וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס RZ450e: עוד השנה בישראל

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 15:07

אחרי שכמעט כל המתחרות שלה נכנסו למשחק, לקסוס מציגה את הנציג שלה לשוק הקרוסאוברים החשמליים, כאשר הוא מתבסס על פלטפורמת החשמל של טויוטה

לקסוס RZ450e. אתר יצרן
לקסוס RZ גם עם חזית אטומה שומר על מראה גריל שעון החול/אתר יצרן

אחרי ישיבה ארוכה מאוד על הגדר, לקסוס, כמו חברת האם טויוטה, נכנסת לעולם החשמל עם דגם ייעודי ראשון. עד כה שיווקה החברה את ה-UX הקטן בגרסה חשמלית, אך זהו הדגם הראשון שלה הנבנה על פלטפורמה חשמלית שתוכננה לכך מראשיתה כאשר הבסיס לדגם משותף לו ולטויוטה BZ4X שהוצג לפני מספר חודשים.

כמו אחיו לפלטפורמה, בלקסוס הלכו על עיצוב חד עם צללית ה"קופה" האופנתית, בולט במיוחד בהיעדרו הוא גריל "שעון החול" הגדול המאפיין את דגמי היצרנית. כאן הוא נמצא באזכור כללי של קווי המתאר שיוצרת החזית.

מבחינת מימדים, עם 481 ס"מ לאורך, 190 ס"מ לרוחב, הוא מעט יותר גדול מה-NX הנוכחי, 164 ס"מ לגובה הם 2.5 ס"מ פחות ממנו. לעומת זאת בסיס הגלגלים יוצא נשכר מהשימוש בפלטפורמה החשמלית ועומד על 285 ס"מ, אלו 16 ס"מ משמעותיים מאוד יותר מאשר ה-NX.

לקסוס RZ450e. אתר יצרן
עיצוב ממוקד נהג בתא הנוסעים/אתר יצרן

אם בעבר סביבת הנהג בלקסוס הייתה לא מהמרשימות בקבוצתה, ה-NX הנוכחי היה המפגש הראשון עם שינוי כיוון משמעותי בתחום הזה וה-RZ לפחות על פי התמונות ממשיך את המגמה החיובית. הקונסולה המרכזית שמופנית אל הנהג, מסך המגע הגדול לצד כפתורים פיזיים לפונקציות המרכזיות, חוגה לניווט בין התפריטים וגם הפעלה קולית.

לקסוס תציע כאופציה גם הגה במבנה YOKE, כזה שתחתיתו שטוחה והוא אינו כולל חלק עליון בדומה להגאי מטוסים. על הבעייתיות ההנדסית הבסיסית של הגאים כאלו, שאינם מאפשרים תנועת ידיים רציפה על ההגה, אומרת טויוטה שהיא מתגברת באמצעות מערכת ההיגוי האלקטרונית שלה, המאפשר הגעה מנעילה לנעילה ב-150 מעלות, כלומר ללא צורך בהצלבת ידיים או שינוי התנוחה שלהן. אולם המשוכה הטכנית עשויה להתגלות כפחות קשה מזו הרגולטורית, כמו שטסלה למדה כאשר הציגה את אופציית ה-YOKE במודל S החדשה.

עוד בוואלה!

המכוניות ששינו את העולם - כשלקסוס הדהימה את כולם

לכתבה המלאה
לקסוס RZ450e. אתר יצרן
ה-YOKE האופציונלי, האם גם לקסוס נסחפה לטרנד?/אתר יצרן

עוד מאפיינים שלקסוס מתגאה בהם בתא הנוסעים כוללים מערכת ביטול רעשים אקטיבית העושה שימוש ברמקולים של המכונית וגג פנורמי שהופך לאטום עם בחירת הנהג, גם פה, פתרון דומה למה שמציעה ב.מ.וו ב-iX.

מערכות הבטיחות כוללות בין השאר זיהוי רכב ב"שטח מת" כולל מניעת פתיחת דלת עם איתור רכב שעשוי לסכן את הנוסעים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית ותיקון סטייה מנתיב, שלושת אלו זכו לטווח זיהוי משופר שיאפשרו עקרונית (בתלוי בחוקי הנהיגה) נסיעה ללא ידיים בתנאים של פקקי תנועה או מהירות נמוכה.

לקסוס RZ450e. אתר יצרן
משקוף לאטום בלחיצת כפתור/אתר יצרן

מבחינת הנעה, לקסוס עושה שימוש ביחידת מנוע-תיבת העברה-בקרה אחודים ש"ארוזים" במכלול אחד משותף. זהו פתרון שגם ב.מ.וו נוקטת בו בדור הנוכחי של מערכות ההנעה החשמלית שלה, כמו במקרה של ה-iX. היתרון של הפתרון הזה הוא חיסכון במקום, משקל ומינימום של אובדן כוח בדרך לגלגלים.

ל-RZ450e ישנם שני מנועים חשמליים, הקדמי עם 201 כ"ס והאחורי עם 107 כ"ס החוברים להספק משותף של 308 כ"ס ו-44.4 קג"מ. השילוב הזה גם אומר שההנעה היא כפולה, וכאן נשלטת על ידי מה שלקסוס מכנה DIRECT4 מערכת שמחלקת את המומנט בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בתוך אלפית השנייה, המערכת המהירה ביותר בתעשייה לדבריהם.

הביצועים עומדים על 5.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-160 קמ"ש מירביים.

לקסוס RZ450e. אתר יצרן
מכוונים לטווח של "מעל 400 ק"מ" נתונים מדויקים טרם פורסמו/אתר יצרן

על אספקת האנרגיה אחראית סוללה בגודל 71.4 קוט"ש בתחתית הרכב שגם מהווה חלק משלדת המכונית. הטווח המוצהר של המכונית עומד על "מעל ל-400 ק"מ" מבלי לפרט את המספר המדויק. הן הטווח והן השם שלו - 450e שבדרך כלל מוצמד לגרסאות החזקות יותר של היצרן מרמזים כי בעתיד יוצגו גם גרסאות מתונות יותר בהספק, אבל שייתכן מאוד שיציגו טווח גבוה יותר. כרגע, הוא מיישר קו עם המתחרים הרלוונטיים אליו בגרסה זו, בין אם מדובר באודי Q4 ETRON, וולוו C40, ג'נסיס GV60 ואחרים. בשלב זה גם לא מסרה היצרנית מידע אודות מהירות ויכולות הטעינה של הסוללה.

כמו בטויוטה BZ4X, גם לקסוס מתחייבת על עמידות סוללה שתשמר 90% מיכולותיה גם בחלוף 10 שנים מעלייתה לכביש.

לקסוס RZ450e. אתר יצרן
גם הוא בעיצוב "קופה"/אתר יצרן

לדברי היבואנית הלקסוס RZ אמור להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2022, כך שבדומה למצבו בשאר העולם, עד ההגעה שלו לאולמות התצוגה, עשוי הדגם הזה ולקסוס בכלל למצוא את עצמה מנסה להידחק לסגמנט שכבר עכשיו מסומן כזירה צפופה מאוד של מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully