וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורד מגדולתו: בנטלי נפרדת ממנוע ה-12 צילינדרים

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 8:56

במשך יותר מ-20 שנים הוא היה לאחד מסמלי יצרנית הפאר - אבל עידן החשמל המתקרב מסמן גם את סופו של מנוע ה-12 צילינדרים בתצורת ה-W של בנטלי

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
תחנת הכוח של בנטלי יוצאת לגמלאות/קינן כהן

בשבוע שעבר סיפרנו לכם ממש כאן על כך שפולקסווגן מוציאה מייצור את מנוע ה-V6, אותו מנוע היסטורי שגלגל עשרות דגמים שלה ושל חברות אחרות. בין שאר הגלגולים של המנוע החשוב הזה היה היישום שלו בתצורה מעניינת מאוד, כאשר בנטלי (שנמצאת בבעלות פולקסווגן) חיברה שני מנועי V6 זה לצד זה ויצרה מהם מנוע W12 אימתני בנפח 6.0 ליטר.

כעת, עם הפסקת הייצור של מנוע ה-V6, שוקעת השמש גם על גרסת הקצה שלו בבנטלי, גם היא בשל הצורך להתאים את מערך יחידות הכוח שלה לעידן החדש, זה שסופר גרמים של CO2 יותר מאשר ס"מ מעוקב מתחת למכסי המנוע.

בנטלי קונטיננטל GT. קינן כהן, קינן כהן
עם בנטלי יותר משני עשורים/קינן כהן, קינן כהן

המנוע שכאמור ייצא מייצור בשנה הבאה, עבר כמקובל בפולקסווגן תחת ידי החטיבות השונות, בין אם באודי מתחת למכסה המנוע של ה-A8, בפולקסווגן שם הושתל בספינת הדגל פייטון ובמכוניות קונספט שונות והוא אפילו מצא את דרכו לחרטום של מותג היוקרה ספייקר.

לאורך השנים טיפס ההספק של מנוע ה-W12 בדגמי בנטלי עד לסדרי הגודל בו הוא נמצא היום עם 659 כ"ס בקונטיננטל GT ספיד למשל או לשיא המוחלט שלו ב"באטור" האולטרה נדירה, שם הוא מוציא 726 כ"ס. אגב, למרות העלייה בהספק, הוא גם צמצם בהדרגה את פליטת המזהמים שלו, אבל לא מספיק כדי לעמוד בשאיפה של היצרנית לאפס את פליטת הגזים שלה עד 2030. המנוע פולט כיום כ-330 גרם CO2 לק"מ, פי 3 משל משפחתית היברידית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
בנטלי פליינג ספור, יש לכם קצת יותר משנה להתארגן על 2.2 מיליון שקל/קינן כהן

"אחרי 20 שנה ו-100 אלף מנועי W12 הגיע הזמן להוציא לגמלאות את המנוע האייקוני הזה כאשר אנחנו פונים לכיוון החשמלי", אמר בהודעה של היצרנית הבוס של בנטלי אדריאן הולמארק, "אבל לא לפני שאנחנו נעניק לו את מתנת הפרידה הטובה ביותר בדמות הגרסה החזקה ביותר שלו" כאשר הוא מתייחס לזו שמקבלת אותה באטור. "המנוע הזה מסמן את סוף המסע ההנדסי שהמהנדסים ובוני המנועים שלנו יכולים להיות גאים בו" סיכם והדגיש כי גם לאחר ייצור המנוע האחרון באפריל 2024, והחלפת המנוע בכאלו בתצורת V6 ו-V8 עם תגבור היברידי, תישמר המסורת של בניה ידנית של המנועים.

ואם אתם רוצים לשים יד על אחת היחידות האחרונות האלו כדאי שתזדרזו לארגן החל מ-2.1 מיליון שקל עבור פליינג ספור או כ-2.4 מיליון שקלים עבור קונטיננטל GT שנמכרות כאן עם המנוע הזה, או ליתר דיוק עדיין נמכרות כאן עם המנוע הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully