וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פרואייס סיטי: 7 מושבים בפחות כסף

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 16:10

מצוקת האספקה של כלי רכב בעלי 7 מושבים מוציאה מיבואניות הרכב יצירתיות וכך מגיעים לאולמות התצוגה מכוניות שבעבר לא הכרנו כמובילות נוסעים אבל גויסו בצו 8 לצורך מילוי השורות. טויוטה פרואייס סיטי הוא אחד מהם

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
אם הוא מוכר לכם מאיפה שהוא, שימו את הסמל של סיטרואן מלפנים/קינן כהן

מחיר: 173 אלף שקלים
ציון: 6/10

אהבנו: מרווח בשורה שנייה ושלישית, נוחות נסיעה, תאי אחסון
לא אהבנו: איכות חומרים פשוטה, אבזור צנוע, ביצועים חלשים, צריכת דלק גבוהה

נכון להיום, מכונית חדשה עם 7 מושבים הפכה לעסק יקר מאוד. הסתלקותם של מובילי הנוסעים הקטנים כמו קיה קארנס, טיוטה פריוס פלוס/וורסו, סיטרואן ספייסטורר ואחרים מהזירה חוברת לעלייה התלולה במחירים של הקרוסאוברים כמו מיצובישי אאוטלנדר, פולקסווגן טיגואן אולספייס או סקודה קודיאק לצד מלאים מדולדלים הביאה לכך שגם מי שמוכן לשלם יתקשה למצוא היום מכונית עם 7 מושבים.

אבל בעולם הרכב אין ואקום, והיכן שיצרניות מתקשות למלא את השורות בדגמים, להציע אותם במחירים נגישים או לצבור כמות שתענה לביקוש בשטחי האחסנה - נכנסים דגמים חדשים למשחק, כאלו שבזמני שגרה לא בטוח שהיו מוצאים את מקומם בשוק.

טויוטה פרואייס סיטי בגרסת ה-7 מושבים הוא אחד מהם. סיבוב מקומי ראשון בו עונה על כמה מהשאלות החשובות יותר.

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
תצורת המרכב הארוכה יותר מאפשרת הוספת שורה שלישית/קינן כהן

עיצוב: אם הפרואייס סיטי נראה לכם מוכר מאיפה שהוא, אתם לא מתבלבלים, אתם כבר ראיתם אותו בעבר רק שהיה לו סמל של סיטרואן מלפנים והכיתוב ברלינגו מאחור, יכול להיות שראיתם אותו גם עם הברק של אופל והכיתוב "קומבו" מאחור. הסיבה היא שהשלישייה הזו היא למעשה עוד מיזם משותף של קונצרן סטלנטיס רב המותגים ובהם גם פיג'ו-סיטרואן, עם טויוטה היפנית. במקרה הזה מדובר בשיתוף פעולה נוסף של היפנים עם הצרפתים מדובר במכונית שהיא הרבה יותר צרפתית מאשר יפנית או גרמנית, שכן המכלולים המכאניים והאלקטרוניקה כולם מגיעים מהצלע הסיטרואנית של הסיפור. בהמשך תגיע אלינו גם גרסת פיאט לדגם, הדובלו החדש.
אצל כולן נמצא מתחת לרצפה ההלחם בין פלטפורמת המכוניות הפרטיות של פיג'ו, סיטרואן ואופל מלפנים עם החלק האחורי של ה-RG5 - שממשיכה מהברלינגו דור קודם.

תא נוסעים: כבר במבט ראשון לא קשה לראות את השורשים שלו. לחיוב: המון תאי אחסון מכל סוג, גודל וכמות. תאי כפפות, מדף עליון, תא מאחורי לוח המחוונים, מאחורי מסך המולטימדיה, שניים פתוחים תחת הקונסולה ועוד אחד ליד מחזיקי הכוסות (הנמוכים מדי). לשלילה: איכות החומרים פה היא כשל רכב עבודה, מי שמצפה למשהו נעים למגע למרות הסכום הלא נמוך עשוי להתאכזב. תנוחת הנהיגה גבוהה וקל מאוד להשיג תצפית מצוינת החוצה, הגובה שלו מקל גם על הכניסה והיציאה ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
הרבה תאי אחסון מפוזרים בתא, מול, לצד, מעל ומתחת לסביבת הנהג/קינן כהן

למעט אותו מיקום מחזיקי כוסות ומסך מולטימדיה בוהק מדי בנהיגה בלילה (גם במצב המוחשך), הנדסת האנוש של התא פה טובה למדי. מזגן מכאני עם פקדים פיזיים פשוטים לשימוש, כפתורי מולטימדיה גדולים, מסך 3.5 אינץ' בסיסי אבל אינפורמטיבי בלוח המחוונים - שוב, כל עוד זוכרים שמדובר בטנדרון שמעמיס 7 נוסעים על הדרך זה משהו שאפשר לחיות איתו.

שורת המושבים השנייה ממשיכה עם אותו שילוב בין מרווח מצוין לרגליים ולראש מחד ופשטות חומרים מהצד השני. הרוחב של הסיטי מאפשר לו למקם שלושה מושבים של ממש לרוחב התא, בונוס של ממש למי שצריכים להתקין שני מושבי בטיחות ולהושיב מתבגר בין השניים למשל. גם מאחור שני המושבים הם בגודל מלא ומציעים הרבה מרווח, תוצאה של המבנה הרבוע והרחב של מכונית מסחרית. מצד שני, ליושבים בהם תנאי השירות נמוכים עוד יותר, כמו למשל גב מושבי השורה השנייה שעשוי ממתכת וישיבה ממש מעל הגלגלים האחוריים, תוך ספיגה יסודית של כל מהמורה. קיפול המושבים מהיר, קל, נוח ונעשה גם ביד אחת.

תא מטען: גם בשימוש בכל המושבים נשאר פה יותר מקום למטען מאשר בקרוסאוברים וג'יפוני 7 מושבים. העובדה שאלו מושבים נפרדים מאפשרת להיות יצירתיים עם ההעמסה תוך ניצול המרווח ביניהם.

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
שלושה מושבים נפרדים בשורה השנייה, מיתרונות הפלטפורמה המסחרית/קינן כהן

אבזור: האבזור של הפרואייס סיטי בסיסי, מערכת המולטימדיה בגודל 8 אינץ', עם שיקוף אנדרואיד ואפל, שקע 12V בשורה השלישית, חלונות הצד לא נפתחים במלואם, באופן מפתיע לטנדרון יש בקרת שיוט רגילה ומנופי שליטה על ההילוכים מההגה. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי שלטי מהירות.

ביצועים: מתחת למכסה המנוע שלו יש את מנוע הבנזין המוכר של פיג'ו, סיטרואן ואופל - 1.2 ליטרים, טורבו, 3 צילינדרים עם 131 סוסים ו-23.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה. כבר בתחילת התנועה די ברור שהמנוע הזה, עם התיבה הזו הם מנקודות התורפה של הדגם. פגשנו בשילוב הזה גם באופל קומבו, אבל אחרי שנוסעים בגרסאות הדיזל של המכוניות האלו קשה להבין למה לקחת אותן עם מנועי בנזין (במקרה של הפרואייס 7 מושבים אין ברירה - הוא מוצע רק עם מנוע בנזין). תיבת ההילוכים עושה מה שהיא יכולה כדי לחלץ מהמנוע ו-131 הסוסים שלו את המיטב, אבל גם כאשר נוהגים בה בעדינות העברות ההילוכים בשלושת יחסי ההעברה הראשונים לא נעימות. תחת עומס כמו יציאה מתחנת דלק והשתלבות בכביש מהיר זה כבר לא נעים בכלל.

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
גישה נוחה לאחור, גם שם, שני מושבים מלאים/קינן כהן

צריכת דלק: מנוע הבנזין הקטן התגלה כצמא מאוד כאשר נדרש לעבוד באופן שהוא מעבר לקצב מנהלתי. התוצאה הייתה צריכת דלק שנעה בין 10.5 ל-12 ק"מ לליטר. שוב, ייתכן מאוד שהאשמה היא גם בהתקן הגגון הבעייתי שאיתו הגיעה מכונית המבחן.

נוחות והתנהגות: הישיבה הגבוהה, החלונות הנדיבים וכושר תמרון טוב הופכים את הסיטי לקל לשימוש בתנועה עירונית וגם ביציאה מהעיר הוא שומר על מנהגי כביש טובים מאוד, למעשה טובים באופן מפתיע לטנדרון. חוץ מאלו מי שמרשימה מאוד היא נוחות הנסיעה. בכל הקשור לבליעת מהמורות, גלי אספלט ושברים השילוב של כיול בולמים טוב בבסיסו וצמיגים בחתך 60 על חישוק 16 אינץ' צנוע עושים עבודה טובה מאוד בשיפור הנוחות. מי שפחות הרשימו הם בידוד הרעשים, חלק מהם נבעו מהשריקות שייצרו פסי הגגון האופציונליים שהותקנו במכונית המבחן (והזיקו גם לצריכת הדלק, כאמור), חלק נבעו מכך שמעבר לבידוד הבסיסי יותר בטנדרון, כל חלל תא הנוסעים הופך לתיבת תהודה אחת גדולה.

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים/קינן כהן
טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים/קינן כהן

השורה התחתונה: כל מכונית, ולא משנה אם מדובר במכונית פאר, רכב שטח קשוח, מכונית ספורט או משפחתית נמדדת בסופו של דבר בשאלה הפשוטה של האם היא עושה את מה שהיא תוכננה לעשות. וכאשר מסתכלים על הטיוטה פרואייס סיטי בתצורת 7 המושבים קשה אפילו לשים את האצבע במדויק על מה היא תוכננה לעשות. כלומר, בתצורת 7 מושבים הוא לא טנדרון העמסת סחורה קלאסי, ובתור טנדרון הוא גם לא רכב נוסעים לכתחילה, עם מנוע בנזין די צמא גם ברור שלא בו נבחר כדי לכסות אלפי קילומטרים מסחריים בחודש או לעשות בו שימוש בתור מונית גדולה.

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
רבוע, תכליתי, לא באנו לתחרות יופי פה/קינן כהן

ויש גם את המחיר, ב-173 אלף שקלים הוא אמנם זול יותר מכלים כמו מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק שכבר מתחילים ב-190 אלף שקלים, אבל גם פערי הטיב בין כלי הרכב האלו גדולים מאוד. אבל כאשר בשוק מסתובב פתרון כמו צ'רי טיגו 8 שמתחיל ב-168 אלף שקלים לגרסה חזקה, גדולה, נעימה יותר לנסיעה מהפרואייס ומסתיים ב-180 אלף שקלים לגרסה המאובזרת מאוד. אפילו מול התחרות הישירה היחידה שלו, התאום שלו לבית אופל הקומבו שיקר ממנו ב-3,000 שקלים הוא מחסיר אבזור כמו הנעה ללא מפתח, ציפוי עור להגה ועוד.

מה שמוביל לשורה התחתונה, הפרואייס הוא פתרון מאוד ממוקד ללקוחות מאוד מסוימים, כאלו שרק רוצים רכב 7 מושבים גם למבוגרים בזול לעומת מיניוואנים בגודל מלא או למי שזקוק לרכב מסחרי בעל נפח העמסה גדול במהלך השבוע, שבו הוא לא עושה מרחקים גדולים ובכל זאת צריך פתרון של 7 מושבים בסופי השבוע. לכל חלופה אחרת, יש בשוק לא מעט פתרונות טובים יותר הן כטנדרון והן כרכב 7 מושבים.

טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים. קינן כהן
פרואייס סיטי הוא בעיקר רכב שלא ברור מה הפתרון שלו ולמי הוא מיועד/קינן כהן

על הצד הטכני: טויוטה פרואייס סיטי 7 מושבים

מנוע, הנעה: 1,199 סמ"ק, 3 צילינדרים, טורבו, בנזין, קדמית
הספק/מומנט: 131, 23.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מטר): 4.8
רוחב (מטר): 1.8
גובה (מטר): 1.9
בסיס גלגלים (מטר): 3
תא מטען (ליטרים): 209-322 עם 7 מושבים בשימוש

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות): 12.3
מהירות מירבית (קמ"ש): 200
צריכת דלק (יצרן): 14.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10.5 ק"מ לליטר

אבזור בולט:
לא הצד החזק שלו. שני המושבים המרכיבים את השורה השלישית מתפרקים ונשלפים לטובת כשור נשיאת המטען.

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 4 מ-5 כוכבים (2018)

בטיחות אקטיבית:
בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי שלטי מהירות

זיהום אוויר:
דירוג 13 מ-15

אחריות:
3 שנים, או 100 אלף ק"מ

מתחרים:
אופל קומבו לייף 7 מושבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully