וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס ES: בלי טריקים בלי שטיקים

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 10:22

מכונית הסאלון של לקסוס עברה ריענון אמצע חיים, במסגרתו טופלו היטב כמה מהנקודות הבעייתיות שליוו את הדגם בעבר. אבל היא בעיקר מכוונת ללב המיינסטרים של הלקוחות שלה

מבחן דרך: לקסוס ES. רמי גלבוע
מתיחת הפנים החיצונית מתונה מאוד/רמי גלבוע

לדעת מי הלקוחות שלך, מה הם מחפשים ומה הם רוצים - זה רוב העבודה ובלקסוס לקחו את הסיפור של לפצח את הקליינטורה שלהם לרמה אחרת. והם עשו ועושים את זה הכי טוב עם שלושה דגמים שלהם - ה-LS, ה-RX וה-ES - לא פלא שאלו גם שלושה מהוותיקים ביותר בהיצע של היצרנית הזו מלווים אותה כבר שנים בשלל הגלגולים שלהם. לא רק מלווים, אלא גם אלו שמהווים חלק ניכר בעוגת המכירות של דגמי היצרנית, במקרה של ה-ES זו גם הוכחה שכאשר המותג חזק מספיק, גם מכונית בעלת תדמית עממית כמו טויוטה קאמרי יכולה להימכר תחת המותג הזה ולהימכר יפה.

מבחן דרך: לקסוס ES. רמי גלבוע
מכונית סאלון גדולה עם המון נוכחות, אבל לא מנקרת עיניים/רמי גלבוע

השינויים בעיצוב החיצוני מתונים מאוד, היא עדיין מזוהה מייד כלקסוס. שינויים בפנסים, בגריל וזו בסופו של דבר עדיין סדאן-סאלון גדולה מאוד עם שמץ של מאמץ להיראות ספורטיבית.

השינויים הגדולים נמצאים בתא הנוסעים, שינויים - לא מהפכות וזו סמנטיקה חשובה - הלקוחות של לקסוס, בטח אלו של ה-ES לא אוהבים מהפכות. אבל אלו שינויים גדולים וחשובים והראשון בהם הוא הטמעת מסך מגע גדול של 12.3 אינץ' שמאפשר קישוריות לאנדרואיד ואפל שחשובה כי מערכת ההפעלה הבסיסית בעלת מראה מיושן ובעיקר דומה מדי לזה של טויוטה. והוא בעיקר מאפשר שלא להשתמש במשטח המגע הבעייתי של לקסוס. לשמאלו יש שעון אנלוגי שאמור להקרין יוקרה, אבל מיותר יותר מזיקוקים באור יום. תא הנוסעים פשוט מאוד להבנה, תפעול ותפקוד - יש פה בערך כפתור לכל פונקציה, בלי כל מיני התחכמויות. לא מופע וזואלי מרהיב - אלא יעיל ותכליתי.

כל זה עטוף בחומרים ברמת איכות ורמת הרכבה מצוינות ומוקפדות עד ירידה לפרטים הקטנים ביותר מהתפירה במושבים (מחוממים, מאווררים ומחושמלים), הריקוע של הרמקולים בדלתות (מערכת של Mark Levinson ויש אפילו נגן דיסקים!) ועד התחושה הקפיצית בכפתור הכיוון של ההגה. דווקא על רקע כל היכולות האלו, היה מעט מאכזב למצוא מצלמת רוורס פחות איכותית מהמצופה במכונית כזו.

עוד בוואלה!

המכוניות ששינו את העולם - פרק 7

לכתבה המלאה
מבחן דרך: לקסוס ES. קינן כהן
איכות החומרים מצוינת, המראה הפשוט מסתיר הנדסת אנוש יעילה מאוד/קינן כהן

המרווח מלפנים ומאחור מצוין ומתחבר לנוחות מושבים יוצאת מן הכלל. יכולת הכיוונון הפרטנית שלהם מאפשרת מציאת תנוחת נהיגה מצוינת והמבנה שלהם מאזן מעולה בין תמיכה בגוף לנוחות, גם אחרי שעות ומאות קילומטרים אפשר לצאת מהם בלי ציוץ של תלונה. הדברים אמורים גם לגבי מי שבוחר לנסוע מאחור להוציא כיפוף מעט מוגזם בכניסה לרכב בשל הקורה האחורית.

נוחות המושבים מתחברת לנוחות נסיעה כללית נהדרת. היא נובעת מעבודת ספיגה-שיכוך-ריסון מצוינת של הבולמים ולא פחות מכך מבידוד רעשים מעולה שיש למכונית הזו. גם מהבחינה הזו, איטום ובידוד תא הנוסעים מרוב מוחלט של תחלואי הסלילה והכבישים הופך אותה לכזו שקל ונעים לכסות בה מאות רבות של קילומטרים.

מבחן דרך: לקסוס ES. קינן כהן
מרווח מעולה גם ליושבים מאחור/קינן כהן

מבחינת הנעה והנאה אין ממש שינויים גדולים. יש כאן אותו מנוע 2.5 ליטרים בנזין מתוגבר במנוע חשמלי שמניעים את הגלגלים הקדמיים עם 218 כ"ס. הביצועים נמצאים בצד המתון של המתרס, 8.9 שניות ו-180 קמ"ש מירביים לא גורמים ללב של אף אחד לדהור בקצב מדאיג - שזה גם חשוב במקרה של הלקוחות שלה. השילוב בין ההנעה החשמלית למנוע הבנזין חלקה, הטעינה הרגנרטיבית יעילה ואפילו תחושת דוושת הבלם כבר לא דו-שלבית ומלאכותית מדי.

היא גם לא תריץ אף אחד לחפש הרפתקאות בכבישים המפותלים. רמת האחיזה גבוהה, ופלטפורמת TNGA יודעת גם להתמודד עם עיקולים לא רע, אבל שאף אחד לא יצפה פה לכיף. המנוע לניארי יותר מאשר לפני מתיחת הפנים אבל ההגה עדיין נטול משוב וקל באופן מלאכותי. אין דבר שאומר פחות יוקרה מאשר תיבה רציפה וכאן על האופי הנוראי שלה נוסף תפקוד איטי שמבטיח דבר אחד - הכוח שביקשת יגיע תמיד, אבל תמיד, חצי שנייה אחרי שרצית אותו.

מה שכן, בצריכת הדלק היא הייתה לא פחות ממדהימה - 15.6 ק"מ לליטר גם אחרי נהיגה מתעללת באופן מובהק.

מבחן דרך: לקסוס ES. קינן כהן
אצלה להיות סולידית זו מחמאה/קינן כהן

לקסוס ES התחדשה, אבל נותרה כשהייתה וזה נאמר כמחמאה גדולה למכונית הזו. כי למרות שהיא נעדרת את הרעש והצלצולים שאנחנו נוטים לצפות לראות במכוניות יוקרה כמו מערכות מולטימדיה ומערכי שליטה חלליים ומתקדמים, ביצועים מדהימים או התנהגות כביש מושחזת - את מה שהיא אמורה לעשות עבור הלקוחות הסולידיים שלה היא עושה יותר טוב מהאחרות.

במחיר שמתחיל ב-295 אלף שקלים לרמת הגימור "קיושו", עבור ב-325 אלף שקלים ל"הדורי" ועד 350 אלף שקלים לרמת הגימור "טאקומי" הנבחנת, היא מציעה את עולמות הגודל והרושם של מכוניות הסאלון האירופיות במחיר של מכוניות הסדאן הקומפקטיות שלהן - מה שמשאיר אותה כעסקה מצוינת של אבזור ורכב לשקל למי שמחפש מכונית שמצטיינת בסולידיות שלה, לא מרגשת להפליא ובהחלט מעולה בלהיות יעילה.

מבחן דרך: לקסוס ES. רמי גלבוע
נשענת על טויוטה קאמרי, רק עם שדרוג בכל היבט/רמי גלבוע

על הצד הטכני: לקסוס ES "טאקומי"

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, קדמית
נפח (סמ"ק): 2,487
הספק/סל"ד (כ"ס): 218 (משולב)
מומנט/סל"ד (קג"מ): חסר נתון
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ):
498
רוחב (ס"מ): 187
גובה (ס"מ): 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 287
תא מטען (ליטרים): 454

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.9 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 15.6 ק"מ לליטר

מתחרות:
בסגמנט: וולוו S90, ג'נסיס G80, ב.מ.וו סדרה 5, אודי A6. במחיר: ג'נסיס G70, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו S60

מחיר:
350 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully