ה-SmartStream. נתון המומנט עומד על 27 קג"מ ובאמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמד (דור שני לתיבה, עם דפנות מעובות לבידוד טוב יותר של החום) בת 7 הילוכים הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ועד 201 קמ"ש.

הגרסאות ההיברידיות ונטענות השקע שלו בהספקים של 230 ו-265 כ"ס בהתאמה יגיעו לכאן ברבעון האחרון של 2021.

יונדאי טוסון החדש בישראל. אתר יצרן
515 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

הטוסון החדש ישווק ב-5 רמות גימור, החל ב-Premium הבסיסית שתשודך למנוע ה-2.0 ליטרים ועבור ב-Panoramic, Prestige, Luxury ו-Elite הבכירה.

רשימות האבזור כוללות חישוקי 17 עד 19 אינץ' בהתאם לרמת הגימור, תאימות לניידים של אפל ואנדרואיד ממערכת המולטימדיה בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים ליושבים מאחור, הנעה דרך השלט ועוד. עם העלייה ברמות הגימור מקבלים גם לוח מחוונים 10.25 אינץ', גג שמש פנורמי, שליטה על ההילוכים מההגה, טעינה אלחוטית לנייד, חימום מושבים, כיוון חשמלי לקדמיים וריפודי עור.

יונדאי טוסון החדש בישראל. אתר יצרן
כל המתגים עוברים לאופנת הטאץ'. ברמות הגימור הנמוכות בורר ההילוכים נותר בצורת הידית המסורתית/אתר יצרן

מערכות הבטיחות משתנות בין גרסה לגרסה וכוללות בין השאר תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית גם בצמתים, התרעת רכב ב"שטח מת" והתרעה על רכב חולף לפני פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, מערכת תזכורת למניעת שכחת ילדים במכונית כולל חיישן קולי - אביזר שעתיד להפוך לחובה בכלי רכב בהם נוסעים ילדים מתחת לגיל 5 ויונדאי הינה מהבודדות המציעות אחת אקטיבית כיום, זיהוי תמרורי מהירות והתאמה של בקרת השיוט וגם כרית אוויר נוספת הממוקמת בין הנוסע לנהג לצמצום פגיעה.

יונדאי טוסון החדש בישראל. אתר יצרן
עמוס במערכות בטיחות מתקדמות, רובן כבר מגרסת הבסיס/אתר יצרן

תחרות צפופה

טוסון החדש נכנס לעולם תחרותי ומשוכלל הרבה יותר, השם שלו יוכל לקחת אותו כברת דרך, אבל משם ואילך החיים כבר יילכו ויהיו לא פשוטים. מעבר לעובדה שהוא, כמו רוב כלי הרכב הולך ומתייקר מדור לדור, הוא יתמודד מול כלים יריבים ותיקים דוגמת קיה ספורטאז' , כאלו מעולים כמו פיג'ו 3008 או טויוטה ראב4 וגם כאלו העומדים בפני חידוש כמו פורד קוגה וניסאן קשקאי החדש ובנוסף עם ההתייקרות שלו הוא מאותגר גם על ידי כלים זולים יותר החל בסיאט אטקה ועד מיצובישי אקליפס קרוס שגם הוא מתחדש בקרוב.

המחירים:

  • 2.0 ליטר פרימיום: 160 אלף שקלים
  • 1.6 ליטר טורבו פרסטיז': 170 אלף שקלים
  • 1.6 ליטר טורבו פנורמיק: 177 אלף שקלים
  • 1.6 ליטר טורבו לקשרי: 182 אלף שקלים
  • 1.6 ליטר טורבו עילית: 192 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully