וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס RX350h: עוד חדשות רעות לגרמנים אחרי האירוויזיון

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 11:19

לקסוס מציגה דור חמישי לקרוסאובר המגודל בעיצוב נועז, ושלוש גרסאות היברידיות. לקחנו למבחן את גרסת הבסיס 350h, האמורה להציע את כל הפאר הלקסוסי במחיר קניה נוח יחסית

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
שעון החול הענקי הוקטן מעט. החרטום נועז ומוחצן/רמי גלבוע

מחיר: 450 אלף שקל
מתחרים: אודי Q7, ג'נסיס GV80, ב.מ.וו X5, וולוו XC90
אהבנו: מרחב פנים, איכות גימור והרכבה, צריכת דלק
לא אהבנו: עדיין יקר, ביצועי ורעש מנוע, עודף התראות
ציון: 8/10

לקסוס RX הוא קרוסאובר פרימיום חשוב עבור יצרן היוקרה היפני; הוא הוצג ב-1998, וכבר ב-2005 הופיע בגרסה היברידית מתקדמת לאותם הימים. ארבעה דורות מאוחר יותר מגיע אלינו RX הנוכחי, מתהדר בשלוש אופציות היברידיות המתבססות על מנועי 4 בוכנות ולא 6 בוכנות כמו בעבר. בטווח מחירים שבין 410 ל-560 אלף שקל ובהספקי מנוע בין 250 ל-371 כוח סוס, ה-RX שם במרכז הכוונת את הקרוסאוברים האירופים היוקרתיים, תוך שהוא מציע מחיר תחרותי יחסית. לא "זול" אבל קצת פחות כואב בכיס, למי שרוצה לקבל את מיטב הטכנולוגיה היפנית.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
פס תאורה נרחב נמתח לרוחב הישבן המתנשא/רמי גלבוע

עיצוב: עם 4.89 מטרים מפגוש לפגוש, לקסוס RX הוא קרוסאובר מרשים ובעל נוכחות. ה-RX החדש רחב מהקודם ב-2.5 ס"מ ובסיס הגלגלים צמח ב-6 ס"מ, מה שמעניק לו פרופורציות ספורטיביות. החרטום מגולף בקווים בוטים ושריריים, מתהדר ביחידות תאורה מחודדות ועדכניות.

סבכת 'שעון החול' הייצוגית של לקסוס צומצמה מעט, חלקה העליון צבוע בגוון המרכב (לא קל להבחין בזה ברכב המבחן השחור), ומסגרת הכרום המוחצנת נעלמה. זה יוצר חרטום פחות צעקני, אהבתי. מכסה המנוע מתקמר בשריריות מוגזמת מעט, מגביר את האווירה המוחצנת והדינמית. בסך הכל, זהו רכב מאוד מרשים ובולט לעין. גרסת 500h מציעה גימור עוד יותר ספורטיבי למראה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
פרופיל מחודד המשאיר מרווח ראש טוב גם מאחור/רמי גלבוע

תא נוסעים ואבזור: תוספת של 6 ס"מ לבסיס הגלגלים מגדילה את המרחב הפנימי למימדים של רכב משפחתי מרווח מאוד; ה-RX יאכלס היטב ארבעה מבוגרים מגודלים, החמישי כבר יהיה קצת דחוק במושב האחורי. המרחב מלפנים מצוין, יותר תחושת יוקרתיות פרימיום. מושבי עור משובחים לנהג ולנוסע, מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים. התצפית קדימה ולצדדים מצוינת, הודות לחלונות משולשים קטנים המשחררים ראות טובה באלכסון. רכב המבחן הגיע עם ריפודי חום בהירים באיכות גבוהה מאוד של ריפוד ודיפון, עם תפירה מדוייקת ותשומת לב לפרטים קטנטנים, גם במקומות החבויים מן העין.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
תא הנוסעים מוקפד ועשיר. המושבים מצוינים, צג ה-14 אינץ' יעיל אם כי לא יצירתי/רמי גלבוע

אבזור: מסך מגע 14 אינץ' משתלב היטב במרכז הדשבורד. הוא בהיר וצלול, מגיב במהירות אבל הגרפיקה שלו מיושנת ופשטנית, סוג של קורולה בסיסית. ב-450 אלף שקל הייתי מצפה לקצת יותר פירוטכניקה.

תפקוד המערכת מצוין למרות שהיא מטרידה אותך עם יותר מדי התראות. פתיחת הדלתות נעשית באמצעות מתג חשמלי ייחודי, לא התלהבתי. יש שפע של מתגים פיזיים לתפעול נוח, וגישה מיידית לתפריט השליטה על המזגן, אהבתי. מערכת הצליל מצוינת ויש מבחר מרשים של תאי איחסון שימושיים.

על רצפתו השטוחה של תא המטען ניתן להעמיס 612 ליטרים, מספיק ליציאה משפחתית. ה-RX מציע שפע איבזור ופינוקים, מקישוריות מלאה וטעינה אלחוטית, עד בחירה בין 64 גווני תאורת אווירה. המושבים האחוריים מתקפלים חשמלית, יש הפעלה קולית, מצלמות היקפיות איכותיות, ועוד. חלון הגג הפנורמי גדול, אבל חום השמש חודר מבעד לוילון השחור.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
המושב האחורי מרווח מאוד, הגימור איכותי ומוקפד/רמי גלבוע

התחושה הכללית ב-RX היא של איכות ורמת ביצוע מצוינות, איבזור עשיר והקפדה מושלמת של תפירה והרכבה. גם שילוב החומרים מרשים ביותר אבל יש ב-RX משהו קצת טכני ו'הנדסי' מדי, בוודאי ביחס לקרוסאוברים אירופאים מולם מתמודד ה-RX. מכיוון שה-RX גם זול מהם משמעותית, לא קשה לחיות עם פער ערטילאי זה.

מבחינת בטיחות הוא כולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים. התרעת תנועה חוצה בצומת, סיוע היגוי במצב חירום, התרעת רכב ב"שטח מת". הוא גם נושא 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
מאחורי הגריל המרשים מנוע שמרשים בעיקר בשימוש מתון/רמי גלבוע

ביצועים וצריכת דלק: ה-RX מגיע לישראל בשלוש אופציות מינוע היברידיות - 500h ספורטיבי בעל הספק 371 כ"ס, 450h היברידי-נטען בהספק מירבי 309 כ"ס, ורכב המבחן 350h המסתפק ב-250 כ"ס. ביצועי המנוע של 350h הם הפחות מרשימים בחבורה, 7.9 שניות מאפס ל-100 (מול 6.2 ו-6.5 שניות בדגמים הבכירים יותר). מנוע הבעירה הפנימית הוא בנפח 2.5 ליטר, והוא מסתייע בשני מנועים חשמליים, אחד מהם מספק הנעה אחורית E-FOUR.

בהיעדר הדחף החשמלי של ה-450h+ או גדישת הטורבו של 500h, ה-350h אינו מתיימר להיות רכב ספורטיבי בעל תאוצות מרגשות. 350h יתאים ללקוחות שאינם מחפשים ביצועים, מן הסתם נהגים רגועים שלא ינצלו אפילו את מה שיש. האמת היא שה-350h אינו משדר עצלנות או חוסר כוח. הוא יוצא לדרכו בנחרצות שתספק נהגים נורמטיביים, מאיץ לא רע ומשייט בקלות בכביש שש ותואמיו.

לקסוס RX 2023. אתר יצרן
612 ליטרים בתא מטען רחב ידיים ושימושי/אתר יצרן

הבעיה היא שברגע שתנסה להפיק תאוצה משמעותית (עקיפה, רמזור, טיפוס הררי) מופיעות שתי בעיות -המנועים החשמליים אינם חזקים ומנוע הבנזין חייב לזנק לסביבות 5,000 סל"ד, שם הוא משמיע צליל מחוספס ולא נעים.

למרות הבידוד האקוסטי המשובח, מספיקה עקיפה ב 80-90 קמ"ש כדי להעלות את רמת הדציבלים לרמה לא נעימה. ה-350 מצוייד בתיבת הילוכים רציפה; היא לא יבבנית ומייללת כמו פעם אבל עדיין, זו לא תיבה נעימה לאוזן. בעידן שבו כל קרוסאובר סיני מגיע עם תעצומות המומנט החשמלי, ביצועי המנוע של ה-350 נראים חיוורים למדי.

תצרוכת הדלק המוצהרת היא 15.6 קילומטרים לליטר בנהיגה משולבת, אבל רכב המבחן היה עוד יותר חסכוני; בנהיגה עירונית-פרברים הוא עשה 17.0 קמ"ל ובנסיעה מהמרכז לרמת הגולן עבר 16.0 קמ"ל ואף יותר, זה נתון מצוין עבור רכב השוקל שתי טונות + ארבעה נוסעים.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
מסך מגע גדול וקל לתפעול/רמי גלבוע

נוחות והתנהגות: השוק העיקרי של ה-350 הוא ארה"ב ובהתאם לכך כויילו המתלים להענקת נוחות מירבית על כבישים איכותיים. גם הגדלת בסיס הגלגלים עשתה את שלה והמתלים מבודדים היטב את תחלואי הכביש, אם כי הגדודיות האלימות מגיעות לישבני הנוסעים - אך לא בברוטליות המופיעה אצל חלק מהמתחרים. אחזור ואומר כי צמיגי ה-235/50R21 ספורטיביים מדי לרכב כזה והם פוגעים בנוחות, וכי צמיגי ה-19-אינץ' של גרסת הבסיס KYUSHU יהיו נוחים יותר; כך אומר, והקהל ימשיך לרכוש את הגירסאות הבכירות עם חישוקי ה-21 אינץ'...

ה-RX החדש יושב על פלטפורמת GA-K הקשיחה, והמהנדסים הצליחו להפחית ממשקל הרכב כ-90 קילוגרם; זה מעניק לו התנהגות כביש טובה ומחודדת למדי. אל תצפו להתנהגות ספורטיביות אבל בתור קרוסאובר משפחתי גדול, ה-RX מספק גם בכביש מתפתל. ואם תרצו לרדת מעבר לגבולות הכביש? ה-RX מסוגל לשוטט בשבילי כורכר מפולסים אבל אל תצפו ליותר מזה. עם מרווח גחון של 18.3 ס"מ וזוויות מרכב בינוניות, זה לא רכב לטיולי שטח.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
קפל הפח שמתחיל בתחתית הדלת האחורית ועולה לגלגלים האחוריים בא להדגיש את הדינאמיות של הרכב/רמי גלבוע

השורה התחתונה

את ה-RX החדש יירכשו לקוחות האוהבים ומאמינים במותג היוקרה היפני, ומחפשים קרוסאובר פרימיום שיעניק להם תחושת יוקרה ופינוק, בחבילה טכנולוגית שכבר זכתה למוניטין של אמינות ושמירת ערך גבוהה. לא לכולם יהיה נוח עם העיצוב המוחצן, אחרים יתאהבו בו.

לקוחות שישקיעו ב-RX 450h+ או h500 יקבלו מכונה חזקה ואנרגטית; מי שיעדיף לחסוך עשרות אלפי שקלים ולקנות 350h יקבל מכונית המציעה נסיעות רגועות ונינוחות, סוג של קרוזינג אמריקני שקט. תאוצות נמרצות ועקיפות יגרמו לצליל מנוע מחוספס וחזק יותר, זהו מחיר החיסכון. בכל הגרסאות, לקסוס RX החדש יעניק תחושת פרימיום איכותית באריזה מתוחכמת ומבוצעת היטב.

לקסוס RX 2023. רמי גלבוע
הלקוחות השמרניים של המותג ימשיכו למצוא בו כל מה שהיה בו עד עכשיו, באריזה משופרת/רמי גלבוע

על הצד הטכני: לקסוס 350h היברידי, Hadori

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,487
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 24.3/250
תיבת הילוכים: רציפה

ממדים:
אורך (מטר):
4.89
רוחב(מטר): 1.92
גובה (מטר): 1.7
בסיס גלגלים (ס"מ): 2.85
תא מטען: 612 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש:
7.9 שניות
מהירות מירבית: 200 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 16 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי
: 5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור וזיהוי תמרורים

זיהום אוויר:
8/15

אחריות:
3 שנים (אפשרות הארכה ל-5 או 10 שנים בתשלום)

מתחרים:
ב.מ.וו X5, וולוו XC90, אודי Q7, ג'נסיס GV80

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully