וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני הריסוק מוכחים: סוף לדעות הקדומות

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 11:22

התוצאות העדכניות של מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP מצביעים על הצטיינות של שתי יצרניות סיניות חשמליות, אודי Q4 החשמלי, סובארו אאוטבק וטויוטה מיראי. מי מהן בדרך לפה?

מבחני ריסוק Euro NCAP/Euro NCAP

שתי חשמליות, היברידית, מכונית בנזין ומכונית מימן התייצבו למבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP ויצאו משם בהצטיינות עם 5 כוכבים בציון הסופי שלהן.

המכוניות שנבחנו בסבב הנוכחי הן ה-01 ההיברידית/פלאג אין הייבריד של היצרנית הסינית Lynk & co (בבעלות ג'ילי), ה-ES8 של NIO, גם היא סינית אך חשמלית מלאה, הקרוסאובר הקומפקטי של אודי ה-Q4, סובארו אאוטבק החדשה וכן טויוטה מיראי, מכונית המימן הייחודית של היצרנית.

בעוד האודי Q4 וסובארו אאוטבק עתידות להגיע לישראל בחודשים הקרובים, שמועות בענף הרכב רומזות שגם את שתי הסיניות אנחנו עתידים לראות כאן בשנת 2022. לגבי המיראי, לא היינו מפתחים ציפיות.

מבחני ריסוק euro ncap. euro ncap,
טויוטה מיראי, חוששים ממכונית מימן? אפשר להירגע/euro ncap

שני המותגים שמושכים באופן טבעי את תשומת הלב הם הסיניים, שזו להם כניסה ראשונה למבחני הריסוק האירופיים. בניגוד ליצרניות סיניות אחרות, Lynk & co ו-NIO מכוונות לפלח העליון של הסגמנטים בהם הן ייתחרו - לצורך העניין - קרוסאוברים פרימיום.

ה-01 של Lynk & co המבוסס על וולוו XC40 (שתי החברות בבעלות ג'ילי) השיג ציון של 96 אחוזים בהגנה על מבוגרים ואת הציון המירבי בפגיעת צד. יחד עם סוללה מלאה של מערכות בטיחות מתקדמות, השילוב הזה מזכה אותו בחמישה כוכבי בטיחות. מערכות הבטיחות שלו זכו לציון של 81 אחוזים, ההגנה על ילדים 87 אחוזים והגנה על הולכי הרגל היא 71 אחוזים.

עוד בוואלה!

מה קרה לכוכב הבטיחות החמישי של פיג'ו 208?

לכתבה המלאה
מבחני ריסוק euro ncap. euro ncap,
Lynk & co יושב על בסיס וולוו XC40/euro ncap

לצד ה-Lynk & co נבחן גם ה-ES8 של NIO הסינית. הקרוסאובר הגדול שמגיע בתצורת ישיבה של 6 או 7 נוסעים רשם ציונים גבוהים בעיקר בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות, שם מציינים בארגון כי הוא קיבל ניקוד גבוה במיוחד למערכות הזיהוי והבלימה האוטומטיות. כאשר הציון המשוקלל של מערכות אלומסתכם ב-92 אחוזים. הציון בהגנה על מבוגרים עמד על 82 אחוזים, הגנת ילדים על 84 אחוזים והגנה על הולכי רגל 72 אחוזים.

בארגון ראו לנכון להדגיש את ההישגים של השתיים ואמרו "גל של מכוניות בעלות הנעה חלופית מגיע אלינו מסין עם דגמים חדשים של BYD, XPENG, DFSK, SERES ועוד. למרבה הצער רבים מהם עדיין לא מציעים ללקוחות האירופיים בטיחות. כאן יש לנו שתי מכוניות חדשות, מפיתוח סיני, שהצטיינו במבחנים שלנו. ברור לנו שכל היצרנים יודעים ש-Euro NCAP יציב בפניהם סטנדרטים גבוהים אם הם מעוניינים למכור מכוניות באירופה וזה גורם להם להשקיע כדי לשפר את הביצועים שלהם בתחום הבטיחות".

מבחני ריסוק euro ncap. euro ncap,
NIO ES8 חשמלי בגודל מלא עם 6 או 7 מקומות ישיבה/euro ncap

עוד מכונית שמערכות הבטיחות שלה זכו לשבחים, אבל ממש אינה חשמלית היא סובארו אאוטבק החדשה. רכב הסטיישן-שטח היפני שיושק בישראל בשבועות הקרובים, קיבל ציון של 95 אחוזים. אחת הטכנולוגיות הבטיחותיות המוטמעות בה היא מערכת ניטור לעייפות הנהג המאבחנת סימני עייפות על ידי מעקב אחר תנועות העיניים של הנהג. זו מערכת שצוינה לחיוב גם ב-NIO ולדברי הארגון הם צופים שתהפוך ליותר ויותר נפוצה במכוניות בעתיד.

בשאר סעיפי ההגנה הציונים הם 88 אחוזים להגנה על מבוגרים, 89 אחוזים בהגנה על ילדים ו-84 אחוזים בהגנה על הולכי הרגל.

מבחני ריסוק euro ncap. euro ncap,
סובארו אאוטבק, בדרך אלינו עם 5 כוכבים/euro ncap

אודי Q4 שנשען על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, אותה הוא חולק עם דגמים אחרים כמו ה-I.D.4 וסקודה אניאק מקבל ממש כמותם גם חמישה כוכבי בטיחות. כאשר בפירוט הציוניים הוא מקבל 93 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 89 אחוזים בהגנה על ילדים, 80 אחוזים למערכות בטיחות ו-66 אחוזים מאוד לא מרשימים ביחס לנבחנות האחרות בהגנה על הולכי הרגל.

מבחני ריסוק euro ncap. euro ncap,
אודי Q4 פחות מרשים בהגנה על הולכי רגל/euro ncap

אחת המכוניות המסקרנות, אם כי בעלות המשמעות השיווקית הפחותה ביותר לעת עתה הייתה טויוטה מיראי. זהו הדור השני של המכונית מונעת המימן של טויוטה. במשפט אחד - מכוניות מימן עושות שימוש במימן כדלק, הפירוק שלו מייצר אנרגיה חשמלית המפעילה את המנוע ותוצר הפליטה היחיד שלה הוא - מים. הדגש במקרה זה נתון לאותו מיכל מימן הנתון תחת לחץ גבוה מאוד. בארגון מציינים כי השקיעות תשומת לב מיוחדת לבדיקה של המיכל לאחר ניסוי הריסוק ולהשפעות שלו על התוצאות.

למיראי 88 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 85 אחוזים בהגנה על ילדים, 80 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ומערכות הבטיחות זוכות ל-82 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully