וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש על מי לסמוך? בדיקת מערכות בטיחות מתקדמות

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 20:43

מערכות בטיחות מתקדמות הופכות לנפוצות יותר ויותר במכוניות שלנו. אבל מה הן שוות באמת? אלו התוצאות החדשות של ארגון Euro NCAP

Euro NCAP שהחל לבצע ניסויי ריסוק עצמאיים במכוניות בשנת 1996 שינה לחלוטין את האופן בו צרכנים ויצרניות מסתכלים על ההיבטים של בטיחות המכוניות שלהם. יצרניות שנכשלות במבחנים הללו ממהרות לתקן, לשפר ולגשת למבחן שני על מנת לקבל ציוני ריסוק טובים יותר.

עם השנים, ומבלי להזניח את היסודות הבסיסיים של מבחני הריסוק, הוסיף הארגון עוד ועוד פרמטרים של מערכות סיוע כמו בקרות יציבות ועוד לסל השיקולים שמרכיבים את הציון הסופי, כאשר התוספת האחרונה מהשנה שעברה היא מערכות הבטיחות המתקדמות - אלו שאמורות למנוע תאונה. ואנחנו לא יכולים להדגיש מספיק את המילה אמורות.

בדיקת מערכות בטיחות. EURO NCAP,
ב.מ.וו - ציון טוב מאוד למערכות/EURO NCAP

בניסוי בדקו אנשי הארגון שני היבטים של פעילות מערכות הבטיחות - הראשון הוא ביצוע בתחום הטכני והשני הוא בתחום הקשר עם הנהג.

בהיבטים הטכניים בדקו כיצד מגיבה המערכת למקרים בהם היא נדרשת להתערב בהם כמו האטה של בקרת השיוט האדפטיבית, זיהוי סטייה מנתיב, גם כאשר הסימונים על הכביש לא בולטים, במידה וישנה מערכת המתאימה את המהירות לפי נתוני ה-GPS כיצד היא באה לידי ביטוי ועוד. בתחום הקשר עם הנהג העניקו בארגון ציון למערכות לפי מידת ההתראות שהן מייצרות לנהג שעוזב את הידיים מההגה, לא מגיב בהתאם להתרעות המערכת או אינו מרוכז בנהיגה.

בדיקת מערכות בטיחות. EURO NCAP,
קופרה פורמנטור - ציון טוב/EURO NCAP

מי שהוביל במבדקים הנוכחיים היה ב.מ.וו iX3 הגרסה החשמלית של ה-X3 שזכה לציון "טוב מאוד" עם 86 אחוזים בביצועי המערכות ו-83 אחוזים בניטור מעורבות נהג. אחריו עם ציון של 74 אחוזים בתפקוד המערכות ו-70 אחוזים במעורבות נהג נמצא פורמנטור של קופרה.

יונדאי איוניק 5 מסתפק בציון "בינוני" כאשר המערכות שלו זוכות ל-50 אחוזים אבל מי שמקפיץ לו את הציון הוא 77 אחוזים במערכות שמנטרות את מעורבות הנהג. מי שמהווה כמעט תמונת ראי לציון הזה של יונדאי איוניק 5 הוא מישהו שממש לא ציפינו לראות ליד הציון "בינוני" במבדקי בטיחות - זהו הפולסטר 2, הקרוסאובר החשמלי של מותג הבית החשמלי-ספורטיבי של וולוו. במקרה שלו מערכות הבטיחות דווקא פעלו כראוי עם ציון של 85 אחוזים (שני רק לב.מ.וו) אבל בכל הקשור לניטור הנהג הוא מאחור עם 50 אחוזים בלבד. יצויין כי פולסטר הודיעו כי הם עתידים לשחרר עדכון תוכנה דרך האוויר למכונית שאמור לשפר את המצב, אז ייבחן שנית.

בדיקת מערכות בטיחות. EURO NCAP,
עמידה ברף הכניסה בלבד לאופל מוקה/EURO NCAP

את הסבב הנוכחי של המבחנים למערכות בטיחות סוגרות שתי מכוניות קטנות יחסית שלא הצליחו להרשים במבחנים ולדברי הארגון עומדות ברף המינימלי של פעילות מערכות סיוע אלו, אבל נעדרות את התחכום המתקדם של דגמים אחרים.

הראשון הוא אופל מוקה, שרק לאחרונה הגיע לישראל ונבחן אצלנו לראשונה. הוא מקבל 44 אחוזים בציון למערכות כאשר בארגון מציינים כי המצלמה בה הוא מצויד מבצעת התאמות מהירות רק עם זיהוי תמרורים, אך לא בזיהוי עיקול או התקרבות לצומת. הציון למערכות ניטור הנהג הוא 57 אחוזים, בין השאר מכיוון שאינו עושה שימוש במצלמה פנימית לנהג, אלא נסמך על תנועות ההגה כדי לאבחן מעורבות שלו.

בדיקת מערכות בטיחות. EURO NCAP,
טויוטה יאריס, גם הוא רק עומד בתנאי הסף/EURO NCAP

הרכב השני שמסתפק בעמידה ברף הכניסה הוא טויוטה יאריס. עם 53 אחוזים למערכות הבטיחות ו-56 אחוזים לניטור הנהג. המכונית מקבלת מחמאות על התצוגה העילית מול עיני הנהג והצגת הנתונים בה. הם גם מציינים שעם מערכת הניווט שלה, היא משלבת נתוני מיפוי עם זיהוי תמרורים של המצלמות. אבל אינה מסוגלת להתאים את המהירות לקראת עיקולים או צמתים. המכונית הצליחה פחות טוב בהימנעות במפגיעה במכונית בנתיב שלה במהירות גבוהה, והצליחה יותר במהירות נמוכה. כך גם היכולת שלה לעקוב אחר הסימונים בכביש לשמירה על הנתיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully