וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 11:04

החל שיווקו של סאנגיונג רקסטון המחודש. רכב השטח הגדול של היצרנית יגיע עם מנוע חזק מבעבר, אבל מערכות בטיחות מלאות רק ברמת הגימור הגבוהה

סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל. אתר יצרן
הלכו על דרמטיות/אתר יצרן

מהרגע בו פגשנו את סאנגיונג רקסטון אהבנו את החבילה שהציע. במחיר נמוך משמעותית מזה של טויוטה לנד קרוזר ובלי פער גדול ביכולות השטח - הוא הציע עסקה אטרקטיבית למטיילים שזקוקים לרכב 7 מושבים. ואחרי שעודכנה בקרת המשיכה שפחות הרשימה אותו בביצועיה, הוא בהחלט הפך למומלץ.

אבל בינתיים לסאנגיונג היו בעיות גדולות יותר על הראש מאשר הביקורת שלנו על פעולת בקרת המשיכה, כאשר החברה ספגה סדרת זעזועים בשנת הקורונה שהביאו אותה לסף פשיטת רגל. למרבה המזל, בתזמון משמח עבור הרקסטון, הודיעה אתמול ענקית התעשייה מהינדרה כי מאמינה ביצרנית, תספק לה מנועים ואף תשקיע בתוכנית הרכב החשמלי שלה.

סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל. אתר יצרן
שלוש שורות מושבים גם הפעם/אתר יצרן

הרכיב הבולט ביותר בשינוי החיצוני שעבר הרקסטון הוא - איך לא, החרטום שלו, שקיבל גריל מסורג בסגנון "אודי פוגשת את יונדאי". מצדדיו שתי יחידות תאורה לד חדשות וכן רענון של החלק האחורי.

בתא הנוסעים יש שינויים נוספים, בהם גלגל הגה בעיצוב חדש (אבל לא רק עיצוב, הוא גם הפך להיות חשמלי ברמת הגימור הגבוהה), וידית ההילוכים החדשה גם היא מבשרת שינוי טכני - מעבר לתיבת 8 הילוכים חדשה מתוצרת יונדאי. למערכת המולטימדיה מסך 8 אינץ' והיא תומכת גם באנדרואיד ואפל וכוללת ניווט מובנה של וויז.

עוד בוואלה!

השוואתי קשוח: טויוטה לנד קרוזר מול סאנגיונג רקסטון

לכתבה המלאה
סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל. אתר יצרן
מערכות בטיחות מלאות רק בגרסה המאובזרת/אתר יצרן

בשתי רמות הגימור, EX הבסיסית ו"פרימיום" המאובזרת, נותרה רשימת האבזור דומה לזו שבעבר. השינויים היותר מרכזיים הם בתחומי מערכות הבטיחות המתקדמות. כאשר דגם ה-EX יוסיף להציע בלימה אוטומטית (כולל זיהוי הולכי רגל, לא דו גלגלי), התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. על מנת לקבל את מלוא מערכות הבטיחות צריך לעלות לרמת האבזור הגבוהה יותר. שם, עם ציוד המכונית בהגה החשמלי החדש יש גם תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב והתרעה על פתיחת דלת אחורית כאשר רכב מתקרב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ועוד.

בנוסף לאלו, ובתזמון מצוין לטרנד הקראוונים המקומי, לרקסטון נוספה גם בקרת יציבות חדשה שמיועדת לנהיגה עם נגרר.

סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל. אתר יצרן
גם החלק האחורי קיבל טיפול במתיחת הפנים/אתר יצרן

החידוש הדרמטי לא פחות מהגריל קורה מתחת למכסה המנוע, מאותו מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל מופקים כעת 202 כ"ס ו-45 קג"מ, זהו שיפור של 21 כ"ס ו-2.2 קג"מ ביחס למנוע שהחליף. התאוצה ל-100 התקצרה ל-10.7 שניות (11.9 בעבר) והמהירות המירבית היא 184 קמ"ש (185 בעבר).

כאמור, הרקסטון מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה מתוצרת יונדאי. התיבה הינה בעלת שליטה אלקטרונית (SBW) כמו במספר דגמי יונדאי החדשים כמו הסונטה ואחרים, מה שאפשר מעבר לאותה ידית "ג'ויסטיק" בתא הנוסעים.

מערכת ההנעה הכפולה נותרה ללא שינוי וכמקובל בבני מינו היא אחורית, עם שילוב אלקטרוני להנעה כפולה, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית ועוד.

סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל. אתר יצרן
הנעה כפולה, הילוך כוח ודיפרנציאל ננעל אוטומטית מאחור/אתר יצרן

רקסטון המחודש מתייקר בסיבוב הנוכחי שלו בישעורים של 5,000 ו-11,000 אלף שקלים. כך למשל, רמת הגימור EX שמחירה היה 245 אלף שקלים תעלה כעת 250 אלףש קלים. רמת הגימור פרימיום עולה מ-276 אלף שקלים ל-287 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully