וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מעלה את המס על רכבי פלאג אין: ככה תוכלו להרוויח מזה

13.7.2023 / 9:39

משבר אקלים? המדינה מכורה למיסוי רכב, ולכן תבטל בינואר הקרוב את הטבת המס לרכבי פלאג אין, שייתייקרו בכ-20-30 אלף שקל. אבל ההתייקרות תעלה גם את מחירי המשומשות. חמש המלצות

סקודה אוקטביה פלאג אין. אתר יצרן
אם מקפידים לטעון, רכבי הפלאג אין נהנים מכל העולמות. גם נסיעה חשמלית חסכונית וגם פטור מחרדת טווח/אתר יצרן

הרבה מלים וניירות עבודה, כולל ניירות אמיתיים מעצים מתים, נשפכו מטעם המדינה על המאמצים הממשלתיים להפחתת זיהום האוויר, ולמאבק במשבר האקלים. לדבר לא עולה כסף. אבל כשצריך לשלם כסף כדי לעודד את הציבור לעבור לצריכה ירוקה זה כבר משהו אחר.

בינואר תבוטל סופית הקלת המס לרכבי פלאג אין הייבריד, לצד העלאה נוספת במס על רכב חשמלי. אותם רכבים היברידיים שמצוידים בסוללה גדולה משל רכבים היברידיים רגילים, ושניתן לטעון אותם משקע חיצוני. הרכבים האלה הם חשמליים לייט. מצד אחד מסוגלים לנסוע כמה עשרות קילומטרים על חשמל בלבד - היקרים שבהם כבר עוברים גם את ה-100 קילומטר - ומצד שני יש להם תמיד מערכת היברידית לגיבוי.

רובנו לא נוסעים יותר מ-30-40 ק"מ ביום, כך שמי שיקפיד לטעון מדי יום את הרכב יכול לקבל נסיעה חשמלית לעבודה, ונסיעות ארוכות ללא חרדת טווח ותכנוני טעינה, ועדיין חסכונית יותר מהיברידיות רגילות. גם מי שייסע 100-200 ק"מ, כלומר בנסיעה משולבת חשמל ובנזין, יכול לסיים את היום עם צריכה ממוצעת של מעל 30 ק"מ לליטר. חסכון גדול בכסף ובפליטות.

הבעיה היא שכאשר לא טוענים, מקבלים רכב היברידי כבד ופחות חסכוני. ורבים מבעלי רכבי הפלאג אין, לא רק בישראל, רכשו את הרכבים כדי ליהנות מהטבת המס, ולא טורחים לחבר אותם לשקע. ואז טוענים גובי המס, במידה רבה של צדק, שמדובר בהטבה שמנוצלת לרעה ולא באמת משיגה את עידוד התחבורה הירוקה שהיא אמורה לממן.

אז בינואר 2024 יעלה מס הקנייה על רכבי הפלאג אין מ-55% ל-83% התקניים, והטבת המס המירבית שעומדת כיום על 30 אלף שקל, תבוטל. מנגד יהיו הרכבים זכאים לטבת מיסוי ירוק, ויוכלו לקבל הנחה של כ-15 אלף שקל במס הקנייה. בפועל לפי המחירים הנוכחיים, מדובר בהתייקרות צפויה של 20-30 אלף שקל במחירי הדגמים שעד 240 אלף שקל.

אז מי שמסוגל לטעון את הרכב כל יום בעבודה או בבית יכול ליהנות כאן מהזדמנות קנייה מעניינת: רכב חסכוני שהעלאת מחירו כחדש בשנה הבאה תקרין על ערכו כמשומש, ועשויה למחוק את ירידת הערך של השנה הראשונה. המדינה תרוויח כאן, אבל גם כל מי שיחזיק רכב פלאג אין. בנוסף רוב המכוניות האלה מגיעות ברמת אבזור גבוהה יחסית, כי כאשר המיסוי נמוך יותר גם האביזרים, שמחויבים במס יחד עם הרכב, זולים יותר.

אז אם אתם עונים לדרישה, אלה הם חמשת רכבי הפלאג אין הזולים בארץ, ששווה לשקול לרכוש כעת, חדשים או מיד ראשונה. המחירים הם מחירי המחירון כחדשים אצל היבואן, לפני מבצעים והנחות.
.
הערה חשובה: נתוני צריכת הדלק הרשמיים של רכבי הפלאג אין ריאליים כמו הבטחות בחירות של פוליטיקאים. הצריכה האמיתית משתנה מאוד לפני השימוש. מי שיעשה את השימוש בנסיעות קצרות, או בעיקר בנהיגה פרברית, על חשמל יבקר בתחנות דלק לעתים רחוקות. מי שייסע הרבה ובכבישים מהירים, יקבל בין שליש לחצי מנתוני היצרן.

קיה נירו פלוס פלאג אין. קינן כהן
נירו פלוס. העיצוב קצת יותר מסחרי לטובת מרווח מאחור ובתא המטען. הפלאג אין הכי זול בשוק/קינן כהן

קיה נירו פלוס: הגרסה המעודכנת של הנירו דור ראשון, עם שיפור במרווח מאחור על חשבון מראה קצת מסחרי, נמכרת בגרסת פלאג אין פופולרית בזכות תג המחיר שלה. רכב שימושי למשפחה, עם עלויות שוטפות זולות. בפלוס יש יציאת מזגן למושב האחורי שאין בנירו המקורית מושב אחורי מרווח מאוד, אך הוא פחות שקט בנסיעה. היא היחידה כאן שמוצעת גם בגרסה חשמלית לגמרי בתוספת 24 אלף שקל. למבחן דרכים מלא.

מנוע: בנזין 1,600 סמ"ק + מנוע חשמלי. הספק משולב: 141 כ"ס. סוללה: 8.9 קוט"ש. טווח נסיעה חשמלי: 49 ק"מ. צריכת דלק משולבת: 66.6 ק"מ לליטר. מחיר: 176 אלף שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קיה נירו: במקביל מוכרת קיה את הנירו החדש, בעיצוב מתקדם יותר מבחוץ ומבפנים, מאובזר יותר כולל חלון שמש פנורמי וטעינה אלחוטית לנייד, עם מנוע חזק משמעותית, ועם סוללה גדולה יותר שמעניקה טווח משופר וצריכת דלק טובה יותר בנסיעות ארוכות. התא המטען מעט יותר קטן וגם כאן בידוד הרעשים לא מצטיין, אבל מדובר בפלאג אין בהחלט מודרני. וגם כאן יש אופציה לגרסה חשמלית לגמרי, בתוספת של כ-15 אלף שקל. למבחן הדרכים המלא.

מנוע: בנזין 1,600 סמ"ק + מנוע חשמלי. הספק משולב: 183 כ"ס. סוללה: 11.1 קוט"ש. טווח נסיעה חשמלי: 61 ק"מ. צריכת דלק משולבת: 111.1 ק"מ לליטר. מחיר: 185 אלף שקל.

MG EHS: מי שהיה הפלאג אין הנמכר ביותר בארץ ב-2022 קצת יותר גדול מהנירו, יותר מאובזר (מושבי עור, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית) ועם ביצועים הרבה יותר טובים. הטווח החשמלי של הסיני דומה לקוריאני, אבל במצב האוטומטי שבו הרכב בוחר איזה מנוע לשלב ומתי, הוא פחות חסכוני מהקיה, ופחות חסכוני ממנה כאשר הסוללה אוזלת והוא נוסע על בנזין בלבד. למבחן הדרכים המלא.

מנוע: טורבו-בנזין 1,500 סמ"ק. הספק משולב: 258 כ"ס. סוללה: 16.6 קוט"ש. טווח נסיעה חשמלי: 16.6 קוט"ש. צריכת דלק משולבת: 55.5 ק"מ לליטר. מחיר: 189 אלף שקל.

סקודה אוקטביה iV: הפלאג אין האירופית הזולה ביותר היא הגרסה הנטענת של האוקטביה. ליתרונות המוכרים של המשפחתית הצ'כית, כמו תא מטען ענקי, מושב אחורי מרווח ותא נוסעים מודרני ונעים, מצטרפת יחידת הנעה חזקה, עם ביצועים טובים, טווח ארוך יחסית וצריכת דלק נמוכה. מנגד, המחיר גבוה משל סופרב בנזין מאובזרת, וקרוב לזה של אניאק חשמלית בסיסית. למבחן הדרכים המלא.

מנוע: טורבו בנזין 1,400 סמ"ק + מנוע חשמלי. הספק משולב: 204 כ"ס. סוללה: 13 קוט"ש. טווח חשמלי: 68 ק"מ. צריכת דלק: 100 ק"מ לליטר. מחיר: מ-215 אלף שקל.

לינק אנד קו 01: מותג שהושק בארץ רק בשנה שעברה, ושייך לג'ילי הסינית, שהיא גם הבעלים של וולוו..ה-01 מבוסס בעצם על וולוו XC40 אבל עם סוללה גדולה יותר , טווח עדיף וצריכת דלק טובה יותר. האבזור נדיב, המרווח טוב, כולל בתא המטען. מנגד, האיכות והפיין טיונינג לא ברמה של רכבי היוקרה. תג המחיר זול משמעותית לא רק מה-XC40, אלא גם מטויוטה ראב4 ופיג'ו 3008 הנטענים. למבחן הדרכים המלא.

מנוע: טורבו-בנזין 1,500 סמ"ק + מנוע חשמלי. הספק משולב: 261 כ"ס. סוללה: 17.6 קוט"ש. טווח חשמלי: 75 ק"מ. צריכת דלק: 100 ק"מ לליטר. מחיר: 235 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully