וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: פולקסווגן טאיגו, מיני קרוסאובר קופה

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 8:58

עם מימדים קומפקטיים ועל הפלטפורמה הקטנה של פולקסווגן, אבל עם עיצוב "קופה" אופנתי, הטאיגו ינסה להכניס קצת צבע וסגנון להיצע הקרוסאוברים של היצרנית

אנחנו רגילים לראות כלי רכב אירופים מגיעים לשווקי דרום אמריקה בשלהי הקדנציה שלהם, אבל הפעם, עם הטאיגו פולקסווגן הלכה בכיוון ההפוך - אחרי כשנה בה הוא משווק בדרום אמריקה תחת השם ניבוס, היצרנית הגרמנית מנחיתה את הדגם בשוק האירופי בשם טאיגו.

הטאיגו ייבנה במפעל החברה בספרד, לצד שותפיו לפלטפורמת ה-MQB המודולרית בגרסה הקומפקטית שלה ה-A0, זו המשמשת גם את פולקסווגן פולו ואת ה-T קרוס.

הוצג: פולקסווגן טאיגו. אתר יצרן
עיצוב צעיר ו"ספורטיבי" על בסיס דגמים קיימים/אתר יצרן

הטאיגו, עם מימדים של 427 ס"מ לאורך, רוחב של 176 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגלים של 257 ס"מ יהיה המענה של פולקסווגן לכלים כמו אופל מוקה, ניסאן ג'וק, פורד פומה ואחרים. נפח תא המטען לא סופג פגיעה משמעותית ביחס לאח רבוע הזנב ומציע 438 ליטרים לעומת 455 ליטרים מקסימליים ב-T קרוס.

העיצוב החיצוני דומה לזה של האח ה"רגיל" אבל מקבל כמה טוויסטים קלים כדי להוסיף מה שהמעצבים קוראים לו "דינאמיות" וכמובן השוני הבולט ביותר - החלק האחורי בו משתפל הגג ליצירת המראה הספורטיבי יותר.

הוצג: פולקסווגן טאיגו. אתר יצרן
השוני העיקרי הוא בחלק האחורי/אתר יצרן

בתא הנוסעים הוא נשען על הבסיס אותו אנחנו מכירים מהפולו וה-T קרוס, אבל מקבל את המראה העדכני של היצרנית, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומערכת מולטימדיה (שתנוע בין 6.5 ל-9.2 אינץ' בהתאם לרמת הגימור) ומיזוג המבוססות רק על לחצני מגע. לא אהבנו את זה בגולף החדשה, וכנראה שגם פה המצב לא יהיה שונה במיוחד.

הוצג: פולקסווגן טאיגו. אתר יצרן
קל להרשים, מרגיז לשימוש, כל התפעול עובר לכפתורי מגע/אתר יצרן

יחידות ההנעה ימשיכו להתבסס על אלו הקיימות, כלומר מנועי 1.0 ליטר 3 צילינדרים עם 95 או 110 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר ארבעה צילינדרים עם 150 כ"ס. הוא יוצע עם הנעה קדמית בלבד ובשידוך לתיבות הילוכים ידניות עם חמישה או שישה הילוכים (לגרסאות ה-95 וה-110 כ"ס בהתאם) ותיבת הילוכים כפולת מצמד למנוע החזק יותר.

מערכות הבטיחות כוללות חיישנים היקפיים, התרעת אי שמירת מרחק עם בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטבית ועוד מאפייני בטיחות יהיו זמינים בהתאם לחבילות האבזור של הדגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully