וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויטה אייגו X: בצו האופנה

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 22:51

טויוטה נפרדת מהמיזם המשותף לה ולפיג'ו-סיטרואן, האייגו החדשה תהייה דגם עצמאי שלה. המידות גדלו, תיבת ההילוכים שונה ורק המנוע נותר זהה

טויוטה אייגו X. אתר יצרן
עם גג הבד, הצביעה והקישוטים הכתומים היא לבושה להרשים את הדור שגדל בקרוסאוברים ועכשיו הוציא רישיון/אתר יצרן

אחרי שבשני הסבבים הקודמים שלה חברה טויוטה לפיג'ו וסיטרואן בפיתוח ושיווק האייגו, כאשר לתאומות שלה קראו 108 ו-C1. הפעם, נפרדות דרכי שלוש היצרניות. בעוד דווקא האירופיות הן אלו שנוטשות את הסגמנט של המכוניות העירוניות הקטנות לעת עתה (אך ייתכן ותציג דגמים תואמים על בסיס פיאט 500 החשמלית) - זו טויוטה היפנית שממשיכה להשקיע במה שמהווה במקרים רבות "כרטיס הכניסה" לעולם הרכב, או רכב שני בבית לשימוש הצעירים במשפחה.

טויוטה אייגו X. אתר יצרן
גדולה משמעותית מהדור היוצא/אתר יצרן

בהיעדר פלטפורמה משותפת, בטויוטה מבססים את האייגו החדשה על רצפה מקוצרת של היאריס הנוכחית. וזה בעיקר בא לידי ביטוי בצמיחה של המידות החיצוניות. עם 370 ס"מ מקצה לקצה היא ארוכה יותר ב-23.5 ס"מ מהאייגו היוצאת והרוחב הוא 174 ס"מ (תוספת של 12.5 ס"מ), לפי ההודעה לעיתונות, ההרחבה הזו אפשרה לייצר תא נוסעים מרווח יותר ולהגדיל את מרווח הכתפיים ב-4.5 ס"מ. הגובה צומח ב-5 ס"מ ל-151 ס"מ, תורם את שלו להופעה הכמו-קרוסאוברית שלה. בסיס הגלגלים של 243 ס"מ ארוך יותר ב-9 ס"מ ואת תא המטען היא מגדילה ב-60 ליטרים ל-231. יחד עם זאת ולמרות הגדילה במימדים היא שומרת על רדיוס סיבוב צנוע של 4.7 מטרים, מצד שני היא גם שומרת על האפשרות להסיע 4 נוסעים בלבד וחלונות אחוריים שאינם נפתחים לגמרי.

עוד בוואלה!

החשמלית הראשונה של טויוטה: לא בעזרת השם

לכתבה המלאה
טויוטה אייגו X. אתר יצרן
גם סביבת הנהג עושה צעד משמעותי כדי לקרוץ לצעירים/אתר יצרן

כמו העיצוב החיצוני, גם בתא הנוסעים יש המון ניסיון להקנות לאייגו רוח צעירה עם צורות וצבעים לא שגרתיים, כולל המשך הצעת גג הבד הנפתח חלקית כאופציה שעכשיו נפתח יותר מאשר בעבר ומגיע כמעט עד קורות C האחוריות.

מערכת המולטימדיה המקושרת העדכנית של טויוטה מותקנת פה ומוצגת על מסך 9 אינץ'. הדור הנוכחי מאפשר (בשווקים הנתמכים בכך) ניווט מבוסס ענן, כך שיוכל לכלול עדכוני תנועה וכן אפשרות לשדרג את התוכנה בהורדה מרחוק. הוא גם מציע קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד.

מערכות הבטיחות של טויוטה ה-TSS מגיעות פה במפרט מרשים, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית ואפילו בקרת שיוט אדפטיבית.

טויוטה אייגו X. אתר יצרן
החברה מתהדרת בכך שניתן יהיה לקבל אותה עם חישוקי 18 אינץ', אנחנו לא מבינים למה שמישהו יעשה כזו טעות/אתר יצרן

אז השותפות עם הצד הצרפתי של המיזם המשולש כבר לא, אבל מי שממשיך מהדור הקודם הוא המנוע - מדובר בשלושה צילינדרים בנפח 1 ליטרים, שעבר התאמות ולעמוד בתקני זיהום האוויר העדכניים.

בטויוטה לא מפרסמים את נתון ההספק והמומנט, אז אפשר לשער שהם זהים ל-72 הסוסים ו-9.7 הקג"מ שהיו למנוע בדור היוצא, או נמוכים מאלו. מי שפינתה את מקומה אחר כבוד הייתה התיבה הרובוטית שהייתה אחת מנקודות התורפה של המכונית הזו בדור היוצא. הייתה לה פעולה איטית, מסורבלת ומטלטלת ובמבחן שנעשה לה בזמנו כתבנו כי: "תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת המצמד היחיד, אין איך לומר את זה - פשוט לא טובה. לא טובה ברמה שגרמה לי להתגעגע לתיבה רציפה, שזה משהו שמעולם לא חשבתי שיצא לי להגיד". ובכן, מישהו בטויוטה עשה מה שעשה וכעת המכונית מגיעה עם... תיבת הילוכים רציפה.

טויוטה אייגו X. אתר יצרן
שני נוסעים מאחור וחלונות שלא נפתחים בצורה הרגילה/אתר יצרן

בסיבובים הקודמים שלה, על אף ההילה שמייצר השם "טויוטה" - לא הייה מדובר בהצלחה מסחרית, לא רק בסדרי הגודל בהם רגילה היצרנית הזו למכור, אלא בכלל. אז התמודדו מולה שלוש קוריאניות - קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק, שאז הציעו שילוב של מנוע גדול יותר ועם תיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית" ונעימה יותר.

הפעם היא תגיע לשוק שונה, בו לשתיים מהשלוש (קיה ויונדאי) מנועים צנומים כשלה אבל הפעם הן עם תיבת הילוכים בעלת מצמד בודד ופעולה לא נעימה במיוחד. לקראת הרבעון השני של 2022, לפני שהיא תגיע כבר נוכל גם לדעת האם בסיבוב הזה היא תישאר בתמחור אטרקטיבי שאולי יעזור לה להצליח יותר טוב בסיבוב הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully