וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בכורה בישראל: טויוטה היילקס GR ספורט. טנדר עבודה לממהרים

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 0:42

מעמדו האייקוני של היילקס נבע תמיד משיקולים שכלתניים, הוא אף פעם לא היה אובייקט רגשי נכסף. עם ה-GR מנסה טויוטה להקנות לו נחשקות והשאלה היא, האם יכולה בהמת העבודה להפוך לסוס מרוצים קל רגליים?

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
ההיילקס המעוצב ביותר הוא גם היקר ביותר אי פעם, 370 אלף שקל לפני תוספות וזיווד אישי/רמי גלבוע

מחיר: 370 אלף שקל
מתחרים: איסוזו די מקס, גרסאות היילקס אחרות
אהבנו: שיפורים טכנולוגיים, עיצוב מושך מבטים, יכולת שטח
לא אהבנו: יקר מאוד. למרות הדיבורים הגבוהים, עדיין מתנהג כמו טנדר
ציון: 8.5/10

לאחר 23 שנים ו-27,000 היילקסים שנמכרו בישראל, זכה הטנדר של טויוטה למעמד אייקוני בלתי מעורער. דורות של מושבניקים נשבעים באמינותו האגדית, קבלנים מהללים את סחירותו, טיילים סומכים על עבירותו. ניתן וכדאי להתווכח עד כמה מוצדק מעמד זה אבל הוא באמת, בלתי מעורער. למרות זאת, גם הנאמנים בלקוחותיו אינם "מאוהבים" בסוס העבודה היפני. היום מפגיזה טויוטה עם גרסת GR Sport לוהטת, המתיימרת למצוא את ה-DNA שלה בטנדרי המרוץ של Gazoo Racing - אלו מפלצות המדבר בהן ניצח נאסר אל-עטייה שלושה מרוצי דקאר, ואינספור תחרויות מדבר אחרות.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
החרטום קשוח ומתנשא, בצבע האדום הוא אפילו סקסי ומושך/רמי גלבוע

ברחבי העולם וביבשת הקנגרו מיועד ה-GR להילחם בריינג'ר ראפטור, שהגיע לאחרונה גם לישראל; הצלחתם המסחרית של טנדרים כמו גלדיאטור וריינג'ר העניקו רוח גבית ליבואנית יוניון מוטורס, שהחליטה להביא לישראל את ה-GR. ה-GR משופר ביחס להיילקסים 'רגילים', אבל השידרוג לא מגיע בזול - עם תג מחיר קיצוני של 370 אלף שקל הוא יקר ב-50 עד 100 אלף שקל מהיילקסים ה'רגילים'. הוא גם יקר ב-90 אלף שקל מה'דימקס' המפואר ביותר. לקחנו את ה-GR לסיבוב בכורה כדי להבין, מה מסתתר מאחורי האותיות GR?

370 אלף שקל זול לכם? יש לנו גם מפלצות שטח בחצי מיליון שקל:
פורד ריינג'ר ראפטור מול ג'יפ גלדיאטור רוביקון במבחן בלעדי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
כנפוני הענק מייחדים את ה-GR. הם קצת מוגזמים לטעמי, צמיגי ה-32 אינץ' הולכים לאיבוד מתחתיהם/רמי גלבוע

עיצוב: היילקס לא התיימר מעולם להיות מלכת היופי של הקיבוץ; עיצובו היה תמיד עדכני, אבל שמרני ומופנם יחסית. טנדריסטים שרצו להימלט ממופע ה'טנדר-לבן-חברת-חשמל' העמיסו עליו מדבקות חינניות או שיפורי After market קרביים, אבל כוחו של היילקס לא נבע אף פעם ממראהו.

ה-GR נוטש את הגישה המופנמת ומעמיס על המרכב המוכר מוטיבים קורעי עיניים; בראש ובראשונה, הוא מתהדר בסרנים מורחבים מלפנים ומאחור, ובמרווח גחון מוגבה. זה נותן לו הופעה בולטת ומוחצנת מאוד, בוודאי עם הכנפונים השחורים האמורים להכיל את צמיגי השטח. פסי ההגנה בדלתות הם תוספת בתשלום, 1,890 שקל.

ההופעה הקרבית אינה סתם קוסמטיקה, זו תוצאת השינויים המכניים, אותם נצא לבדוק עוד מעט. צמיגי שטח AT של ברידג'סטון מוסיפים להופעה הקרבית אם כי לצערנו הם אינם מוגדלים מהסטנדרט המקובל - מידתם 265/65R17, כ-32 אינץ'; עם יומרות ספורטיביות מובלטות כל כך, היינו שמחים למצוא כאן לפחות 33 אינץ' (כמו אצל ראפטור או גלדיאטור)

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
לוגו GR וכיתוב TOYOTA מקשטים את הסבכה הקדמית. אבל תחתית הפגוש ולוחית הרישוי מועדים לתלישה בשטח טכני/רמי גלבוע

בנוסף לכך הועמסו על ה-GR שיפורים קוסמטיים לרוב; יש לו סבכה קדמית מוגדלת וכונסי אוויר נוספים, סמלוני GR המפוזרים במקומות רבים, וכנפונים מוגדלים המעוצבים בקווים מוחצנים מאוד. מלפנים ומאחור אי אפשר שלא להבחין בהרחבה המשמעותית של המרכב. מאחור מותקנת קשת הטענה מסוגננת ולא מאוד שימושית, והארגז מצויד בסגירת פלסטיק; היא שימושית, אבל לא קל לקפל אותה. מדרכי הצד איכותיים למראה ומעוצבים נכון, אם כי אינם בנויים למפגשים אלימים בסלעים.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
תא הנוסעים שחור וקודר. צג המולטימדיה קטן, איכות המצלמות לא מרשימה. הנדסת האנוש מצוינת, מושבי העור נוחים/רמי גלבוע

תא נוסעים: לקוחות שכבר החליפו היילקס או שניים, ירגישו בבית על סיפון ה-GR. תא הנוסעים כמעט זהה לסטנדרטי, אם כי יש בו יותר שיפורים ופינוקים. גם כאן משובצים סמלוני GR, המושבים תומכים יותר והם מרופדים בשילוב עור וזמש עם חגורות בטיחות אדומות. יש מנופי הילוכים על ההגה ודוושות אלומיניום במראה ספורטיבי; מעניין לדעת איך ירגיש בהם חקלאי הנועל מגפי רפתנים מבוצבצות? צג המולטימדיה נשאר בגודל 8 אינץ', קצת זערורי ביחס לתג המחיר. לוח המחוונים אנלוגי ברובו. הוא מתפקד היטב אך עיצובו נטול השראה ואיכות מצלמת הרוורס ממש נמוכה. יש קישוריות מלאה ושקעי טעינה (כולל 220 וולט), מבחר תאים לציוד, חימום מושבים וגלגל הגה.

המרחב הפנימי לא השתנה כמובן ואתה יכול להיות בטוח, שהדיפון והריפוד יעמדו בשימוש אינטנסיבי של מושבניק מחוספס ועובדי קבלן. זהו תא נוסעים סטנדרטי למדי, עמוס בכמה פינוקים נוספים ובאווירה קרבית למראה (כולל חגורות בטיחות אדומות). מושב הנהג מתכוון חשמלית. ארגז המטען סטנדרטי; הוא מגיע עם כיסוי ברזנט המאפשר שמירה על ציוד המונח מאחור. הכיסוי לא נוח לתפעול והשחלתו למסילות אורכיות, אינה משדרת עמידות נצחית. מאכזב לגלות שב-370 אלף שקל, אני לא מקבל יציאות מזגן אחוריות.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
מאחור נוח יחסית, חגורות הבטיחות מכניסות צבע. להפתעתי, לא טרחו להתקין כאן פתחי מזגן או שקעי טעינה אחוריים/רמי גלבוע

ביצועים/צריכת דלק: יכולנו להתגולל על כך שטויוטה לא טרחה להוסיף אפילו סוסון בודד להספקו של ה-GR; הוא חמוש באותו טורבו-דיזל 2.8 ליטר המוציא 204 כ"ס ו-51 קג"מ החל ב-1,600 סל"ד. יכולנו (ותיכף גם נעשה זאת...) אבל האמת היא, שהמנוע הזה מספיק עבור טנדר מודרני. יתרה מזו, רק לאחרונה כתבתי שאפילו עם מנוע ה-2.4 ליטר 150 כ"ס לא חסר לי כוח עם 800 קילוגרם בארגז, בטיול הקמפרים הגדול. אז ה-2.8 מספיק חזק להתנהלות שגרתית. אבל בחייאת טויוטה - אתם לא מפסיקים להתהדר במילים 'עוצמה' ו'ספורט מוטורי', רומזים על הקשר למפלצת המרוץ של אל-עטייה, אז לא תפנקו אותנו קצת? באוסטרליה למשל, נמכר אותו GR עם 221 כ"ס.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
כיסוי הארגז המתקפל, לא מאוד נוח לתפעול. קשת ההעמסה דקורטיבית בלבד. אי אפשר להזדכות על שתי תוספות אלה/רמי גלבוע

אבל זה מה שיש, ונראה שההיילקס לא צפוי לקבל אצלנו יחידת כוח חזקה יותר, בוודאי לא עד השקת הדור התשיעי בעוד כשנה וחצי. איני מתלונן על הספקו של ה-GR, אבל בואו לא נשווה אותו עם יריבים החמושים במנועי V6 3.0 או 3.6 ליטר, חזקים וחלקים הרבה יותר, כמו אמארוק (60 קג"מ), ריינג'ר (292 כ"ס) או גלדיאטור (285 כ"ס). שלא לדבר על תיבת 6-ההילוכים הבסיסית של ה-GR, בעוד האחרים מציעים 8 או 10 הילוכים.

תצרוכת הדלק הרשמית של ה-GR היא 10.1 קילומטר לליטר. במבחן שכלל הרבה כביש וקצת שטח, קיבלנו תצרוכת סבירה מאוד של 8.8 קמ"ל. ה-GR מתהדר בבלימה ושמירת נתיב אוטונומית; שמירת הנתיב מתבצעת באמצעות בלימת גלגל קדמי, זה מוזר ופחות נעים ממערכות מתחרות. יש התראת שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, אין תלונות.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
המתלים חוזקו ושופרו: בולם זעזועים משופר על סרן מורחב ובלמי דיסק אחוריים (מימין) ומתלים עצמאיים משופרים (משמאל)/רמי גלבוע

נוחות והתנהגות: בניגוד למנוע הסטנדרטי, מערכת המתלים ב-GR משופרת משמעותית; הסרן האחורי מורחב ב-155 מ"מ, המתלים הקדמיים מורחבים ב-135 מ"מ. הרחבה זו משפרת את יציבות הרכב בכביש ובשטח, ומתלווים אליה בולמי 'מונוטיוב' משופרים (שיכוך טוב יותר, עמידות בפני התחממות-יתר של הבולם) ומוט מייצב אחורי. תצורה זו אמורה להעניק שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה וריסון המרכב, אבל זה לא כל כך מתיישב עם קפיצי עלים אחוריים וכושר העמסה נכבד של 1,005 קילוגרם; זה טוב אולי להובלת חציר, אבל לא מאפשר נוחות נסיעה ללקוחות עירוניים או טיילים, שאינם נוסעים עם ארגז עמוס.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
הכנפונים הענקיים מדגישים את רוחבו של ה-GR/רמי גלבוע

קל היה להרגיש בהרחבת מפשקי הגלגלים - הטנדר פחות מתנודד על צידו בפניות אספלט הדוקות, ובשעשועי שביל מהיר. היציבות הכיוונית טובה יותר, אבל אני לא יכול להצהיר על שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. ההיילקס GR פחות קופצני, בעיקר במהירויות גבוהות, אבל זה לא מהפך (כמו בטנדרים בעלי קפיצי סליל אחוריים). מי שנוהג לתפור שבילים ב 70-90 קמ"ש ירגיש בהבדל מוחשי אבל בינינו, כמה נהגי היילקס טסים ככה בשטח?

שינוי מכאני נוסף הוא החלפת בלמי התוף האחוריים במעצורי דיסק המשפרים את הבלימה, עם או בלי נגרר. אבל בסופו של דבר - היילקס GR נשאר טנדר עבודה. קצת יותר יציב, קצת יותר נוח, אבל לא שינוי עוצר נשימה. כדי ליהנות מנוחות נסיעה סבירה אתה חייב להעמיס אותו קצת, או להוריד לחץ אוויר.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
למרות תוספת המוט המייצב, מהלך המתלה האחורי נשאר מצוין/רמי גלבוע

נהיגת שטח: אמרת 'היילקס', אמרת 'שטח'; טויוטה היילקס הוא אחד מאייקוני השטח העולמיים, מהפלנגות בפקיסטאן ועד טיילי Bush באוסטרליה, מבוליביה ועד עמק יזרעאל. מרווח הגחון של ה-GR משופר ב-13 מילימטרים, זה חסר משמעות כמו גם תוספת של מעלה בודדת לזווית הגישה. הצמיגים נשארו בגודל הרגיל, אז אין סיבה לצפות לעבירות משופרת ביחס להיילקס רגיל.

הבחירה בצמיגי AT Bridgestone Dueler 265/65R17 מתאימה לייעוד הטנדר, למרות שהוא היה מסתדר מצוין עם צמיגים גדולים יותר. מאחור נשאר מהלך מתלה מצוין, יש הילוך Low קצר, ומנוע גמיש המאפשר התקדמות איטית ומבוקרת. שילוב מכלולי השטח מתבצע באמצעות מתגים חשמליים; לפעמים צריך לחכות לשילוב שניות ארוכות ואף יותר, זה קצת מעצבן.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
יכולת ההעמסה לא נפגעה, עדיין למעלה מ-1,000 קילוגרם/רמי גלבוע

השורה התחתונה

היילקס GR Sport הוא טנדר מעולה: הוא נראה "נכון", יש בו שיפורים משמעותיים והבעיה היחידה היא מחירו הגבוה מאוד, והציפיות הנגזרות מהמלל השיווקי על עלילות נאסר אל-עטייה במדבריות סעודיה. GR Sport הוא ההיילקס היקר ביותר אי פעם ונשאלת השאלה: האם הוא שווה 100 אלף שקל יותר מ-ACTIVE אוטומטי? או 52 אלף יותר מגרסת SAHARA היקרה והמאובזרת מאוד?

אני חושב שמי שמחפש טנדר ספורטיבי, לא ימצא כאן את סיפוקו; נכון, הריינג'ר ספורט עולה עוד 100 אלף, אבל זהו רכב קיצוני ושונה מכל דבר אחר הנמכר כאן. גם גלדיאטור מביא איתו חבילת יכולות ייחודיות, שאין בהיילקס. אבל אם אתה אחד מאלפי הטנדריסטים הסוגדים להיילקס, אם אתה רוצה לשדרג ואין לך למה, כי אז ה-GR ספורט עשוי להיות הבחירה הנכונה עבורך. סוף סוף יש היילקס נחשק ובמחירו הבשרני עד מאוד, אתה כבר לא תיראה כמו עוד מישהו שקנה היילקס משומש במכרז של חברת החשמל.

טויוטה היילקס GR. רמי גלבוע
הלוגו של טויוטה הוא תמריץ מספיק חזק לרוב הלקוחות, ה-GR הוא כבר הפלפל שבעסק/רמי גלבוע

על הצד הטכני: טויוטה היילקס GR ספורט

מנוע: טורבו דיזל 4 בוכנות
נפח: 2,755 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 204/3,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 51/1,600

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
הנעה: אחורית, 4X4 לשטח, הילוך כוח
עזרי עבירות: בקרת משיכה, נעילת דיפרנציאל אחורית

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות): 10.7
מהירות מירבית: 175 קמ"ש
צריכת דלק רשמית: 10.1 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 8.8 קמ"ל

מידות:
אורך (ס"מ):
532
רוחב (ס"מ): 202
גובה (ס"מ): 188
בסיס גלגלים (ס"מ): 308.5
מרווח גחון (ס"מ): 32.3
זווית גישה / נטישה (מעלות): 30 / 26
מידות ארגז (פנים, ס"מ): אורך 152.5, רוחב 154, עומק 48

צמיגים: Bridgestone Dueler 265/65R17
משקל עצמי (ק"ג): 2,125
כושר העמסה / גרירה (ק"ג): 1,005 / 3,500

אחריות:
36 חודשים / 100,000 ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully