וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס UX החשמלית חזרה: יותר טווח באותו כסף

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 10:58

לקסוס החלה לשווק את הגרסה המחודשת של ה-UX בישראל. הדגם מקבל סוללה גדולה יותר מבעבר ויחד איתה גם טווח נסיעה ארוך יותר וכן רמות גימור חדשות. המחיר? פה יש הפתעה

לקסוס UX300e המחודש. אתר יצרן
לקסוס UX300e עוד טווח ואבזור נוסף/אתר יצרן

לא עבר כל כך הרבה זמן מאז ה-UX החשמלי נחת כאן לראשונה בשלהי 2020, אבל במונחי שוק הרכב המקומי אלו היו שלוש שנים סוערות מאוד ולא רק בהיבט הקורונה, המלאים, הפלישה הסינית והמחירים, אלא לא פחות מכך בעולם החשמלי. אז המתחרים הרלוונטים הקרובים אליו היו בעיקר כלי רכב עם הנעת פלאג אין. היום לכל יצרנית שמכבדת את עצמה יש מכונית חשמלית, כל שכן בגזרת הפרימיום. אבל הנתונים שהציג אז לא היו מכשנעים מספיק, בעיקר טווח מוצהר של 311 ק"מ שבטח ביחס למה שמציע השוק היום נחשב לנתון רחוק מלהיות מרשים או אפילו מספק גם בעולמות הכלים העממיים.

אז אחרי הפסקת שיווק, שנבעה גם מהפסקת ייצור של הדגם, הוא חוזר לשוק בהצעה משופרת.

לקסוס UX300e המחודש. אתר יצרן
יקבל את מערכת המולטימדיה החדשה/אתר יצרן

חיצונית אין כמעט הבדל בין הדגם הקודם למתיחת הפנים. זה מתחת לפח שתמצאו את השוני המשמעותי יותר. בתוך תא הנוסעים השינוי המשמעותי והחשוב ביותר בו (כמו בכל הדגמים החדשים של לקסוס) הוא המעבר למערכת מולטימדיה חדשה ומוצלחת מאוד, בוודאי עדיפה על השליטה ממשטח המגע בעבר.

הדגם ישווק בשתי רמות גימור חדשות, הדורי וקיושו שמוסיפות אבזור ביחס לרמות הגימור פרימיום וטאקומי בעבר. בין השאר מסך 12.3 אינץ', מערכת שמע של מארק לווינסון, תא מטען חשמלי וכל מערכות הבטיחות העדכניות של לקסוס כולל זיהוי רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורים, התרעה על שכחת ילדים במכונית, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור בנוסף לתיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לקסוס UX300e המחודש. אתר יצרן
הטווח הוארך, קצב הטעינה עדיין איטי/אתר יצרן

אבל יותר משינויים באבזור, את השיפור הגדול הוא רושם מתחת למכסה המנוע - יחידת ההנעה נשארת אותו הדבר עם 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ וכך גם הביצועים - 7.5 שניות ל-100 ו-160 קמ"ש מירביים.

ההבדל הוא בסוללה - בלקסוס הגדילו אותה מ-54.3 קוט"ש צנועה בעלת טווח צנוע של 311 ק"מ מוצהרים לכזו של 72.8 קוט"ש ויחד איתה מזנק גם הטווח ל-444 או 447 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור) וזה כבר מספר שמאפשר לה להיות תחרותית הרבה יותר.

ובעוד הנפח גדל, כמה דברים נותרו ללא שינוי - היא עדיין מקוררת אוויר ולא נוזל כמו אצל המתחרות וכן מוגבלת בטעינה חד פאזית, שזה אומר זמן טעינה משקע ביתי (AC) של 9.5 שעות. היכולת שלה להיטען בעמדות מהירות (DC) גם היא לא מרשימה במונחים של חשמליות מודרניות - עד 50 קילוואט.

לקסוס UX300e המחודש. אתר יצרן
מחיר הכניסה נותר כמעט ללא שינוי - מפתיע/אתר יצרן

עוד אבזור זה נחמד, בטיחות זה חשוב וטווח חשמלי זה ממש קריטי, אבל ההפתעה הגדולה יותר היא המחיר שלו. מחיר ה-UX החשמלי עם ההשקה שלו פה בסיבוב הקודם עמד על 258 אלף שקל לגרסת הבסיס ו-293 אלף שקל לגרסה הבכירה. כיום עם תחילת השיווק המחודש שלו מתחילה גרסת הבסיס ב-260 אלף שקל לגרסת הכניסה קיושו ועולה ל-280 אלף שקל לרמת הגימור הדורי.

אלו מחירים ששמים אותה בפוזיציה תחרותית מאוד מול וולוו XC40, אודי Q4 etron ועד ב.מ.וו iX1. זו התמודדות לא קלה בימים כתיקונם, מכיוון שה-UX קטן מהם במידות וחלש מחלקם, אבל עם תמחור בפער כזה, ההתלבטות תהייה כבר לא קלה.

הכלים עצמם צפויים להגיע לישראל בנובמבר, ורק נציין שהמיחירים האלו הם מחירי השנה הנוכחית וכי בינואר צפוי הדגם כמו שאר החשמליות בשוק לספוג התייקרות בשל צמצום הטבת המס של המכוניות החשמליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully