וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס RX עשה את המיליונים שלו ועדיין רעב

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:16

אחרי שנים של נאמנות למנוע ה-V6, גם בלקסוס מבינים שהזמנים משתנים. הדור החדש של לקסוס RX מוריד צילינדרים ומוסיף חשמל. אצלנו? בתחילת 2023

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
חצי חשמלי, חצי גריל/אתר יצרן

כשלקסוס הוציאה את ה-RX ב-1998 זה היה הימור בטוח. העולם, בהובלת ארצות הברית התחיל אז להסתער על כל דבר גבוה שהוצמד לו הכינוי SUV, ויחד עם המוניטין של לקסוס שנבנה בכמעט עשור לקיומה - זה כל מה שהיה צריך כדי להפוך אותו למכונת מזומנים שלא הפסיקה לצלצל במשך 4 דורות ו-3.5 מיליון יחידות.

לצלצל, אבל בעיקר באמריקה. הכניסה של לקסוס לאירופה בכלל ועם ה-RX בפרט הייתה הרבה פחות מרשימה, למרות שגם בהנעה ההיברידית הוא היה מחלוצי הקטגוריה, אבל אז במחצית השנייה של שנות ה-2000, אירופה עדיין הייתה מאוהבת בדיזל. אבל בדור הנוכחי יש לו שני כלים שדווקא יכולים לשנות את המצב.

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
יותר מסכים, פחות כפתורים/אתר יצרן

העיצוב החיצוני הוא שילוב של סממנים מהדור הקודם, כמו הקורה האחורית ושפת העיצוב העכשווית של לקסוס, זו שכבר ראינו ב-NX. ובתא הנוסעים לקסוס מאמצת את עניין המסכים החכמים שמשלבים תפעול במגע לצד חוגות פיזיות במקום שלל הכפתורים ומשטח המגע הישן שעשה חשק לנפץ אותו עם פטיש.

את המערך ראינו בגדול כבר ב-NX, אהבנו אותו מאוד שם וב-RX המצב לא נראה שונה. הגודל הוא 14 אינץ' וגם פה הוא מוטה מעט כלפי הנהג גם פה עם תאימות לאנדרואיד ואפל. המראה המרכזית היא למעשה מסך שמציג את התמונה של מצלמה אחורית בחלק העליון של הרכב. הרומן עם יצרנית מערכות השמע מארק לוינסון ממשיך גם פה ועם 21 רמקולים.

מפרט הבטיחות כולל שורת שיפורים ליכולות של התכונות הקיימות במכוניות העדכניות של היצרנית. התרעה על הולכי רגל בפנייה בצומת כולל היגוי אקטיבי כדי להימנע מפגיעה, בקרת שיוט אדפטיבית פחות עצבנית במקרה של כניסת רכב לנתיב, זיהוי התמרורים לא מוגבל רק לשלטי מהירות וכולל גם שלטי אזהרה ועצור.

עוד בוואלה!

לקסוס ES: בלי טריקים בלי שטיקים

לכתבה המלאה
לקסוס RX החדש. אתר יצרן
עוד 6 ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

הדור החדש באורך 489 ס"מ, ללא שינוי מהדור היוצא. הרוחב צמח ב-2.5 ס"מ ל-192 ס"מ והגובה קוצץ בס"מ בודד ועומד על 171 ס"מ. לבסיס הגלגלים נוספו 6 ס"מ ל-285 ס"מ.

עם שימוש בפלטפורמת GA-K של לקסוס, מתלה אחורי רב חיבורי, מרכז כובד נמוך יותר והכיוון הכללי בו הולכת לקסוס בדור החדש, ה-RX אמור להציע מנהגי כביש פחות אמריקנים ולכוון למקום דינאמי יותר, אולי זה מה שיעזור לו לקלוע יותר לטעם האירופי.

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
קצת RX הקודם, קצת מה-NX הנוכחי/אתר יצרן

בחטיבת המנועים, ה-RX מוותר על תצורת המנוע שליוותה אותו מתחילת דרכו - אין יותר V6, השם נותר 350, אבל במקומו מגיע מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטרים ובהספק 278 כ"ס ועם הנעה כפולה (כמו בכל הגרסאות). תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בת 8 יחסי העברה ובגרסה זו התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.1 שניות.

הגרסה ההיברידת ה-350h עם מנוע בנזין 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי בהספק משותף של 245 כ"ס, כאן התיבה רציפה למרבה הצער, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות.

גרסת הפלאג אין ה-450h+ עושה שימוש במנוע ה-2.5 ליטרים של גרסת הבנזין ועם מנוע חשמלי מגיעה ל-306 סוסים ואם הסידור הזה נשמע לכם מוכר, אז כן, כמו בראב4 פלאג אין. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7 שניות. סוללת 18.1 קוט"ש אמורה להסיע אותו לטווח חשמלי של 65 ק"מ.

הגרסה החזקה ביותר היא ה-500h ההיברידית, גם כאן, כמו ב-350h עם מנוע ה-2.4 ליטרים ויחידה חשמלית, רק שכאן ההספק הוא 371 כ"ס ותיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש מסתיימת תוך 6 שניות.

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
יחידות התאורה מחוברות בפס לד מאחור/אתר יצרן

ובינתיים בישראל, אפשר להזמין את החשמלית של לקסוס

עד שה-RX החדש יגיע לישראל בתחילת 2023, אם מאוד דחוף לכם להזמין לקסוס וזה דווקא הכיוון החשמלי שמדבר אליכם. היבואנית הודיעה היום על פתיחת רשימת ההמתנה ל-RZ450e החשמלית הייעודית הראשונה של לקסוס, המבוססת על הטויוטה bZ4X.

הרכב עצמו לא בישראל עדיין ויגיע רק בעוד כחצי שנה, אבל אצל היבואנית משוכנעים שאת 2022 הם יסגרו עם לפחות 300 יחידות שלו. עוד על ה-RZ ופיצ'ר אחד מאוד מעניין שעשוי גם להגיע איתו לישראל אתם יכולים לקרוא בידיעת החשיפה שלו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully