וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאייפון למכונית חשמלית: ההצהרה הגדולה של פוקסקון

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 12:37

היצרנית הטאיוונית שבונה כמה מהמכשירים האלקטרוניים המתקדמים בעולם הצהירה כי תציג בקרוב את גרסאות הייצור של שלושה כלי רכב מתוצרתה. הנתונים מפתיעים

פוקסקון מציגה מכוניות חשמליות. אתר יצרן
הקרוסאובר מודל C יהיה הראשון להופיע/אתר יצרן

טשטוש הגבולות בין תעשיית הרכב המסורתית והוותיקה לבין העולמות הטכנולוגיים שנפתחים עם המעבר לכלי רכב חשמליים, טכניקות ייצור חדשות והמון טכנולוגיה שנשפכת למכוניות, מביאים יצרניות מענפים רחוקים מאוד להתעניין בייצור מכוניות, היכן ששולי הרווח על כל יחידה נדיבים הרבה יותר מאשר ייצור רכיבים אלקטרוניים עבור חברה אחרת.

זה בדיוק המהלך שאליו מכוונת כעת פוקסקון, החברה הטאיוונית שמזוהה יותר מכל עם אפל בתור יצרנית הטלפון הסלולרי שלה האייפון ומוצרים אחרים עם לוגו התפוח.

הראשון מבין שלושה כלי רכב חשמליים - אוטובוס עירוני ושתי מכוניות (החולקות פלטפורמה) יהיה המודל C, כמובן שזה קרוסאובר, הסגמנט הלוהט של תעשיית הרכב כבר יותר מעשור הוא לרוב השער המרכזי דרכו נכנסות יצרניות חדשות לעולמות החשמל. כך זה אצל כולן להוציא מקרים באמת יוצאי דופן כמו טסלה למשל.

האורך הכללי שלו עומד על 464 ס"מ, כלומר דומה במידות שלו ליונדאי טוסון, קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי וכו'. אולם בסיס הגלגלים שלו גדול מהם משמעותית עם 286 ס"מ, מה שאמור לרמוז על מרווח פנים נדיב. מה גם שהוא יגיע בתצורת ישיבה של 5+2, כלומר עם שני מושבי ילדים מאחור, עסק די נדיר כרגע בשוק החשמליות.

הביצועים, לפחות נשמעים פנטסטיים לחלוטין, 3.8 שניות ל-100 וטווח מוצהר של 700 ק"מ הם כרגע הרבה יותר ממה שמציעה התעשייה. אבל פנטסטית יותר מהביצועים היא ההצהרה שהרכב ייהנה מתמחור "הגיוני" ביחס למכונית בעירה פנימית. מה זה אומר? לא הרבה.

פוקסקון מציגה מכוניות חשמליות. אתר יצרן
הטכנולוגיה של פוקסקון, העיצוב של פינינפארינה/אתר יצרן

הדגם השני שהוצג הוא המודל E, שאמור להיות ספינת הדגל היוקרתית של היצרנית. על מנת לעצב אותה, שיתפה היצרנית פעולה עם בית העיצוב האיטלקי פינינפארינה שאחראי לכמה מהמכוניות היפות יותר בעשורים הקודמים.

המודל E בנויה באופן כזה שבו ניתן להסב את איזור המושבים האחוריים לסביבת עבודה משרדית, עם חיבורים ייעודיים למכשירים ניידים, ממחשבים, טאבלטים, מצלמות רשת וניידים. בנוסף המכונית תכלול כמה טכנולוגיות מתקדמות כמו פתיחת דלתות בזיהוי פנים ומערכות טיהור אוויר לתא הנוסעים.

כמובן שגם הביצועים לא נשארים מאחור, ופוקסקון טוענת שלמכונית יהיה הספק של 750 כ"ס, תאוצה ל-100 ב-2.8 שניות בלבד וטווח רשמי מוצהר של 750 ק"מ.

עם נתונים כאלו היא תרגיש בנוח בסביבתן של מכוניות ביצועים-יוקרה כמו מרצדס EQE, טסלה מודל S, אודי e-tron GT ואחרות. השאלה אם המוצר יהיה בר השוואה...

פוקסקון מציגה מכוניות חשמליות. אתר יצרן
המודל T זה כבר ממש אייפון עם גלגלים/אתר יצרן

המוצר השלישי הוא המודל T, שם בעל משמעות היסטורית בתעשיית הרכב, אבל הפעם זו לא מי שבישרה על המעבר לייצור מכוניות על פס ייצור מפורד, אלא אוטובוס עירוני מסוגנן וכפי שמתארת אותו החברה "פתרון תחבורה אינטיליגנטי".

הוא אמור לשמש כרכב תחבורה ציבורית עירוני, ובין כה וכה מוגבלים מירב האוטובוסים במהירות שלהם, כך שנתון המהירות המירבית שלו הוא 120 קמ"ש ומשום מה היצרנית מציינת שהוא מסוגל לטפס בשיפועים של עד 25 מעלות. הטווח בכל מקרה הוא הרבה יותר ממה שנדרש מאוטובוס עירוני ביום עבודה ממוצע ועומד על כ-320 ק"מ. לדברי היצרנית הדגם כבר אחרי יותר מ-200 אלף ק"מ של ניסויי נסיעה ויותר מ-1,000 שעות של בדיקות קשיחות למרכב.

כניסה ראשונה שלו לשימוש תהייה כבר בשנה הבאה תחת אחת מחברות התחבורה הציבורית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully