וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מציגה: חשמלית מטורפת לראלי דקאר

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 11:06

אודי מכוונת גבוה עם ה-RS Q e-tron, המוגדר כרגע כרכב חשמלי ניסיוני - אבל היעד כבר ברור ונאמר בקול רם - לנצח בראלי דקאר עם מכונית חשמלית

אודי מכינה רכב חשמלי לדקאר. אתר יצרן
טכנולוגיה ממירוצי פורמולה E בשטח/אתר יצרן

41 שנים אחרי שהביאה את מהפכת הקוואטרו לעולם הראלי ובדיוק 40 שנים אחרי שמישל מוטון, אגדת הראלי הפכה להיות האישה הראשונה לזכות בתואר אליפות ראלי עולמית עם אודי קוואטרו. 20 שנים אחרי שהעבירה את המיקוד שלה למירוצי הסיבולת בלה מאן וזכתה ב-13 תארים, כולל להיות הראשונה לנצח עם יחידת כוח היברידית, ליצרנית מאינגולשטאט מדגדג שוב להפוך שולחן על עולמות הראלי והספורט המוטורי - הפעם היא רוצה לעשות את זה עם רכב שטח חשמלי ובראלי המאתגר ביותר בעולם - הדקאר.

אודי מכינה רכב חשמלי לדקאר. אתר יצרן
שנה מהצגת הקונספט מתחילים המבחנים/אתר יצרן

באודי אומרים שזו אחת המכוניות המתקדמות ביותר שהיצרנית בנתה אי פעם. "במידה מסוימת זה כמו האנשים שבנו את החללית הראשונה לירח" אומר סוון קואנדט מחטיבת Q מוטורספורט של היצרנית, "כי גם האנשים שבנו את החללית הראשונה ההיא לא ידעו בדיוק למה עליהם לצפות וזה ממש כך עבורנו כיום".

וכך, כאשר היא נושאת את השם e-tron מתוך תקווה לייצר הקשרים בינה לבין מכוניות כמו אודי e-tron , כמו ה-Q4 e-tron וה-e-tron GT ואחרות שיגיעו, שנה בלבד לאחר הצגת הקונספט מתחילה אודי בסדרת המבחנים למכונית הניסוי כאשר היעד השאפתני קרוב מאוד - ראלי דקאר שייצא לדרך בינואר 2022. אז מתכוונת אודי להשתתף עם ה-RS Q e-tron כאשר הכוונה היא לא ניצחון בקטגורייה של כלי רכב חשמליים - אלא זכייה כללית בראלי.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: אודי S3 ספורטבק

לכתבה המלאה
אודי מכינה רכב חשמלי לדקאר. אתר יצרן
שלדת צינורות שאורזת את מיטב הטכנולוגיה החשמלית של אודי/אתר יצרן

ומדובר בחתיכת הצהרה, שכן ניצחון בראלי כזה לא פשוט למכוניות "רגילות" ולמכוניות חשמלית האתגר עשוי להיות אדיר, בטח כאשר מדובר בתנאי נהיגה קשים מאוד לאורך שבועיים רצופים ועם מקטעים יומיים שאורכם הממוצע הוא 800 ק"מ.

על מנת לעשות את זה, היא פונה לשילוב מאוד מעניין של שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, הניזונים מסוללת 50 קווט"ש - לכאורה, סידור שרחוק מלהספיק כדי לכסות את הטווחים המדוברים, אלא שיש עוד משהו - יש לה גם מנוע בנזין.

אודי מכינה רכב חשמלי לדקאר. אתר יצרן
האם זו תהייה המהפכה הבאה של אודי בעולם הספורט המוטורי?/אתר יצרן

אז איך עובד הסידור הזה של אודי? בלב המכונית נמצא מנוע 2.0 ליטר בנזין, ששימש אותה במירוצי סבב ה-DTM ממנו פרשה ב-2020. המנוע הזה משמש למעשה כגנרטור שטוען את סוללות ה-50 קווט"ש ודואג לכך שהן עצמן יוסיפו לספק אנרגיה לשני מנועים - קדמי ואחורי שמניעים את המכונית בפועל. לטענת אודי, למרות השימוש במנוע בנזין, בשל העובדה שהוא ינוע בטווח סל"ד לא קיצוני (ביחס למנוע מירוץ כן?) של 4,500 ל-6,000 סל"ד, גם בהיבט של פליטת CO2 לקילוואט-שעה, מדובר בתצורה ירוקה מאוד של הפקת כוח.

כמה כוח? אודי לא יורדת למספרים ספציפיים, אלא רק אומרת שהיכולת הכללית של הספק המכונית יעמוד על 670 כ"ס, כמה מזה יהיה בפועל תלוי מאוד בתוצאות אליהן יגיעו במהלך הניסויים שלה וכן ברגולציות והחוקים של הדקאר.

אודי מכינה רכב חשמלי לדקאר. אתר יצרן
טוב, נו, היא לא לגמרי חשמלית כאשר קוראים את האותיות הקטנות.../אתר יצרן

המהלך הזה הוא חלק מתפנית בתוכניות הספורט המוטורי של אודי, שמושכת את ההשתתפות שלה מסבב הפורמולה E ומסבב ה-DTM, אחד המזוהים איתה ביותר, על מנת להשקיע מאמצים בראלי דקאר ובחזרה שלה למירוץ 24 השעות של לה מאן עם בשורה חשמלית גם כן ב-2023.

ואלו שני כיוונים מעניינים מאוד, שכן, בעוד סבב הפורמולה E שנחשב להבטחה הגדולה מתקשה להתרומם ולהצדיק את ההייפ שהיה סביבו, ומירוצי ה-DTM (סבב מכוניות הסאלון הגרמני) הולכים ומצטיירים כפחות תואמים את המסר התקין פוליטי, דווקא בהיבט של מכוניות חשמליות והוכחה של היכולות שלהן - זירות כמו מירוץ שטח קשוח ומירוץ סיבולת בן 24 שעות - הן פלטפורמות מעניינות להפגנת שרירים חשמליים וטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully