וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג רכבי הפנאי המחושמלים: 70 דגמים, איך לבחור ומי מצטיינים

עודכן לאחרונה: 26.5.2023 / 7:00

הרבה מאוד ישראלים שוקלים לרכוש קרוסאובר מחושמל כרכב הבא, כדי להוזיל עלויות ולהפחית זיהום. למי עדיף היברידי, למי פלאג אין ולמי חשמלי - ומי הכי טובים, מהזולים ועד היקרים

השוואתי: איוניק 5, סקייוול, אניאק. דודי מוסקוביץ,
בארבעת החודשים הראשונים השנה נמכרו בארץ 44 אלף רכבים מחושמלים, 35% משוק הרכב החדש/דודי מוסקוביץ

הרבה שנים דיברו על המהפכה החשמלית, עכשיו היא מתרחשת. כבר היום כמעט חמישית מהמכוניות החדשות שנמכרות בישראל הן חשמליות לגמרי. בארץ כבר נוסעים 65 אלף רכבים חשמליים ובכל חודשים מצטרפים אליהם אלפי רכבים נוספים.

אק שרכב חשמלי טהור לא לא פתרון לכל אחד. יש כאלה שיעדיפו רכב פלאג אין, שמסוגל לבצע נסיעות יומיומיות רגילות בחשמל, אבל עובר לבנזין בנסיעות ארוכות. ויש כאלה שיבחרו ברכב היברידי רגיל, שאולי לא יפטור אותם מביקורים קבועים בתחנות הדלק, אבל יחסוך להם חרדת טווח, ועדיין יעניק להןם רכב חסכוני מאוד בדלק ובפליטות מזהמים.

כך או כך, בשליש הראשון של 2023 תפסו מכוניות מחושמלות 35% משוק הרכב בארץ. החשמליות עלו ל-16% נתח שוק, ההיברידיות ירדו ל-13.6% ודגמי הפלאג עמדו על 5.5%.

איזה סוג של רכב מחושמל מתאים לנו? רוב החשמליות שנמכרות כיום הם דגמי קרוסאובר, ובהם נתמקד. אבל איזה סוג של רכב ירוק עדיף?

היברידי: לא צריך לטעון, אבל לא נפטרים מהבנזין

היברידי הוא רכב שמשלב זה לצד זה מנוע בנזין כמנוע עיקרי, ומנוע חשמלי כמנוע נוסף, שמסוגל להניע לבדו את הרכב בתנאים מאוד מסוימים: במהירות איטית לטווחים קצרים, בעת שיוט רגוע או בירידות. היתרון הגדול הוא שהנהג לא צריך לעשות שום דבר: המכונית עצמה מחליטה מתי לעבור בין המנועים, והסוללה הקטנה, 1-2 קילוואט, נטענת לבד, תוך המרת האנרגיה המתבזבזת בעת בלימה או נסיעה בירידה, לחשמל. השיפור בצריכת הדלק לעומת רכב בנזין מקביל הוא גדול, בדרך כלל בין 25 ל-40 אחוז, אבל עדיין מדובר ברכב שמזהם לא מעט.

למי הוא מתאים: למי שאין לו אפשרות לטעינה קבועה, כי חונה ברחוב, או כי אפשר להתקין עמדת טעינה בחנייה שלו.

פלאג אין (היברידי נטען): חשמלי ליום יום, בנזין לנסיעות ארוכות

גם רכבי הפלאג אין משלבים מנוע בנזין ומנוע חשמלי, אבל עם מנוע חשמלי חזק יותר וסוללה גדולה משמעותית (בדרך כלל בין 10 ל-40 קוט"ש) מאשר ברכבים היברידיים.

רכב כזה כבר לא נטען רק תוך כדי הנסיעה, אלא נזקק לטעינה ביתית או מעמדות טעינה ציבוריות. הוא מסוגל לנסוע בדרך כלל כ-35-60 ק"מ אמיתיים על חשמל, מה שאמור לאפשר לבצע את הנסיעה היומית לעבודה ולסידורים ללא צריכת בנזין. בשנתיים האחרונות מופיעים דגמי פלאג אין גם עם טווח מעשי של מעל 100 ק"מ. בנסיעות ארוכות כשתתרוקן הסוללה הרכב יעבור לבנזין.

למי הוא מתאים: למי שנוסע בעיקר נסיעות קצרות, וחושש להיתקע בנסיעות ארוכות ללא טעינה, כי גם כשהסוללה מרוקנת תוכלו להמשיך לנסוע כרכב היברידי רגיל. החיסרון הוא בצורך במערכת הנעה כפולה, זיהום האוויר לא נעלם ובעלי פלאג אין שלא טורחים לטעון את הרכב כלל, ויש לא מעט כאלה, מקבלים רכב היברידי כבד מהרגיל, יקר ופחות חסכוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רכב חשמלי: חוסך פליטות וכסף, אבל מכניס לחייכהם את המרדף אחר הטעינה

רכב שמצויד רק במנוע חשמלי ובסוללה מוגדלת. רכב כזה אינו פולט זיהום אוויר כלל מהאגזוז, אבל מידת התרומה הסביבתית שלו תלויה במקור האנרגיה שמשמש לייצור החשמל, ולייצור שלו עצמו. אם כל האנרגיה מגיעה ממתקנים סולאריים, רוח או אנרגיה גרעינית, מדובר ברכב נקי באמת. אם הייצור מתבצע מפחם, הוא רק מעביר את מוקד הזיהום מהאגזוז שלו אל תחנות הכוח. בישראל, שבה רוב החשמל מיוצר מגז טבעי, רבע מפעם ורק 10% מאנרגיות מתחדשות התועלת הסביבתית טובה במעט משל רכב פלאג אין.

למי הוא מתאים: למי שרוצה להוזיל משמעותית את עלויות השימוש ברכב, עם חשמל שיכול לעלות חמישית מבנזין, עלויות טיפולים ורישוי זולות בהרבה - ומוכן לשלם את המחיר בהתעסקות בלי פוסקת עם טעינת הרכב. עדיף שלא לרכוש חשמלית אם אין לכם אפשרות לטעון אותה מדי יום בבית או בעבודה. הסתמכות קבועה על רשת עמדות הטעינה הציבוריות בארץ, כ-200 עמדות מהירות ויותר מאלף עמדות איטיות, תחייב אתכם לתכנן טעינות, להיערך לעצירה של 20-30 דקות, ולהיות מוכנים למצוא תור בעמדות הטעינה, או עמדה שאינה תקינה.

הדירוג: לחצו על קבוצת השוק הרלוונטית לכם

חילקנו את השוק לחמש קבוצות בהתאם לגודל, למחיר ולמיצוב.

לכל רכב ציינו את הספק המנוע, גודל הסוללה וטווח הנסיעה הרשמי בחשמליות ובדגמי הפלאג אין, את צריכת הדלק בהיברידיים ובפלאג אין, את נפח תא המטען (בדגמי 7 מושבים, כאשר כל המושבים מאויישים) ואת ציון הבטיחות במבחן הריסוק האירופי. וכמובן: היתרונות והחסרונות של כל דגם, וציון כללי.

רכבי פנאי קטנים ומשפחתיים
רכבי פנאי מנהלים
רכבי פנאי גדולים
רכבי פנאי-יוקרה קטנים
רכבי פנאי יוקרה גדולים

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully