וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס RX החדש בישראל: עושה שריר ומחיר

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 14:21

הדור החדש של לקסוס RX החל היום להימכר בישראל בשלוש גרסאות הנעה. היברידית בסיסית והיברידית שרירית וכן גרסת פלאג אין. אלו כל המחירים המפתיעים והפרטים

לקסוס RX ההיסטוריה/יצרן

יבואנית לקסוס לישראל החלה היום בשיווק הדור החדש והחמישי במספר של ה-RX, ראשון הקרוסאוברים ההיברידיים ומי שמאז השקתו היה הדגם הנמכר ביותר של לקסוס בעולם ומנוע צמיחה משמעותי גם עבור היבואן בישראל. כמה משמעותי? לדברי היבואנית, הדור היוצא סיים את שנת 2022, האחרונה שלו עם נתון המסירות הטוב ביותר שלו - 416 יחידות.

כך שדי ברור למה התמהיל אותו הציע הדור היוצא נשמר גם הפעם ואליו נוסף אלמנט נוסף שמאפיין את ה-RX הנוכחי - הרצון של לקסוס לחדור גם לעולמות הביצועים והספורטיביות עם הקרוסאובר הגדול שלה. כמו כן לראשונה מוותר ה-RX בדור הנוכחי על אחד מסממני ההיכר שלו - מנוע ה-V6. במקומו את ההיצע ירצפו יחידות הנעה היברידיות והיברידית נטענת שקע בלבד.

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
תוספת של 6 ס"מ לבסיס הגלגלים/אתר יצרן

מבחינת מימדים הדור החדש לא צומח לאורך ונותר עם 4.9 מטרים, ללא שינוי מהדור היוצא. הרוחב צמח ב-2.5 ס"מ ל-1.92 מטר והגובה קוצץ בס"מ בודד ועומד על 1.71 מטר. לבסיס הגלגלים נוספו 6 ס"מ ל-2.85 מטר.

את השינוי המשמעותי יותר הוא רושם בתא הנוסעים שעובר מהפך של ממש, בדומה לזה שראינו גם ב-NX הנוכחי. שילוב של מסך מולטימדיה גדול של 14 אינץ' עם כפתורים פיזיים לתפעול המערכות המרכזיות, תאימות לאנדרואיד ואפל, מערכת הפעלה קולית, הקפדה גבוהה עוד יותר על גימור ושימוש בחומרים חדשים בתא הנוסעים וכלה בנקודות קצה כמו אפשרות לשלב את שם הנהג לרצף הפעולות של קבלת הפנים שעורך הרכב עם פתיחתו.

ומה חשבנו על ה-RX היוצא?
לקסוס RX450 במבחן: רציונלי, כלכלי ומיושב בדעתו
ונהיגה ראשונה ב-RXL עם שבעה מושבים, גרסה שלא תוצע הפעם

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לקסוס RX החדש. אתר יצרן
מערכת מולטימדיה גדולה ומודרנית, תצוגה עילית ועוד/אתר יצרן

על הנעת ה-RX מופקדות שלוש יחידות הנעה, שלושת כאמור היברידיות. בגרסת הכניסה ה-350h יהיה מנוע 2.5 ליטרים ומערכת היברידית בהספק משותף של 250 כ"ס. אלו מספקים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות.

מעליה נמצאת גרסת ה-+450h כאשר ה"פלוס" כמקובל בלקסוס מציין את העובדה שמדובר ביחידה היברידית נטענת (PHEV). גם פה, אותו מנוע 2.5 ליטרים אבל בהספק של 309 כ"ס עם תגבור מנוע חשמלי עצמאי שיכול גם לשאת אותה למרחק מוצהר של 67 ק"מ חשמליים בטרם שימוש במנוע הבנזין. כאן התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת ל-6.5 שניות.

הגרסה הבכירה של הנעת ה-RX היא ה-500h, הפעם עם מנוע 2.4 ליטרים מוגדש טורבו שמחובר למנוע חשמלי אחורי בהספק משולב של 371 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. הבונוס, שימוש בתיבת הילוכים פלנטרית עם 6 יחסי העברה במקום רציפה בשאר הגרסאות. כאשר אליו מצטרפת הנעה כפולה שמשתתפת גם במיתון העברות המשקל בהאצות ובלימות, היגוי אחורי מתוחכם ובולמים אדפטיביים חוברים למרכז כובד נמוך יותר ומתלה אחורי רב חיבורי, היא אמורה להיות הסמן הספורטיבי בהיצע של הדגם.

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
ללא שינוי במימדים החיצוניים/אתר יצרן

ה-RX החדש ישווק בשלוש רמות גימור, Kyushu תהייה גרסת הכניסה ובה יוצע ה-350h תכלול את מסך ה-14 אינץ', מושבי עור חשמליים ומחוממים מלפנים, חלון גג, חיישני חניה, פתיחה חשמלית לתא המטען, כיוון הגה חשמלי ועוד. המחיר: 400 אלף שקלים, ללא שינוי מזה של הדור היוצא.

מעליה, רמת הגימור Hadori תהייה זמינה עם מנוע ה-350h (במחיר של 440 אלף שקלים) ועם מנוע ה-+450h (במחיר של 465 אלף שקלים), תוסיף שני אינץ' לחישוק שיהיה בקוטר 21 אינץ', אוורור וזכרונות למושבים הקדמיים, ריפוד עור טבעי, חלון גג פנורמי, מצלמת 360 ועוד. רמת הגימור Takumi על שם מומחיות עבודת היד הקפדנית היפנית תוצע גם היא עם מנוע הפלאג אין בלבד ותוסיף חימום למושבים האחוריים, תצוגה עילית, מערכת שמע של מארק לווינסון, סינון אוויר, בולמים אדפטיביים, גימורי עץ להגה ולוח המחוונים ועוד.

בפסגת ההיצע, ברמת הגימור F-Sport תוצע ה-500h ותוסיף גם מראה מרכזית דיגיטלית, לוח מחוונים דיגיטלי מורחב, בולמים אדפטיביים והיגוי אחורי. המחיר: 550 אלף שקלים.

מדובר בתגי מחירים תחרותיים מאוד, וזולים בכ-100 אלף שקל מהמתחרים העיקריים, כמו מרצדס GLE, אאודי Q7, ב-מ-וו X5 וולוו XC90, שבנוסף עדיין לא מציגים מעבר מלא לדגמים היברידיים ונטענים. עם זאת, ללקסוס עדיין אין תשובה לב-מ-וו iX, לאודי איטרון ולמרצדס EQC החשמליים לגמרי.

לקסוס RX החדש. אתר יצרן
גרסת ה-500h תציע 371 כ"ס/אתר יצרן

מלבד ה-RX, ללקסוס צפויה שנה עמוסה ב-2023. בין השאר ברבעון הראשון יתחילו המסירות של ספינת הדגל - רכב השטח היפני היקר ביותר בישראל ה-LX600 שמגיע לפה תחת תקינה אמריקנית ועם ניצול של עודפים בשל צמצום הפעילות בשוק הרוסי. בהמשך השנה יגיע גם ה-RZ החשמלי הייעודי הראשון של לקסוס החולק בסיס עם טויוטה bz4X.

הקרוסאובר הקטן והחשמלי ה-UX יקבל גרסה בעלת טווח משופר, כאשר הגבלת קיבולת הסוללה מ-54 ל-72.8 קוט"ש יאריך את הטווח המירבי מ-315 ל-450 ק"מ. השנה צפוי להצטרף קרוסאובר נוסף להיצע הדגמים של לקסוס.

בהיבט השירות תוסיף היצרנית את האפשרות להאריך את תקופת האחריות לעד 10 שנים בהוספה של שנה בכל פעם, זאת לאחר מספר שנים שהאפשרות להארכת האחריות ל-4-5 שנים זכתה להיענות טובה של הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully