וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בארץ: הפלאג-אין שנוסע 120 ק"מ על חשמל ב-240 אלף שקל

9.7.2023 / 10:19

רגע לפני העלאת המס על רכבי פלאג בראשית 2024 משיקה יבואנית WEY הסינית דגם נוסף ומוזל, Coffee 02, עם טווח חשמלי ארוך יחסית ותג מחיר שיעשה כאב ראש לטויוטה, קיה ופיג'ו

WEY קופי 02. אתר יצרן
קופי 02: מראה חיצוני דומה מאוד לאח הגדול ה-01/אתר יצרן

כחצי שנה אחרי שנחת בישראל לראשונה ואחרי שנמכרו בארץ כ-300 יחידות מדגם ה-01 הגדול והיקר יותר, לאולם התצוגה של WEY מצטרף דגם שני - ה-02. בכך מתרחב מותג הפלאג אין של גרייט וול הסינית לרמת מחיר חדשה, ופלח שוק משמעותי הרבה יותר.

הדימיון החיצוני לאח הגדול ניכר וגם פה שמרה היצרנית על ההופעה של קרוסאובר גדול עם הגריל הבולט בחזית, אבל שוב במימדים מעט יותר צנועים. באורך כללי של 4.67 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטרים הוא קצר ב-20 ס"מ מהאח הגדול ומציג מימדים עדיפים על רכבי פלאג אין אחרים ברמת המחיר שלו, כמו לינק&קו 01 (4.54 מטר), פיג'ו 3008 (4.45 מטר), טויוטה ראב4 (4.6 מטר) או קיה ספורטאז' (4.51 מטר).

בסיס הגלגלים שלו שעומד על 2.74מטר גם הוא ארוך משמעותית משל המתחרים כאשר הקרוב ביותר אליו הוא הראב4 עם 2.69 מטר. מהבחינה הזו הוא ממוקם באמצע הדרך בינם לבין אלו הגדולים יותר כמו יונדאי סנטה פה או קיה סורנטו ופיג'ו 5008, אולם בניגוד אליהם לא מציע 7 מושבים, אלא 5 מושבים בלבד. המקום בו הוא נופל משמעותית מכל מתחריו הוא תא המטען, שאצלו יכיל 362 ליטר בלבד, מחיר הציוד שלו בסוללות גדולות מאוד.

WEY קופי 02. אתר יצרן
יותר אוטו בפחות כסף, ה-02 נכנס בתמחור דומה לדגמי הפלאג אין של טויוטה, פיג'ו וקיה/אתר יצרן

כמו ה-01, גם ה-02 עושה שימוש במערכת הנעה שמשלבת מנוע בנזין 2.0 ליטר מוגדש והנעה חשמלית להספק משולב של 362 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. הביצועים הם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות ומהירות מירבית של 230 קמ"ש.

אבל הנתון המשמעותי יותר שלו הוא בקיבולת הסוללה והטווח החשמלי עליו הוא מצהיר - 124 ק"מ לפי תקן WLTP בזכות סוללת 34 קוט"ש. הסוללה תומכת בטעינה מהירה של עד 50 קילוואט, תגיע ממצב ריק ל-80% ב-38 דקות וטעינה של 11 קילוואט תביא אותה ממצב ריק למלא בקצת יותר מ-3 שעות. גם פה קיבולת הסוללה והטווח הינם כמעט כפולים מאלו של המתחרים הנזכרים. האחריות: 5 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב ו-8 שנים או 100 אלף ק"מ לסוללות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
WEY קופי 02. אתר יצרן
המון מסכים, המון אינצ'ים ותצוגה עילית בגרסה המאובזרת/אתר יצרן

הדגם ישווק בשתי רמות גימור, פרימיום שתהייה גרסת הכניסה ולקשרי הבכירה יותר. רשימת האבזור כבר בגרסת הכניסה ארוכה וכוללת בין השאר תאורת לד מלאה, מצלמות היקפיות, כיוון חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג לאחור, שמשות אקוסטיות, מסך 14.6 אינץ' למולטימדיה, צג 9 אינץ' לשליטה בבקרת האקלים ומערכות הרכב ולוח מחוונים דיגיטלי של 9.2 אינץ'.

רמת הגימור פרימיום מוסיפה בין השאר מערכת המשחזרת את הנסיעה לאחור בצורה אוטומטית ליציאה מחניות, ריפודי עור וכיוון חשמלי למושב הנוסע עם אוורור וחימום למושבים, תצוגה עילית וטעינה אלחוטית לנייד. נכון לעכשיו הדגם לא תומ באף אחת מרמות הגימוך בתנאי הסף למערכת מולטימדיה ראויה - קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אצל היבואנית מבטיחים שהעדכון בדרך ויקרה בחודשים הקרובים. בניגוד למותגים אחרים הוא אינו יכול להתבצע מהאוויר (OTA) וידרוש הגעה של נציג היבואן ללקוח או של הלקוח למרכז השירות לצורך כך.

מבחינת בטיחות, הרכב בוגר מבחן ריסוק אירופי בו זכה ל-5 כוכבי בטיחות ומצויד בבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על תנועה חוצה כולל בלימה, זיהוי רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב והתרעה בפני פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.

WEY קופי 02. אתר יצרן
עד 124 ק"מ מוצהרים על חשמל בלבד/אתר יצרן

מחירי ה-01 מתחילים ב-240 אלף שקל לרמת הגימור פרימיום ו-270 אלף שקל לרמת הגימור לקשרי. אלו מחירים הזהים לאלו של המתחרים שהוזכרו, למרות פערי מימדים, הספק, טווח (בעיקר טווח) ואבזור שמציע הסיני החדש בשכונה.

אולם למרות הנתונים האלו, חשוב לציין כי פלח הפלאג אין צפוי לעבור טלטלה רצינית מאוד בינואר 2024. אז, כזכור תבוטל הטבת המס הנוכחית המשיתה מס קנייה מופחת של 45% על מכוניות פלאג אין, והוא יושווה לזה של מכוניות בנזין רגילות והיברידיות - 83%. בפועל, למרות שכל המתחרים יתייקרו גם כן פחות או יותר באותם שיעורים, זו עשויה להיות מכה קשה מאוד למכונית בסגמנט.

המשמעות הישירה היא עלייה של בין 30 ל-40 אלף שקל במחירי המכוניות האלו. מה שידחוק אותן לקרבת המחירים של מכוניות חשמליות שכבר מציעות טווח יפה מאוד. ואגב טווח, אותם 124 ק"מ מוצהרים עשויים להיות הקלף שישחק לטובתו בהתמודדות הזו. אצל היבואנית מכירים באתגר הזה והמטרה שלהם היא בעיקר למהר להעלות כמה שיותר כלים על הכביש בחודשים הספורים (והחלשים מסורתית בשוק הרכב) ולצד זאת להצטייד במלאי מספיק שיאפשר להם "חמצן" של מכירת המכוניות במחיר הנוכחי גם אחרי עליית המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully