וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים ברחובות: ריינג' רובר החדש בישראל

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 16:39

עם מחיר התחלתי של 1.3 מיליון שקלים ואספקה רק במאי, הריינג' רובר החדש שנחשף היום בישראל כבר צבר עשרות הזמנות מוקדמות

ריינג' רובר 2022/יצרן

עם שושלת ארוכה ומפוארת שמתחילה עוד בשנת 1970, ריינג' רובר הוא לא רק אייקון שטח-פאר בריטי בעל מעמד מובחן, הוא גם בעל מניות היסוד בקטגוריה שעד הופעתו כלל לא הייתה קיימת ושיצרניות היוקרה התחילו להגיב אליה רק עשרות שנים אחרי הופעתו.

אבל מוניטין והיסטוריה הם חשובים לסיפור אחד, אך בינתיים יש יותר ויותר מתחרים שרוצים גם הם למכור גודל והופעה ללקוחות העשירון העליון. כלים כמו מרצדס GLS וב.מ.וו X7 מחד ובנטלי בנטיגה ורולס רויס קולינן מהצד השני הן דוגמאות לכאלו שמכוונים לו ללבן של פנסי הלד. ולכן הדור החמישי צריך היה לא רק לשפר את הקיים בזה היוצא, אלא להוסיף עוד כמה ז'יטונים לערימה.

ריינג' רובר 2022. שמואל כהן,
שומר על הקווים הרבועים והמוכרים של הדגם/שמואל כהן

תחת העיצוב החדש שמשלב את מסורת הקווים הישרים של הריינג' רובר מאז ומתמיד, נמצאת פלטפורמה חדשה לחלוטין בשם MLA. היא אמורה לא רק לאפשר מעבר לשימוש במנועים חשמליים החל מ-2024 אלא גם לשפר את קשיחות המרכב וגם לתרום לבידוד רעשים טוב יותר. המימדים הכללים לא צמחו בצורה קיצונית עם 505 ס"מ לאורך בגרסה הקצרה (תוספת של 5 ס"מ) ו-525 ס"מ לגרסת בסיס הגלגלים הארוך. מי שצמח יותר הוא בסיס הגלגלים שעכשיו עומד על 300 ס"מ בגרסה הקצרה ו-320 ס"מ בגרסה הארוכה.

עוד בוואלה!

ריינג' רובר: קיצור תולדות האגדה

לכתבה המלאה
ריינג' רובר 2022. אתר יצרן
תרצו אותו בארוך (משמאל) או ארוך מאוד (מימין)/אתר יצרן

כמו בעיצוב החיצוני, גם בתא הנוסעים נשמרים הקווים הנקיים. יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 13.7 אינץ' מאחורי הגה חדש. מסך המולטימדיה בגודל 13.1 אינץ' ממוקם בחלקה המרכזי של הקונסולה ותחתיה פקדי בקרת האקלים שמשלבים חוגות אנלוגיות וכפתורי מגע, עוד למטה מאלו בורר ההילוכים שגם פה מחליף את החוגה בפקד רגיל. בלנד רובר מבטיחים שיפור באיכות החומרים.

במעמד שלו, רשימת האבזור הארוכה היא דבר מתחייב, וכך מקבל הריינג' בולמי אוויר המתאימים את השיכוך שלהם לנתונים ממצלמת החזית, סגירת דלתות בוואקום, שמשות מבודדות אקוסטית, בקרת אקלים ל-4 איזורים, חימום, קירור ועיסוי במושבים הקדמיים ועוד. וזה רק ברמת הגימור HSE, מי שיעלה לרמת הגימור Autobiography יוסיף לרשימה מושבים אחוריים נפרדים ובגרסה הארוכה גם עם הדום רגליים נשלף ועיסוי כאופציה, חבילת עיצוב חיצוני, דיפון תקרה מעור, חישוקי 22 אינץ', כיסוי חשמלי לתא המטען ועוד.

ריינג' רובר 2022. אתר יצרן
סביבת נהג חדשה לחלוטין/אתר יצרן

על ההנעה מופקדים כרגע שלושה מנועים. דיזל ושני מנועי בנזין. הדיזל הוא בנפח 3.0 ליטרים בתצורת שישה צילינדרים בטור ובהספק של 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות ועד 234 קמ"ש מירביים.

מנוע הבנזין הראשון גם הוא בנפח 3.0 ליטרים בתצורה זהה. ההספק הוא 400 כ"ס ונתון המומנט הוא 56.1 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות והמהירות המירבית היא 242 קמ"ש.

בכיר המנועים הוא ה-4.4 ליטר בנזין בתצורת V8. כאן יש 530 כ"ס, 76.5 קג"מ והביצועים שלו בהתאם עם 4.6 שניות ל-100 ו-250 קמ"ש מירביים.

בשנים הקרובות יצטרפו להיצע גרסאות פלאג אין עם טווח חשמלי של עד 100 ק"מ וכן גרסה חשמלית לחלוטין.

על יכולות השטח שלו הוא ינסה להמשיך לשמור באמצעות שמירה על הנעה כפולה עם הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורית ומערכת ה-Terrain Response 2 שמאפשרת בחירה בין מצבי הנהיגה השונים והתאמת מערכות הרכב אליהם. מתלי האוויר יניפו אותו למרווח גחון של עד 29.5 ס"מ.

ריינג' רובר 2022. אתר יצרן
החלק האחורי עבר את השינוי המשמעותי ביותר/אתר יצרן

בשלב זה הגיע הריינג' לביקור קצר ולראותו בלבד בגרסת טרום ייצור, זאת לטובת עשרות לקוחות שכבר פתחו הזמנה עוד לפני שראו ובוודאי לפני שנהגו ברכב. את זה הם יוכל לעשות רק מאפריל ואספקת מכוניות ראשונות יחלו במאי 2022.

המחירים מתחילים ב-1.3 מיליון שקלים לגרסת הדיזל או הבנזין 3.0 ליטרים ברמת הגימור HSE ו-1.4 מיליון שקלים לרמת הגימור Autobiography.

מנוע ה-4.4 ליטר שיגיע רק ברמת הגימור הגבוהה יעלה 1,490,000 שקלים ואם תרצו את כל אחד מהם בגרסת המרכב הארוך זה יעלה לכם עוד 70 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully