וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא נרדמה בשמירה, אבל עכשיו חוזרת עם חשמל בעיניים

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 7:26

אחרי שנים של קפאון, רנו מגיעה עם מוצר חשמלי חדש: מגאן E-טק. סיבוב היכרות קצר במשפחתית של רנו שמבטיחה להיות נגישה ותחרותית

רנו מגאן E טק. יואל שוורץ,
חישוקי 20 אינץ' ענקיים, דוחקים את הגלגלים לקצוות. יחד עם חיפוי פלסטיק מסביב וחרטום גבוהה מתקבל מראה של כמעט רכב פנאי/יואל שוורץ

- רגע, איך אמרת שקוראים למכונית?
- רנו מגאן E-טק.
- אבל יש כבר משפחתית אחרת בשם הזה, והיא אפילו עדיין מיוצרת.
- נכון. רצינו לשמור על המשכיות השם מגאן.
- יש להן משהו משותף?
- כן. השם.

הכירו את רנו מגאן E-טק בגרסה החשמלית, להבדיל מרנו מגאן E-טק בגרסה ההיברידית PHEV. הראשונה היא משפחתית, חשמלית חדשה לחלוטין שמתחילה בימים אלה את צעדיה הראשונים באירופה. השנייה הוצגה ב-2020, מציעה מערך היברידי נטען עם מנוע חשמלי נוסף שמשמש כגנרטור, והיתה אמורה להגיע אלינו בסוף אותה שנה. אבל אתם כבר יודעים - קורנה, מחסור בשבבים ומיסוי ישראלי שהשתנה, סגרו את חלון ההזדמנויות עבורנו. כך שאנחנו כרגע עם הפנים למגאן E-טק החשמלית בלבד.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
על אף החישוקים הגדולים, נוחות הנסיעה טובה מאוד/אתר יצרן

אז עם הפנים למכונית והדבר הראשון שתופס אותך זה החישוק. לא פחות מ-20 אינץ'. במשפחתית. זה ענק. ולא רק עבור משפחתית. אני לא חסיד של חישוקים גדולים, בטח כשצריך להחליף צמיג ואז מגלים כמה יקר היופי הזה, אבל היופי הזה פשוט מקסים. הוא גם דוחף את הגלגלים לקצוות, ועוזר להרים את מכסה המנוע כך שלפחות מלפנים נוצר הרושם של כמעט קרוסאובר. רק כמעט, כי חסר למכונית רק כמה סנטימטרים כדי להסתנן לקטגוריית הפנאי. אבל גובה לא באמת חסר ומבפנים מרווח הראש מצוין וזה בלי לשבת נמוך.

סה"כ המראה והממדים הם כשל משפחתית, כשבסיס הגלגלים הוא מהגדולים בסגמנט, כ-269 ס"מ. אבל איכשהו המרווח מאחור לא מאוד גדול. זה של הברכיים לא יותר ממספק, וזה של כפות הרגליים פשוט חסר. נוסע חמישי ימצא מושב רך ונוח, לא דבר אופייני במשפחתית מודרנית, ואפילו רצפה שטוחה לחלוטין, אבל הקונסולה המרכזית שממשיכה לאורך כל שדרת המכונית, חודרת עמוק לתוך המרחב האחורי וגוזלת מקום יקר שממילא חסר. לפחות יש פתח מיזוג.

עוד בוואלה!

כמה תעלה קיה EV6 הזוכה בתואר "מכונית השנה", בישראל?

לכתבה המלאה
רנו מגאן E טק. אתר יצרן
לוח המחוונים הדיגיטלי מציע תצוגות מפורטות ועדיין פשוטות להבנה, גם שאר התא מצטיין בתפעול נוח מאוד/אתר יצרן

מלפנים אין את הבעיה הזו. יש שפע מקום לכל כיוון ומה שיש עוד יותר, זה מראה מאוד מודרני ומתקדם. לא עתידני מאתגר-לתפעול, אלא בדיוק הפוך, מאוד פונקציונלי, נגיש ועדיין סופר-חדשני. זה מתחיל בלוח המחוונים הנאה. כצו האופנה, זה לוח מוקרן עם תצוגות מתחלפות שנראות נהדר ומספקות המון מידע ברור וקריא. במרכז המכונית מולטימדיה אנכית שגם מוטה כלפי הנהג. היא משתלבת מעולה במרחב ובגימור, מבוססת גוגל, ומהקלות לתפעול שאי פעם פגשתי. המסך עצמו ברזולציה גבוהה ומהירות התגובה מעולה. מתחתיה גם כפתורי קיצורי דרך שונים, תא לטעינת סמארטפון ועוד שלל תאים בגדלים שונים לשמירת מיני חפצים. פה ושם השתלבו חלקי פלסטיק פשוטים (בתקרה למשל), אבל סה"כ תא מעוצב למופת, מגומר היטב, נוח לתפעול ולפחות מלפנים גם אוורירי למדי.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
ברוח התקופה, העיצוב אינו סימטרי. זה לא משנה או מפריע, כי המראה מקסים. מסך המולטימדיה מבוסס גוגל, וקל מאד לתפעול/אתר יצרן

האווריריות הזו הושגה בין היתר ע"י העלאת תיבת ההילוכים לעמוד ההגה. כך שמתוך עמוד ההגה בוקעות להן כעת 4 ידיות. אחת להעברת הילוכים, שניה למגבים, שלישית לתפעול מערכת השמע ורביעית לאיתות. זה קצת עמוס, ויכול לבלבל. גם על גלגל ההגה יש המון כפתורים ומיני פקדים. אלה יוצרים עומס ויזואלי, אבל כמו יתר הממשקים, מאוד נוחים לשימוש ונראים מצוין. וכן, הכל נראה מצוין בשחור מבריק, עד שהוא צובר אבק וטביעות אצבעות, ואז זה קצת פחות.

רנו מגאן E טק. יואל שוורץ,
הקונסלה המרכזית בין המושבים הקדמיים, נכנסת עמוק לאחור וגוזלת מקום יקר. לשאר הנוסעים מאחור חסר מקום לכפות הרגליים/יואל שוורץ

רנו מגאן E-טק מבוססת על פלטפורמה חדשה, CMF-EV, שמשותפת גם לניסאן אריאה (שגם צפויה להגיע אלינו), ושונה מפלטפורמת CMF הרגילה שמשמשת את הדגמים עם מנועי הבעירה הפנימית. גם המנוע זהה לזה שיש באריאה, ושונה ממה שיש בזואי - החשמלית הוותיקה של רנו. יש שני מנועים לבחירה, 131 או 218 כ"ס. אני נהגתי בגרסה החזקה, וכצפוי הביצועים מעולים.

זה לא מרגיש כמו 200+ סוסים, בין היתר כי אחרי הירייה החזקה מהמקום, בסביבות 80 קמ"ש אפקט השאיבה פוחת. זה אגב המצב במרבית המכוניות החשמליות ושונה מטסלה למשל, כשהרעיון הוא לספק ביצועים עירוניים זריזים, מבלי "לקרוע" את הסוללה. ועדיין, נתון של 0 ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות הוא נתון נאה ביותר. יש גם כמה מצבי נהיגה, כשהמצב 'הרגוע' בהחלט רגוע ואילו מצב ה'ספורט', פחות ספורטיבי ממה שניתן היה לצפות.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
תא המטען גדול ומציע תא תחתי עבור כבל הטעינה/אתר יצרן

ורגוע בהחלט מחמיא למשפחתית הזו. אפילו עם חישוקי 20 אינץ' ענקיים שכאלה, מגאן מסדרת לעצמה נוחות נסיעה טובה מאוד. חספוס הכביש מורגש כמעט בכל מהירות, אבל עדיין המושבים הנוחים, והמתלים הסופגים מצליחים להעלים את מרב הפגמים ולספק איכות נסיעה טובה מאוד. גם בידוד הרעשים זכה לטיפול מיוחד כשברנו מספרים על חומרים אקוסטיים שמפרידים את הסוללות מרצפת המרכב. התוצאה בפועל היא של מכונית שקטה למדי, כשרק מראות הצד יוצרות רעש רוח נוכח מסביבות 80 קמ"ש, גם אם לא בצורה מפריעה או מתגברת.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
מרכז כובד נמוך, שלדה מוצלחת ובולמים מכוילים היטב מאפשרים לה להתנהג למופת בכביש המפותל/אתר יצרן

כשדוחקים את מגאן E-טק לפינה, מגלים יכולות מאוד גבוהות. זה פחות בגלל ההגה שגם במצב ספורט קל מידי ולא מספיק מתקשר, ויותר בגלל השלדה המוצלחת, המתלים המרוסנים, הצמיגים הדביקים וכמו בלא מעט מכוניות חשמליות גם בגלל מרכז הכובד הנמוך. במצבים האלה גם מגלים שהבלמים נושכים חזק אבל פעולתם לא מספיק ליניארית. מעניין שדווקא בנסיעה המנהלתית רגועה ואיטית, קשה יותר לשלוט במינון עוצמת הלחיצה והבלימה פחות מעודנת.

קשה לבחון צריכת אנרגיה בתנאי השקה. אבל עפ"י עדות מחשב הדרך הצריכה עמדה על 16.7 קילוואט שעה. עם סוללות בעלות קיבולת של 60 קילוואט שעה נוצר טווח אמיתי של 359 ק"מ. רנו גם מציעה את המכונית עם סוללות 40 קוט"ש וטווח מופחת, אבל אופציה זו לא תוצע בישראל.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
מגאן E-טק מגיעה עם מטרה ברורה: להנגיש את המכונית החשמלית לסגמנט המשפחתיות/אתר יצרן

כשחושבים על זה, רנו היתה שם לפני כולם. לפני כולם עם המכונית החשמלית - עם פלואנס החשמלית של מיזם בטר פלייס ושי אגסי ב-2012. נכון שהתוכניות לא התרוממו כמתוכנן, אבל רנו המשיכה באותו כיוון ועוד באותה שנה הצטרפו קנגו חשמלית וזואי חשמלית. מאז ועד לפני כשנתיים זואי (וגם ניסאן ליף) הן היו המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר באירופה. רנו הצליחה לפרוץ ולברוח קדימה, כשתעשייה שלמה על עקבותיה. אבל עם השנים משהו ברנו נעצר, בין היתר בגלל שהראש שלה קרלוס גוהן נקלע למשבר ב-2018, וקשה לקבל החלטות גורליות כשהראש נמצא במקום אחר.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
4 ידיות שונות ממוט ההגה, שלוש מימין וזו של האיתות משמאל/אתר יצרן

זה לקח לתעשייה בערך עשור להדביק את הפער, אבל כשזה קרה התעשיה המשיכה בצעד גדול לפנים. מגאן E-טק הזו לא לוקחת את האקסטרה צעד או משהו בסגנון, ובעיקר מיישרת קו מתוך מטרה אחרת - לשמור על מחיר נגיש בסגמנט בהתהוות. סגמנט משפחתיות חשמליות.

השיווק באירופה החל ממש לאחרונה (צרפת, גרמניה ואיטליה), ואלינו היא צפויה להגיע ברבעון השלישי של השנה. כאן היא תמצא 3 מתחרות חשמליות עיקריות (בינתיים): ג'ילי ג'יאומטרי C, סיטרואן C4 ובמידה מסוימת גם את קיה נירו שמציע ממדים טיפה יותר גדולים. טווח המחירים של אלה רחב, מ-135-185 אלף שקלים, ומחיר מגאן E-טק טרם נקבע. אבל אנשי היבואנית מאוד אופטימיים ומבטיחים שגם בישראל המחיר יהיה תחרותי.

רנו מגאן E טק. אתר יצרן
עדיין עם השם הוותיק, אבל בהגשה שונה לחלוטין/אתר יצרן

על הצד הטכני: רנו מגאן E-טק

מנוע, הנעה: חשמלי, קדמית
מצבר: לתיום-יון 60 קילוואט/שעה
הספק (כ"ס): 218
מומנט (קג"מ): 30.6
תיבת הילוכים: יחס העברה ישיר (הילוך אחד)

מידות:
אורך (ס"מ):
420.0
רוחב (ס"מ): 176.8
גובה (ס"מ): 150.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 268.5
תא מטען (ליטרים): 440
משקל (ק"ג): 1,636
צמיגים: 215/55/20

ביצועים:
תאוצה 0-100:
7.4 שניות
מהירות מרבית: 160 קמ"ש (מוגבל)
טווח מוצהר (ק"מ): 450

מתחרות:
ג'ילי ג'יאומטרי C, סיטרואן C4, קיה נירו

מחיר:
טרם נקבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully