וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע זמן חשמל: ב.מ.וו i5 נחשפת

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 15:10

מכונית הסאלון של ב.מ.וו מוצגת עם מגוון רחב של מנועים, החל בבנזין הבסיסי ועד לגרסאות החזקות בעלות שני מנועים חשמליים. מה היא מחדשת ומתי היא בישראל?

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אתר יצרן
דור שמיני למכונית הסאלון של ב.מ.וו/אתר יצרן

בכל כמה זמן מנסה ב.מ.וו לבדוק את הגבולות בכל הקשור לעיצוב, וברוב המקרים היא עושה את זה עם הסדרה 5, בעיקר החל מהדור החמישי של 2004, אז הציג כריס באנגל את שפת העיצוב החדשה דאז של ב.מ.וו עברו רק 19 שנים ובב.מ.וו עושים את זה שוב עם הסדרה 5 החדשה (G60), הדור השמיני למכונית הסאלון של היצרנית שמיוצרת מאז 1972.

וזה לא משהו שאפשר להקל בו ראש, למרות שהיצע הדגמים של היצרנית הזו הלך והתפתח משמעותית בשני העשורים האלו, סדרה 5 היא עדיין עוגן מרכזי בקרב הלקוחות השמרניים של היצרנית הזו. היא זו שמהווה את הגשר בין הדגמים הפשוטים וה"עממיים" כמו הסדרה 3 ו-4 לבין הקומה העליונה של ב.מ.וו - הסדרה 7.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אתר יצרן
שדרוג משמעותי ואחרון של הפלטפורמה הקיימת/אתר יצרן

ואחרי שתי ההעזות האחרונות שלה בתחום העיצוב, עם גריל "שיני הבונה" בסדרה 4 ובעיצוב המוחצן מאוד של הסדרה 7 הנוכחית היא ממשיכה להציג מראה לא שגרתי גם בסדרה 5 החדשה.

אם כי מתחת לכיסוי הזה, ולמרות שמדובר בדור חדש, מדובר מכונית שעושה שימוש בפלטפורמת ה-CLAR המוכררת מהדור היוצא. עם תוספות לאורך הכללי של 10 ס"מ ל-5 מטרים, עוד 3 ס"מ לרוחב עם 190 ס"מ וגובה של 1.51 מטר (תוספת של 3.5 ס"מ). בסיס הגלגלים עומד על 3 מטר (תוספת של 2.5 ס"מ). שינוי נוסף במידות שאמור גם לשפר את המאפיינים הדינאמיים הוא הרחבה של מפשק הגלגלים ב-8.5 ס"מ.

אגב סדרה 7, כמו אצלה, גם פה בב.מ.וו מפצלים את הגעה לסוגיית ההנעה של הסדרה 5 בשתי גישות על אותה מכונית - בנזין בתצורת היברידי מתונה, היברידי פלאג אין וחשמלי באותו דגם, זאת בניגוד לנתיב בו בחרה ללכת מרצדס, שהשאירה את ה-E קלאס המתחרה ללקוחות מנועי הבעירה הפנימית והעמידה את ה-EQE החשמלית הייעודית למי שבוחרים לעבור לחשמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אתר יצרן
תא הנוסעים של דגמי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן

בתוך הסדרה 5, המראה מזכיר מאוד את זה של הסדרה 7. לוח המחונים והמולטימדיה בפריסה של שני מסכים בגדלים של 12.3 ו-14.9 אינץ' במבנה קעור. מערכת השליטה של ב.מ.וו, ה-iDrive היא בגרסה 8.5 שעם רשת סלולרית תומכת תציע קישוריות G5. ובעלי סמסונג וניידים מקבילים ישמחו לשמוע שמעתה יש תמיכה גם במערכת ההפעלה אנדרואיד אוטו, שאפשר רק לקוות שהיא תגיע גם לישראל. תאורת האווירה בתא הנוסעים אמצעות פס תאורה עם חיתוכי קריסטל ובו מוטמעים משטחי מגע לשליטה בפתיחה וסגירת הדלתות, פתחי המיזוג ועוד.

עוד טכנולוגיה בסדרה 5 מוצעת בעולמות היכולות הנסיעה העצמאית, כאשר סייען החניה יוכל "לזכור" תמרוני חניה למרחק של עד 200 מטרים ולבצע אותם עצמאית. כמו כן, במדינות בהן המערכת מאושרת לשימוש, תוכל הסדרה 5 לנסוע ללא מגע יד הנהג בכבישים מהירים במהירות של עד 130 קמ"ש. יציאות לעקיפה גם הן יבוצעו לבד, כאשר כל מה שנדרש מהנהג הוא מבט במראת הצד לאישור הביצוע.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אתר יצרן
משטחי הצד מזכירים מאוד את העיצוב של הסדרה 7/אתר יצרן

כאמור, ה-5 החדשה מופיעה עם מנועי בנזין, פלאג אין וחשמל מלא, כאשר בשלב זה מוצגות ומיוצרות רק גרסאות הבנזין והחשמל - שוב, בדומה מאוד לסדרה 7 שהוסיפה את הפלאג אין רק בשלב מאוחר יותר של חיי הדגם.

בבסיס מנועי הבנזין, מנוע 4 צילינדרים 2 ליטר עם 190 כ"ס בליווי מערכת חשמלית 48V. התאוצה ל-100 אורכת 7.5 שניות והמהירות המירבית היא 230 קמ"ש. התיבה האוטומטית גם היא ממשיכה מהדור הקודם, עם 8 הילוכים.

גרסאות הפלאג אין יהיו ה-530e וה-550e. הראשונה עם מנוע 2 ליטר 4 צילינדרים ו-299 כ"ס משולבים. והשנייה 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטר 489 כ"ס והנעה כפולה. קיבולת הסוללה עולה מ-12 ל-19.4 קוט"ש, מה שמאפשר טווח נסיעה חשמלי של בין 90 ל-101 ק"מ בתלוי בגרסה. הביצועים של גרסאות אלו שיתווספו להיצע במהלך שנת 2024 עדיין לא פורסמו.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אתר יצרן
משטחים מוחלקים לצמצום מקדם הגרר/אתר יצרן

הגרסאות החשמליות שייקראו i5 מגיעות גם הן בשתי אפשרויות הנעה. בשתיהן הבסיס הוא סוללת 81.2 קוט"ש, כאשר הראשונה היא ה-40e שמנוע אחורי יחיד מספק לה 313 כ"ס, שמאיצים אותה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ועד 193 קמ"ש מירביים. הטווח המוצהר שלה הוא בין 497 ל-582 ק"מ, שונות שנובעת מגדלי חישוקים ומידות צמיגים שונות - ככל שהחישוק גדול יותר, הטווח צונח.

לגרסה הבכירה יותר, ה-M60, יש מלבד בולמים ובלמים משופרים של חטיבת M, גם שני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה ו-510 סוסים במצב הרגיל ועד 601 סוסים משותפים במצב "בוסט" הזמני. התאוצה ל-100 אורכת 3.8 שניות והמהירות המירבית היא 230 קמ"ש. ומכיוון שאין ארוחות חינם, המשקל, הביצועים ומקדם הגרר הפחות טוב שלה מקצרים את הטווח לבין 455 ל-516 ק"מ.

ה-i5 תומכת בטעינה מהירה של עד 205 קילוואט. לפי הצהרת ב.מ.וו היא תגיע מ-30 ל-80% סוללה ב-30 דקות במטען תומך ו-10 דקות של טעינה בקצב מקסימלי יוסיפו לה 156 ק"מ.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אתר יצרן
העיצוב זהה, אלו רק היעדרם של אגזוזים שיגיד לכם מי זו לפניכם/אתר יצרן

בעוד שבאירופה יתחיל שיווק ה-5 החדשה לקראת סוף השנה הנוכחית, לישראל צפויה המכונית להגיע בראשית 2024. על פי לוח הזמנים של ייצור הדגם בשלב הראשון יהיו אלו דגמי הבנזין והחשמל ואילו בהמשך השנה, עם כניסתן לייצור של גרסאות הפלאג אין ההיברידיות בסוף הרבעון הראשון של 2024, עשויות גם אלו להגיע לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully