וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק חשף את הדגם הבא של טסלה. בערך

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 19:33

מנכ"ל טסלה גילה בשיחת משקיעים כי החברה עובדת על 2 דגמים חדשים, העריך שימכרו לבדם 5 מיליון מכוניות בשנה, וחשף צללית של אחד מהם. האם מדובר בטסלה הזולה, או ב-3 המחודשת?

צללית של הדגם הבא של טסלה שהציג אילון מאסק. טסלה,
הטסלה העתידית. האם זו המכונית שתעלה 25 אלף דולר בארה"ב, כשני שליש ממודל 3 בסיסית?/טסלה

טסלה מעריכה כי הקרוסאובר החשמלי שלה, המודל Y, יהפוך השנה לרכב הנמכר ביותר בעולם, לראשונה עבור טסלה ועבור רכב חשמלי.

כך אמר הלילה אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, בשיחת משקיעים. ה-Y הייתה המכונית הרביעית הכי נמכרת בעולם ב-2022, עם 759 אלף עותקים, אחרי טנדר פורד F150 עם 786 אלף, טויוטה ראב4 עם 871 אלף וטויוטה קורולה, עם 1.12 מיליון מכוניות.

ברבעון הראשון השנה ייצרה טסלה 440 אלף מכוניות, עלייה של 36% לעומת הרבעון הראשון של 2022, ולפי הדיווח שלה מכרה 422 אלף דגמי 3 ו-Y. החברה לא מפרטת מה החלוקה ביניהן, אך כמעט בכל השווקים ה-Y היקרה יותר מכרה יותר מה-3. עד כמה גדולה ההובלה של טסלה בתחום אפשר לראות מהדיווחים של BYD שמכרה 267.8 אלף מכוניות חשמליות, ושל פולקסווגן, שמכרה ברבעון הראשון 140 אלף מכוניות חשמליות מכל מותגיה.

טסלה סייברטראק. מאסק הבטיח שיהפוך את הטנדר לרכבו האישי. טסלה,
טנדר הסייברטארק. יהנה מתהליך הייצור החדש והמוזל של החברה?/טסלה

מודל Y הייתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה ברבעון הראשון השנה, הקרוסאובר הנמכר ביותר בסין ורכב הכי נמכר בארה"ב שאינו טנדר. עם זאת היא תצטרך למכור השנה כאמור מעל מיליון מכוניות כדי לעקוף את הטויוטה המשפחתית, המובילה כבר שנים את הדירוג העולמי.

בישראל אמורות להתחיל בקרוב המסירות של דגם ה-Y המוזל, אולם במחיר של 224 אלף שקל, כ-40% יותר מהמכונית הנמכרת ביותר השנה, BYD אטו 3 החשמלית גם כן, ספק אם תצליח להפוך לרבת מכר כמו שהייתה ה-3 כאשר הושקה בארץ.

מאסק אמר באירוע שטסלה "בונה" כעת שני דגמים חדשים, שהיא צופה שיימכרו ביחד ב-5 מיליון עותקים בשנה. הוא לא פירט, והציג צללית של מה שנראה כמו הדגם הזול שהחברה כבר אישרה שעובדת עליו, ונראה כהאצ'בק או קרוסאובר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אילון מאסק בכנס משקיעים של טסלה. טסלה,
מאסק באירוע. הבטיח להפוך את הסייברטארק לרכבו האישי/טסלה

לפי ההערכות מדובר במה שאמור להיות התשובה שלה לפולקסווגן ID.2 וגרסאותיה לבית סקודה וקופרה, שתושק ב-2025, ופולקסווגן אמרה שתעלה פחות מ-25 אלף דולר. הוא לא סיפק לוח זמנים או פרטים נוספים. ייתכן גם שאחד הדגמים שאליו כיוון הוא ה-3 היילנד, שם הקוד לגרסה המחודשת של הסדאן החשמלית, שאמורה ליהנות מתהליך ייצור יעיל יותר שיאפשר להוזיל את מכירה, מה שייפגע שוב במחירי ה-3 המשומשות שכבר נרכשו.

מאסק אמר שבהמשך השנה יתחיל הייצור של טנדר הסייברטראק, ושהוא מתכוון להשתמש בטנדר כרכבו האישי.

באירוע חשפה טסלה פרטים על תהליך הייצור החדש שלה. בחברה טוענים כי שיטת הייצור המקובלת בתעשייה של חיבור כל החלקים לגוף ועבודה בכל פעם אחד אחד מהם, יקרה ואיטית. בשיטת הייצור שפיתחה, ותיושם במפעל החדש במקסיקו ואולי במפעלים אחרים שלה, תתבצע העבודה על כך חלק בנפרד והחלקים המוכנים יחוברו אחד לשני בסיום התהליך, שאמור להיות מהיר יותר, אך יחייב שימוש ביותר רובוטים ועובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully